AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har en storesøster som for lengst har flyttet ut og er gift, mens jeg selv fortsatt bor hjemme med mamma og pappa fordi jeg går på videregående. De siste månedene har søsteren min bedt meg om å hente posten før mamma og pappa kommer hjem, og så gjemme bort brev som er til henne. Jeg gjorde dette noen uker uten å tenke så mye over det, men så ble jeg mer obs på hvor disse brevene kom fra. Det viste seg at alle brevene var fra forskjellige banker og inkassoselskaper, og jeg forstod fort at hun har tatt opp mange forbrukslån og kredittkort. Tilsynelatende har også de fleste av disse gått til inkasso. Det er tydelig at hun skjuler dette for både mannen sin og foreldrene våre, og egentlig også meg siden hun aldri har fortalt meg hva brevene inneholder. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre. Skal jeg snakke med henne, skal jeg si noe til mamma og pappa? Det virker veldig alvorlig. Anonymkode: a258a...8af
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Be henne skaffe seg en postboks. Anonymkode: 2ec55...a3e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Di søster får ikke posten sin hos dine foreldre når hun ikke bor der. Inkassoselskaper vet hvor de er lovpålagt å sende posten, så dette stemmer ikke. Anonymkode: 90bec...4ce 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Di søster får ikke posten sin hos dine foreldre når hun ikke bor der. Inkassoselskaper vet hvor de er lovpålagt å sende posten, så dette stemmer ikke. Anonymkode: 90bec...4ce De får postadressen fra kredittkortselskapene, og dette kan være hennes gamle adresse fra da hun tok opp kortene. Jeg har også fått inkassoregning til gammel adresse. Selv om man purrer, kan de lett glemme å oppdatere adressen. De går ikke inn og sjekker selv. TS - legg dem til side og gi dem til henne. Hun får ordne opp i det selv. Anonymkode: 7c5e2...f1e 3
Joe12 Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Di søster får ikke posten sin hos dine foreldre når hun ikke bor der. Inkassoselskaper vet hvor de er lovpålagt å sende posten, så dette stemmer ikke. Anonymkode: 90bec...4ce Det kan da være mange grunner til at hun har beholdt adressen hos foreldrene, hvis denne søsteren f.eks studerer er det vel vanlig å være folkeregistrert hos foreldrene sine? Start med å snakk med henne, kanskje problemet enda ikke er så stort at det ikke kan fikses. Hvis det bare er den siste måneden disse brevene har kommet, er det fremdeles ikke et massivt gjeldsproblem. Men ta det raskt, før det blir verre! 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Syns ikke du skal dekke over for henne. Si til henne att hun må ordne opp i problemene sine og att du ikke vil dekke over for henne. Og kommer det flere brev så tar du ikke inn posten slik att foreldrene dine ser dem. Anonymkode: 4ea7d...c3a 2
Gjest O.G. Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Det der bør hennes mann få vite, siden de er gift så er han ansvarlig for gjelden han også og bør få vite om det sånn at han kan få skille seg fra denne drittkjerringa.
Million Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Hvis hun er flyttet ut og gift, har hun vel folkeregister-adresse der hun bor med mannen sin? Inkassoselskapene og utstedere av Mastercard o.l. sender ikke til andre adresser enn folkeregisteradressen. Et Mastercard eller et lån gis ikke til en tilfeldig adresse, annen enn den i folkeregisteret. Har din søster aldri endret adresse, mener du? Selv om hun har flyttet ut for årevis siden? Hvorfor ikke det? Virker utrolig useriøst.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg vet ikke hvorfor alle brevene hennes kommer hjem til oss, men hun får faktisk all posten sin hit. Hun gjorde ikke det før, så kanskje hun har endret det. Men det er uansett ikke viktig, alt jeg ønsker er råd til hva jeg skal gjøre. Og om jeg skal gjøre noe i det hele tatt. TS. Anonymkode: a258a...8af
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg hadde latt være og ta inn posten for henne, så finner kanskje foreldrene dine ut av det selv. Hvis hun spør hvorfor så sier du bare at du glemte det.. Anonymkode: f7e60...545
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #11 Skrevet 26. oktober 2016 33 minutter siden, Million skrev: Hvis hun er flyttet ut og gift, har hun vel folkeregister-adresse der hun bor med mannen sin? Inkassoselskapene og utstedere av Mastercard o.l. sender ikke til andre adresser enn folkeregisteradressen. Et Mastercard eller et lån gis ikke til en tilfeldig adresse, annen enn den i folkeregisteret. Har din søster aldri endret adresse, mener du? Selv om hun har flyttet ut for årevis siden? Hvorfor ikke det? Virker utrolig useriøst. De sender til adressen som er oppgitt når man søker om kortet - de oppdaterer ikke automatisk når man flytter med mindre man selv henvender seg til dem. Anonymkode: 7c5e2...f1e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #12 Skrevet 26. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hvorfor alle brevene hennes kommer hjem til oss, men hun får faktisk all posten sin hit. Hun gjorde ikke det før, så kanskje hun har endret det. Men det er uansett ikke viktig, alt jeg ønsker er råd til hva jeg skal gjøre. Og om jeg skal gjøre noe i det hele tatt. TS. Anonymkode: a258a...8af Jeg ville bare kontaktet henne og sagt at du har fått en del post og det ser ut som om det haster. End of story. Anonymkode: 7c5e2...f1e
Oppgitt78 Skrevet 26. oktober 2016 #13 Skrevet 26. oktober 2016 Hun kan godt ha bestilt ettersending via posten, da blir den rerutet til angitt adresse. Dette er vel egentlig ikke din sak, TS... Men hun har jo selv involvert deg, og da ville jeg tatt det opp med henne under fire øyne. 2
Gjest O.G. Skrevet 26. oktober 2016 #14 Skrevet 26. oktober 2016 Seriøst, det er en fyr der som må få vite dette nu!!!
Fru Uperfekt Skrevet 26. oktober 2016 #15 Skrevet 26. oktober 2016 2 timer siden, O.G. skrev: Det der bør hennes mann få vite, siden de er gift så er han ansvarlig for gjelden han også og bør få vite om det sånn at han kan få skille seg fra denne drittkjerringa. Ja det er ille, men om hun tar eg selv i nakken så vil det vel gå seg til. Mange som har svin på skogen, selv om denne nok er i topp ti ille kategorien
Gjest O.G. Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: Ja det er ille, men om hun tar eg selv i nakken så vil det vel gå seg til. Mange som har svin på skogen, selv om denne nok er i topp ti ille kategorien Det der er skillsmissegrunn uansett følelser i mi bok.
Fru Uperfekt Skrevet 26. oktober 2016 #17 Skrevet 26. oktober 2016 6 minutter siden, O.G. skrev: Det der er skillsmissegrunn uansett følelser i mi bok. Da har vi vel forskjellige syn for hva som kvalifiserer til skilsmisse
Gjest O.G. Skrevet 26. oktober 2016 #18 Skrevet 26. oktober 2016 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Da har vi vel forskjellige syn for hva som kvalifiserer til skilsmisse Kan godt være.
Fru Uperfekt Skrevet 26. oktober 2016 #19 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Kan godt være. Vel du har allerede kommet med ett eksempel, men om vi fortsetter nå blir det kun en avsporing av den originale tråden så for min del tror jeg vi bør gå for å avslutte her.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #20 Skrevet 26. oktober 2016 3 timer siden, O.G. skrev: Det der bør hennes mann få vite, siden de er gift så er han ansvarlig for gjelden han også og bør få vite om det sånn at han kan få skille seg fra denne drittkjerringa. Han er slik jeg har forstått det ikke ansvarlig for gjeld han ikke har tatt på seg ansvar for da den ble stiftet. Se f.eks. her: http://www.advokatenhjelperdeg.no/spor-advokat/alle-sporsmal/Ekteskap-og-ansvar-for-gjeld-/ Anonymkode: 372d1...adf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå