Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Har begynt den store prosessen med å forsøke å få en til. Har i hovedsak ikke noe problemer med å bli gravid. Min første kom på første forsøk.  MEN jeg skjønner jo at det er viktig å treffe på eggløsning. Det klaffet ikke første prøveperiode, så nå venter jeg bare på menstruasjon og klar for ett forsøk til. 

Disse eggløsningsmonitorene? Er det virkelig noe vits i å investere i denne? Er det lettere å bare ta tempen hver dag etter jeg får menstruasjon nå. Eller hvor virker det her? 

Jeg merker at nå som vi i større grad planlegger barn så er prestasjonsangsten tilstede og jeg vil virkelig gjøre det jeg kan for at det skal klaffe. Har ikke peiling på når jeg har eggløsning da syklusen Mln varierer fra 28-32 dager.  Hvordan treffer Man da? 

🙈 takk for alle svar til en nybegynner.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

28-32 dagers syklus er ikke så veldig uregelmessig.

Vil tippe at om du har sex minimum annen hver dag fra dag 11-18, regnet fra 1 dag i mensstruasjon vil du treffe eggløsning uten å måle LH eller temp.

Hadde begynt med eggløsnigstester for den perioden om du er bekymret (+-noen dager på hver side hvis du ikke treffer), og sett om du finner eggløsning med billige strimmeltester i første omgang, evt tep, Monitorene er dyre og når du har blitt lett gravid før er det ingen grunn til å tro at det er verdt pengene for monitor. 

(jeg tror egentlig ikke du trenger å tenke på noe som helst utover regelmessig sex for å bli gravid utfra det du skriver)

Anonymkode: 6b538...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...