AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har eksem på leppene og rundt munnen pga allergi, så de føles helt inntørket og uansett hva jeg smører på dem tørkes det inn etter få minutter. Hver gang jeg gaper får jeg sprekker i munnviken pga at det er så tørt. Har prøvd salve med oljer, lipbalm uten vann, vaselin. Ingenting fungerer. Lypsyl og sånt bruker jeg aldri fordi det tørker inn leppene mine helt. Leppene kjennes også tørre ut når jeg tar på de, så det er ikke bare en følelse. Tenker å gå på apoteket før det stenger, men ingen av de som jobber der er dyktige. Har vært der flere ganger og de vet så lite og får alltid feile produkter. Er det noen her som har prøvd noe veldig bra mot knusktørre lepper? Det kan ikke være noe med parfyme, pga eksemen. Anonymkode: abe5c...024
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har eksem på leppene og rundt munnen pga allergi, så de føles helt inntørket og uansett hva jeg smører på dem tørkes det inn etter få minutter. Hver gang jeg gaper får jeg sprekker i munnviken pga at det er så tørt. Har prøvd salve med oljer, lipbalm uten vann, vaselin. Ingenting fungerer. Lypsyl og sånt bruker jeg aldri fordi det tørker inn leppene mine helt. Leppene kjennes også tørre ut når jeg tar på de, så det er ikke bare en følelse. Tenker å gå på apoteket før det stenger, men ingen av de som jobber der er dyktige. Har vært der flere ganger og de vet så lite og får alltid feile produkter. Er det noen her som har prøvd noe veldig bra mot knusktørre lepper? Det kan ikke være noe med parfyme, pga eksemen. Anonymkode: abe5c...024 Jentene mine pleier å få det, spesielt om de er forkjøllet og når det er kaldt... og vi har prøvd alt! Det som funket til slutt - var Elocon - smøre tynt lag rundt munnen hver kveld 2-3 kvelder på rad til eksemet går helt ned, i tillegg fet krem rundt munnen og masse lipsyl - parfymefri. Unngå å slikke deg på munnen. Hold deg unna sitrus og tomat. Jeg var skeptisk Til Elocon rundt munnen pga den er sterkere, men Locoid og Mildison tok ikke eksemet her, hudlegen sa at kortere behandling var ok - slik som vi har gjort, og det funket faktisk. Hver gang hun får eksem rundt munnen er vi snar med å starte opp med Elocon, og eksemet forsvinner i løpet av 2-3 dager. Anonymkode: fcd00...b88
Gjest New Girl Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Har du prøvd mentolatum? Det har hjulpet meg hvert fall. Ellers ville jeg også prøvd å få en salve på resept.
lillesky Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. /lillesky (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå