Gå til innhold

Medstudent i praksis som over-gir av seg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i praksis med en medstudent på barnehagelærer, hun overgir totalt av seg selv. Sitter med alle syke barn, selv om vi ikke kan være syk en eneste dag.

Møter opp etter praksisen og står å griner når barna skal ha fremføring for foreldrene på en avslutning de hadde sist.

Legger om dialekten til slik de snakker der vi er i praksis osv osv.

Jeg synes praksis er slitsomt nok som det er , pendler en time hjemmefra og vil bare hjem etter praksisen.. Jeg orker ikke slite meg totalt totalt ut..

Jeg føler meg fremstår helt dårlig sammen med henne. 

Hun smisker veldig veldig. 

Anonymkode: eee23...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør så godt du kan, og så er det godt nok. Hvor mye hun legger i praksis får være hennes sak. Kanskje har hun mer å gi? Det er ikke lett å vite. Men det som er sikkert er at du får det ikke bedre med deg selv ved å sammenlikne deg med henne. Se heller på om du selv kan gjøre noe bedre, og om du eventuelt har krefter og lyst til å gjøre det. Hvis ikke, så er det iallfall bortkastet energi å tenke så mye på hva hun gjør og hvordan hun er. 

Anonymkode: 9bd63...58c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, hun blir nok gjennomskuet. Jeg er sikker på at personalet hvor dere har praksis ser den gode jobben du gjør. Jeg har ikke vært i praksis i løpet av studiet mitt, men har hatt nok av gruppeoppgaver hvor vi har måtte snakke med bedrifter og andre "viktige" folk, og de som smisker overdrevent er lett å gjennomskue. Jobber for tiden med ei som er som hun du beskriver og hun er sterkt mislikt hos oss. 

Anonymkode: 0fb60...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er problemet at du kommer dårlig overens med henne eller at du er sjalu?

Om dette er negativt og overdrevent slik du beskriver har du vel ingenting å bekymre deg for?

Anonymkode: 04ebc...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hun får være seg, så får du konsentrere deg om å være deg. Det at dere gjør ting på ulik måte, betyr ikke at noen av dere er dårligere enn den andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, hun blir nok gjennomskuet. 

Anonymkode: 0fb60...5d6

Hva i alle dager skulle hun bli gjennomskuet for? Noen elsker å jobbe i barnehage og hun her har tydeligvis gjort riktig yrkesvalg. Reagerer på at TS sier at den andre jenta sitter med de syke barna siden de ikke kan ha fravær. Hallo, det er en del av jobben det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes medstudenten din høres ut som en som bryr seg om barna. Etterhvert vil hun nok erfare at hun kan bli snørrete hun også. Jeg får rett og slett bare inntrykket at det er naturlig for henne å strekke seg litt i den situasjonen hun er i nå (og at det å sitte handler muligens mer om det enn å smiske. Kanskje hun skulle fått en beskjed om å beskytte seg selv litt?). Det at hun griner kan jo bare bety at hun er litt lettrørt og hjertelig, er vel ikke å forakte hos noen som skal jobbe med de aller minste?

Jeg kan også finne på å skifte litt dialekt etter hvem jeg snakker med. Ikke sånn at jeg begynner å snakke siddis, bergensk eller nordlandsk. Men jeg kan veksle litt med tonefall og enkelte ord om jeg snakker med noen som har veldig "bokmålsdialekt" eller "riksmål", eller om det er noe mer østlandsk. Også litt sørlending, veldig minus skarre r. Det bare skjer. Det finnes jo også mennesker som har vokst opp med å snakke en dialekt hjemme og en ute, kanskje hun er en av dem?

Anonymkode: f7cfc...012

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Betrakteren skrev:

Hva i alle dager skulle hun bli gjennomskuet for? Noen elsker å jobbe i barnehage og hun her har tydeligvis gjort riktig yrkesvalg. Reagerer på at TS sier at den andre jenta sitter med de syke barna siden de ikke kan ha fravær. Hallo, det er en del av jobben det også. 

Ja, men barna har ikke tilliten til oss enda. Det blir å hive seg over svake syke barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men barna har ikke tilliten til oss enda. Det blir å hive seg over svake syke barn...

La veilederne avgjøre dette du, og bruk heller energien din på degselv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom borna er sjuke og aksepterer at ho sit saman med dei, er det ok. Det er vel ikkje slik at ho pressar seg på born som ikkje vil ha henne nær?

Du får gjere din jobb, ho gjer sin. Dere er ikkje same person;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...