AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg og barnefar er uenige i om det er ok at 2-åringen løper inne. Hva syntes andre om det? Greit eller ikke? Anonymkode: 08bc6...ec5
Gjest Magnifiq Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Litt delt... vi løper jo inne alle mann, når vi leker sisten og tuller . Men selvsagt er det greit at det ikke går over styr..
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Her er barna 2 og 4, og de løper inne hver eneste dag selv om vi vel kanskje egentlig burde sette foten ned for det Men vi har god plass og stor stue (45 kvm), så det er dermed heller ikke overhengende fare for at de skal rive ned ting med løpingen. Dersom det går helt over stokk og stein, at de faktisk løper på møbler eller detter og slår seg, ber jeg dem om å roe ned litt. Men i utgangspunktet ser jeg at de har mye moro av leken, og vil derfor helst ikke gripe inn. (Er vi på besøk et sted der det ikke er greit å løpe får de selvsagt beskjed om dette, og respekterer det stort sett (hvis ikke påtales det på nytt). Anonymkode: 308a6...a08 1
Arkana Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Det finnes jo ingen fasit her, dere må bare bli enige om hva som fungerer for dere. Det er naturlig at barn løper en del, de har mye energi og blir fort ivrige. Vi tillater løping, men blir det altfor mye støy eller fare for at noen skal skade seg eller rive ned ting ber vi dem roe seg ned. Å ha totalforbud mot løping innendørs ser jeg ikke poenget med. 1
Timsy Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Helt greit, så lenge de ikke knuser eller ødelegger noe. Barn skal få utfolde seg, ikke leve med strenge restriksjoner i lek og utfoldelse. Kunne aldri falt meg inn å nekte barna å løpe inne. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 De er jo barn. Her løper de når de ønsker selv om det er litt trangt i stuene. 25 og 66 m2. Anonymkode: 2b681...942
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Vi har ganske lang stue med et stort åpent område. Der er det fullt lovlig å løpe, men ikke oppi møbler, opp og ned trappen og lignende. Anonymkode: 22085...d5e 1
bush babe Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Løping, fotball, tennis med myk ball, hopping i sofaen, you name it, her er alt lov Barnevennlig er stikkordet for oss, og så må de roe seg med rolig lek hvis det blir for ille, noe det sjeldent blir.
Sushi Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 Her løpes det inne over en lav sko. Ofte lar vi dem holde på en stund fordi de har det så gøy, men blir det for mye bråk så sier vi fra at det er nok. Vi har aktive barn og er mye ute, slik at de kan løpe fra seg der. Enig med Arkana i at nulltoleranse for løping inne er unødvendig, men de voksne må selvsagt bestemme når det passer og ikke.
Gjest blåbærpike Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 Døtrene mine får lov til å løpe på rommene sine, men ikke i stua og på kjøkkenet. Det har fungert utmerket, begge to har store rom med god plass til aktiv lek
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå