Gå til innhold

Don't feed the troll, skreiv noen om meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Don't feed the troll, skreiv en anonym-bruker om meg i en tråd under dette temaet. Her er min begrunnelse for hvorfor det er et kraftig bomskudd.

Definisjon av trolling:

Sitat

Trolling er å provosere for provoseringens skyld, ofte ved å skrive noe man ikke mener slik at diskusjonen utarter seg til en hissig diskusjon hvor temaet for tråden blir skadelidende. Den primære hensikten med trolling er ikke å argumentere for påstanden, men å skape dårlig stemning.

Helsedepartementet og Verdens Helseorganisasjon bruker hvert år mye penger på å gi befolkningen kostholdsråd, disse rådene deles ut bl.a. ut i form av informasjonsmatriell som man kan få med seg fra sykehus og andre steder eller bestille direkte fra helsedepartementet, rådene ligger også ute på internett. Rådene som gis er gratis.

Dessverre lever ikke folk i tråd med rådene som gis, vi er ikke så aktiv som rådene forteller oss at vi burde være, vi spiser mye mer søtt enn hva som er anbefalt og spiser mindre frukt og grønt enn vi burde m.m. Resultatet av at vi ikke lever i tråd med anbefalingene vi mottar er at vi er mer overvektige enn det vi burde være.

Kommersiell livsstils-industri er milliardbutikk, det brukes så mye penger på livsstils-bøker, slankepiller og produkter at det er ganske så uforståelig at det kan være en milliard-industri hvor pengene flyter når vi lever i en verden der de beste rådene gis gratis i et håp om å forebygge det helseproblemet overvektsepedemien er.

Det som muliggjør at dette er en milliard-industri er at kommersiell slankeindustri vill-leder folk ved å stadig presentere nye kurer og produkter som har til hensikt å forvirre mennesker som vil ta av kilo og få seg bedre liv. Jo mer komplisert dem kan gjøre valget, jo større sjanse er det for at noen skal kjøpe livsstilsbøkene eller produktene deres. Derfor planter de bevisst myter (altså påstander som har en forklaringsmodell som skal virke fornuftig selv om det faglig sett blir uriktig og ikke henger på greip), og de forklarer kurene sine og produktene dem har på måter som får fagmiljøet til å riste oppgitt på hodet. Dog kreves det dessverre kunnskaper om emnet for å avsløre løgnene, så uoversiktlig er dessverre ernæringsdebatten blitt da den kommersielle livsstilsindustrien er veldig manipulitative. Det hjelper ikke at fagmiljøet advarer mot diverse, folk vet jo ikke hva dem skal tro i jungelen av råd.

Kommersiell livsstilsindustri er like alternativt som spåkoner, helbredelse ved håndspåleggelse, healing og klarsynthet og spiritisme. Påstandene har ingen krav til dokumentasjon, det eneste gjeldende er at folk kjøper boken om de forskjellige kurene og som hevder det er forskjell på Ola og Per. Legevitenskapen og Ernæringsvitenskapen kan ikke drive så useriøst, dem har i det minste god faglig tyngde for det som hevdes, noe den alternative kommersielle livsstils-industrien ikke har.

Jeg har valgt å være en motvekt mot alt dette udokumenterte alternative tullet som bare villeder og ikke henger på greip faglig, i den debatten har jeg valgt å være en klar og tydelig røst. Jeg er det på brutalt ærlig vis, håpet mitt er jo å få folk til å tenke seg om og revurdere det dem driver med eller vurderer å starte med, dersom de har blitt ett offer for den manipulerende kommersielle livsstilsindustrien som selger dårlige råd i en verden der de gode rådene er gratis.

Det sier seg selv at jeg da ikke kan jatte med og stille meg positivt til reinspikka tøv som faglig er helt sprøtt og aldri har trengt å bli dokumentert, mange finner meg provoserende dersom jeg sier rett ut at jeg ikke har troen på suksess når noen f.eks. skal foreta den tåpelighet å trosse ett fagmiljø sine anbefalinger for å gjøre noe ett alternativ miljø hevder i stedet. Jeg forsøker bare å få dem til å tenke seg om og muligens revurdere det hele, lykkes jeg med det så føler jeg ikke at jeg har ødelagt noe for dem (prosjektet er dødfødt fra start av) men heller nådd frem med ett bedre budskap. Jeg forsøker således å bryte folk ned med voldsomt god samvittighet...

Dessuten tør jeg påstå at jeg er saklig i denne debatten, har masse å bidra med også, konstruktivt. Har skrevet ca 5000 innlegg om emnet, lite her på kvinneguiden da jeg har skrevet mye mer om ernæring i andre forum, ofte tråder jeg selv har laget. Ergo, jeg har brukt mye tid på dette, dog ikke for å debattere da det blir man grundig lei av, men heller for å informere.

Tidvis når jeg fram også, spesielt tidligere brukte jeg masse tid for å følge opp enkeltpersoner jeg skreiv med personlig - og jeg nådde virkelig frem til flere så jeg har hjulpet mange til å endre sine liv. Er flere av dem som jeg har hjulpet som har ønsket å møte meg personlig for å takke for hjelpen og rådene jeg gav dem privat, slik gjør man ikke for å debattere eller krangle. De fleste har jeg dog aldri møtt, ei heller hatt ønske om å møte folk da de jo har bodd spredt. Dog har jeg møtt noen av disse, og det gir meg en god følelse å vite at jeg har vært grunnen til at dem har oppnådd resultater - da vet jeg at av og til så når jeg frem til mennesker og har lykkes med å gi dem den personlige veiledningen som var den riktige for akkurat dem. Husker en kar jeg møtte, som insisterte på at han ville møte meg og sågar reiste langt for å møte meg - han spanderte sågar et restaurantbesøk på meg der vi møttes - fikk se før og etterbilder av han, og han var så takknemlig at det var mest litt pinlig for egen del - men han fortalte meg akkurat hvilken råd jeg hadde nådd frem til med han, mens andre snakker om andre råd jeg nådde frem med.

Og det er derfor jeg fortsetter med å bruke tid på dette, for av og til så får jeg tilbakemelding på at jeg har forandret noens liv. Hadde jeg villet debattert for å krangle så hadde jeg valgt ett helt annet tema enn ernæring, politikk som også opptar meg og som er lettere å få over i drittslenging og usakligheter enn emnet ernæring - det hadde passet ett nett-troll bedre.

Så hvem er nett-trollene her i denne debatt, dem som ikke tåler at jeg sier min klokkeklare og ærlige mening om prosjektet deres eller dem som kaller meg nettroll og ikke legger skjul på at dem misliker meg og min skriveform. Jeg bare undrer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det har så mye med innholdet du fronter, men måten du sier det på. Du oppfattes (av meg) som veldig arrogant, fastlåst og ganske så umulig å diskutere med da du svarer litt slik "Sånn er det bare". Ønsker du å få annen info i folk så må man argumentere, åpne opp grunnene og få folk til å forstå, ikke bare "fordi jeg sier det". 

Jeg har ingen interesse av å diskutere med noen som ikke gidder å diskutere, du kaster bare ut påstander og er ikke villig til å se at ting kan være mer nyanserte. 

Anonymkode: 65880...be2

• Liker 36
Skrevet

Kan ha noe med din avatar å gjøre?

• Liker 14
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det har så mye med innholdet du fronter, men måten du sier det på. Du oppfattes (av meg) som veldig arrogant, fastlåst og ganske så umulig å diskutere med da du svarer litt slik "Sånn er det bare". Ønsker du å få annen info i folk så må man argumentere, åpne opp grunnene og få folk til å forstå, ikke bare "fordi jeg sier det". 

Jeg har ingen interesse av å diskutere med noen som ikke gidder å diskutere, du kaster bare ut påstander og er ikke villig til å se at ting kan være mer nyanserte. 

Enig.  Det er din formidlingsmåte som skaper reaksjoner. 

Jeg blir automatisk negativ til alt som blir lagt frem på den måten du legger frem ting på. Når informasjon har en ovenfra og ned-holdning så gidder jeg ikke høre etter. Da blir det mer som uberettiget kritikk og ikke nyttig informasjon. 

Anonymkode: f7056...72b

• Liker 26
Skrevet

Jeg ser at jeg kan oppfattes arrogant, og er nok ikke den riktige å gå i debatt mot for den gjennomsnittslige KG bruker da jeg har kunnskaper nok om dette emnet til å overkjøre og latterliggjøre den andre sine påstander, derfor tør ikke mange å gå i debatt mot meg heller når det er med alternative kostholdsteorier uten krav til dokumentasjon mens jeg kan dokumentere egne påstander med fagmiljøet i ryggen. Blir som vitenskapen mot det overnaturlige det nærmest.

Husker da lavkarbodebattene gikk på TV, fagmiljøet ble da også opplevd voldsomt arrogant i sin argumentasjon mot lavkarbohydrat-tilhengerene som ikke kunne argumentere med faglig tyngde imot - mange reagerte på det.

Den er brukt av all alternativt miljø den frasen du også deler, at vi ikke er villig til å se at ting kan være mer nyanserte. Selvfølgelig er ikke ting mer nyansert, fagkunnskapen er godt dokumentert og det alternative retninger står for er feil, det er klokkeklart og usiskutabelt og ikke noe å diskutere en gang - er ikke mulig å rikke seg der og det er ikke arroganse selv om det oppfattes slik...

---

Nå er jeg voldsomt aktiv i debatter, ikke bare om dette emnet - det sier seg selv at jeg hverken har tid eller anledning til å kildedokumentere ting jeg kommer med. Bruker såpass mye tid på dette at jeg måtte hatt dette som fulltidsjobb dersom så skulle blitt gjort, dessuten er det et poeng for meg å formidle mitt budskap så forståelig som mulig, jeg forsøker å anstrenge meg til det ytterste for å presentere det så lettfattet som mulig.

Skrevet

Det er ikke debatt som er problemet her, men måten du gjør det på.

Jeg kan selvfølgelig også hevde at jeg er ekspert på ulike tema og at jeg har så god peil på dette at det er unødvendig for meg å dokumentere kildene mine...

• Liker 18
Skrevet

Men nå, dette blir mitt siste innlegg i ernæringsdebatten - skal legge det emnet dødt... :)

og fokusere på andre evner i stedet og ta ernæringsbiten andre steder...

Kose dere her... :)

Skrevet
2 minutter siden, made4u skrev:

Men nå, dette blir mitt siste innlegg i ernæringsdebatten - skal legge det emnet dødt... :)

og fokusere på andre evner i stedet og ta ernæringsbiten andre steder...

Kose dere her... :)

På samme måte som de som kaller deg troll ikke må ta alt så seriøst, ikke gjør det du heller. Du er et fint bidrag. På nettet er det lett å gi negative kommentarer, men selv om noen ikke vil høre noe, så betyr det ikke at det ikke burde sies. Og vi sier alle ting på ulike måter. Et mangfold av stemmer er verdifullt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg så akkurat i en annen tråd at du startet et svar med: "For noe vrøvl!". Det viser ikke en god holdning til motdebattanten. Om du sier på en hyggelig måte at det de skriver ikke stemmer kan du komme lenger. Har også tidligere sett deg svare en sittering med kun "Det er feil" eller "Feil". Husker ikke helt. Forklar hva som er feil på en høflig og saklig måte.

Anonymkode: cbf9d...fc3

• Liker 18
Skrevet

Hele greia kan kort oppsummeres med at du mangler folkeskikk. 

• Liker 23
Skrevet
3 timer siden, made4u skrev:

Don't feed the troll, skreiv en anonym-bruker om meg i en tråd under dette temaet. Her er min begrunnelse for hvorfor det er et kraftig bomskudd.

Definisjon av trolling:

Helsedepartementet og Verdens Helseorganisasjon bruker hvert år mye penger på å gi befolkningen kostholdsråd, disse rådene deles ut bl.a. ut i form av informasjonsmatriell som man kan få med seg fra sykehus og andre steder eller bestille direkte fra helsedepartementet, rådene ligger også ute på internett. Rådene som gis er gratis.

Dessverre lever ikke folk i tråd med rådene som gis, vi er ikke så aktiv som rådene forteller oss at vi burde være, vi spiser mye mer søtt enn hva som er anbefalt og spiser mindre frukt og grønt enn vi burde m.m. Resultatet av at vi ikke lever i tråd med anbefalingene vi mottar er at vi er mer overvektige enn det vi burde være.

Kommersiell livsstils-industri er milliardbutikk, det brukes så mye penger på livsstils-bøker, slankepiller og produkter at det er ganske så uforståelig at det kan være en milliard-industri hvor pengene flyter når vi lever i en verden der de beste rådene gis gratis i et håp om å forebygge det helseproblemet overvektsepedemien er.

Det som muliggjør at dette er en milliard-industri er at kommersiell slankeindustri vill-leder folk ved å stadig presentere nye kurer og produkter som har til hensikt å forvirre mennesker som vil ta av kilo og få seg bedre liv. Jo mer komplisert dem kan gjøre valget, jo større sjanse er det for at noen skal kjøpe livsstilsbøkene eller produktene deres. Derfor planter de bevisst myter (altså påstander som har en forklaringsmodell som skal virke fornuftig selv om det faglig sett blir uriktig og ikke henger på greip), og de forklarer kurene sine og produktene dem har på måter som får fagmiljøet til å riste oppgitt på hodet. Dog kreves det dessverre kunnskaper om emnet for å avsløre løgnene, så uoversiktlig er dessverre ernæringsdebatten blitt da den kommersielle livsstilsindustrien er veldig manipulitative. Det hjelper ikke at fagmiljøet advarer mot diverse, folk vet jo ikke hva dem skal tro i jungelen av råd.

Kommersiell livsstilsindustri er like alternativt som spåkoner, helbredelse ved håndspåleggelse, healing og klarsynthet og spiritisme. Påstandene har ingen krav til dokumentasjon, det eneste gjeldende er at folk kjøper boken om de forskjellige kurene og som hevder det er forskjell på Ola og Per. Legevitenskapen og Ernæringsvitenskapen kan ikke drive så useriøst, dem har i det minste god faglig tyngde for det som hevdes, noe den alternative kommersielle livsstils-industrien ikke har.

Jeg har valgt å være en motvekt mot alt dette udokumenterte alternative tullet som bare villeder og ikke henger på greip faglig, i den debatten har jeg valgt å være en klar og tydelig røst. Jeg er det på brutalt ærlig vis, håpet mitt er jo å få folk til å tenke seg om og revurdere det dem driver med eller vurderer å starte med, dersom de har blitt ett offer for den manipulerende kommersielle livsstilsindustrien som selger dårlige råd i en verden der de gode rådene er gratis.

Det sier seg selv at jeg da ikke kan jatte med og stille meg positivt til reinspikka tøv som faglig er helt sprøtt og aldri har trengt å bli dokumentert, mange finner meg provoserende dersom jeg sier rett ut at jeg ikke har troen på suksess når noen f.eks. skal foreta den tåpelighet å trosse ett fagmiljø sine anbefalinger for å gjøre noe ett alternativ miljø hevder i stedet. Jeg forsøker bare å få dem til å tenke seg om og muligens revurdere det hele, lykkes jeg med det så føler jeg ikke at jeg har ødelagt noe for dem (prosjektet er dødfødt fra start av) men heller nådd frem med ett bedre budskap. Jeg forsøker således å bryte folk ned med voldsomt god samvittighet...

Dessuten tør jeg påstå at jeg er saklig i denne debatten, har masse å bidra med også, konstruktivt. Har skrevet ca 5000 innlegg om emnet, lite her på kvinneguiden da jeg har skrevet mye mer om ernæring i andre forum, ofte tråder jeg selv har laget. Ergo, jeg har brukt mye tid på dette, dog ikke for å debattere da det blir man grundig lei av, men heller for å informere.

Tidvis når jeg fram også, spesielt tidligere brukte jeg masse tid for å følge opp enkeltpersoner jeg skreiv med personlig - og jeg nådde virkelig frem til flere så jeg har hjulpet mange til å endre sine liv. Er flere av dem som jeg har hjulpet som har ønsket å møte meg personlig for å takke for hjelpen og rådene jeg gav dem privat, slik gjør man ikke for å debattere eller krangle. De fleste har jeg dog aldri møtt, ei heller hatt ønske om å møte folk da de jo har bodd spredt. Dog har jeg møtt noen av disse, og det gir meg en god følelse å vite at jeg har vært grunnen til at dem har oppnådd resultater - da vet jeg at av og til så når jeg frem til mennesker og har lykkes med å gi dem den personlige veiledningen som var den riktige for akkurat dem. Husker en kar jeg møtte, som insisterte på at han ville møte meg og sågar reiste langt for å møte meg - han spanderte sågar et restaurantbesøk på meg der vi møttes - fikk se før og etterbilder av han, og han var så takknemlig at det var mest litt pinlig for egen del - men han fortalte meg akkurat hvilken råd jeg hadde nådd frem til med han, mens andre snakker om andre råd jeg nådde frem med.

Og det er derfor jeg fortsetter med å bruke tid på dette, for av og til så får jeg tilbakemelding på at jeg har forandret noens liv. Hadde jeg villet debattert for å krangle så hadde jeg valgt ett helt annet tema enn ernæring, politikk som også opptar meg og som er lettere å få over i drittslenging og usakligheter enn emnet ernæring - det hadde passet ett nett-troll bedre.

Så hvem er nett-trollene her i denne debatt, dem som ikke tåler at jeg sier min klokkeklare og ærlige mening om prosjektet deres eller dem som kaller meg nettroll og ikke legger skjul på at dem misliker meg og min skriveform. Jeg bare undrer...

Jeg tror det er mengde kunnskap som med en gang tvinges på som kanskje kan virke arrogant. Du må huske på at det du synes er interessant er ikke det for alle. Har du vurdert å forkorte litt, vente på respons, deretter formidle litt til? På den måten får du andre med. Du får andre interessert i det du vil formidle. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg sliter litt med å forstå hva du vil fram til..?

Andre tar feil, du har rett angående kosthold?

Greia er at folk burde være skeptiske til all slags kostholdsråd som det florer av på nettet.

"Du blir slank med vegandiett!"

"Hvis du spiser agurkskall blanda med svette kan du bygge [et eller annet ord som er funnet på]"

Personlig vil jeg heller å stole på et land sine vurderinger enn en selvutnevnt ekspert på internett. Det har ingenting med deg som person å gjøre, men jeg velger å tro at vurderinger som et land kommer med har større faglig tyngde enn et enkeltmenneske

Når du påstår noe på nettet, er det veldig fint om du kommer med kilder. At en mann spanderte resturantbesøk på deg fordi dietten din hjalp ham... Det beviser ingenting, og høres ut som noe du fant på for å bygge troverdighet

Hva innlegg nr. 5 angår, framstår du som veldig hovmodig. Hvis du diskuterer på andre diskusjonsfora - noe du hevder - vil du fort oppleve at du ikke er så god på argumentasjon som du tror du er. Lange innlegg, skrivefeil, kommer ikke til poenget, arroganse, standhaftighet (og ikke på en god måte). Et annet forum jeg frekventerer er du som en kattunge å regne (ikke at jeg er mye bedre stilt, men jeg er faktisk mer ydmyk), og det er derfor jeg liker KG - folk er siviliserte (for det meste)

Til slutt er jeg ikke interessert i hva dette kostholdsrådet ditt er (beklager!) og jeg er heller ikke kjent med deg som bruker og hva du står for

• Liker 9
Skrevet
10 timer siden, made4u skrev:

Jeg ser at jeg kan oppfattes arrogant, og er nok ikke den riktige å gå i debatt mot for den gjennomsnittslige KG bruker da jeg har kunnskaper nok om dette emnet til å overkjøre og latterliggjøre den andre sine påstander, derfor tør ikke mange å gå i debatt mot meg heller når det er med alternative kostholdsteorier uten krav til dokumentasjon mens jeg kan dokumentere egne påstander med fagmiljøet i ryggen. Blir som vitenskapen mot det overnaturlige det nærmest.

Husker da lavkarbodebattene gikk på TV, fagmiljøet ble da også opplevd voldsomt arrogant i sin argumentasjon mot lavkarbohydrat-tilhengerene som ikke kunne argumentere med faglig tyngde imot - mange reagerte på det.

Den er brukt av all alternativt miljø den frasen du også deler, at vi ikke er villig til å se at ting kan være mer nyanserte. Selvfølgelig er ikke ting mer nyansert, fagkunnskapen er godt dokumentert og det alternative retninger står for er feil, det er klokkeklart og usiskutabelt og ikke noe å diskutere en gang - er ikke mulig å rikke seg der og det er ikke arroganse selv om det oppfattes slik...

---

Nå er jeg voldsomt aktiv i debatter, ikke bare om dette emnet - det sier seg selv at jeg hverken har tid eller anledning til å kildedokumentere ting jeg kommer med. Bruker såpass mye tid på dette at jeg måtte hatt dette som fulltidsjobb dersom så skulle blitt gjort, dessuten er det et poeng for meg å formidle mitt budskap så forståelig som mulig, jeg forsøker å anstrenge meg til det ytterste for å presentere det så lettfattet som mulig.

Ja, det er greit, du kan mye om kosthold og trening. Men du må ta til deg at du ikke er så flink med kommunikasjon. Og det er ikke noe problem, vi er flere her inne med aspergers har jeg forstått ;) Men du kan ikke forvente at alle ser på verden på akkurat samme måte som du. Du har f.eks. gått rett i strupen på meg i en tråd jeg laget en gang, sa at alt jeg kom med var tull, for så å opprette en tråd hvor du sa nøyaktig det samme som meg, bare på en litt annen måte.

Og bare så du vet det, det regnes som temmelig naivt, også i vitenskapelige sirkler, å uttale seg bombastisk om alt man er overbevist om eller å fornekte nyanser. Det kan godt tenkes at lavkarbo fungerer til vektnedgang, men så er det andre, etiske og miljømessige problemer knyttet til lavkarbo, som også spiller inn. Som et eksempel.

Anonymkode: 3f7af...911

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, latterliggjøring og spekulasjoner, samt svar til disse.

-Saraby, mod.

• Liker 2
Skrevet

Jeg oppfattet deg også som trollete i en eller annen tråd...det var om tang som kosttilskudd som var visst heeeelt på jordet for vi trenger ingen kosttilskudd overhodet, men om tang blir tilberedt på en restaurant, da var det visst helt greit.
Nå er jo tang mat uansett om topprestauranter anser det som mat eller ikke, det er helt uskadelig og har masse næringsstoffer, så hvorfår gå til så ekstremt angrep på det bare fordi det blir betegnet som kosttilskudd når det er pulver?
Det syns jeg var trollete.

Anonymkode: e717c...29c

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfattet deg også som trollete i en eller annen tråd...det var om tang som kosttilskudd

Var fult ut seriøs på at vi ikke trenger tang som kosttilskudd, ikke andre kosttilskudd heller, maten vi spiser kan gi oss alt kroppen vår trenger så kosttilskudd-bransjen er en uønsket bransje fra min side. Aldri trollet om Ernæring, om andre emner ja men aldri om ernæring.

Gjest Rosemoren
Skrevet
10 timer siden, made4u skrev:

Var fult ut seriøs på at vi ikke trenger tang som kosttilskudd, ikke andre kosttilskudd heller, maten vi spiser kan gi oss alt kroppen vår trenger så kosttilskudd-bransjen er en uønsket bransje fra min side. Aldri trollet om Ernæring, om andre emner ja men aldri om ernæring.

Sier du det?

"Vi" omfatter en stor mengde individer, og noen behøver kosttilskudd. (selv må jeg ta d-vitamin, kalsium og magnesium etter legens anbefalinger )

Og dette er mitt ankepunkt når det kommer til dine innlegg. Du har mye kunnskap, men glemmer individene, og generaliserer mer enn det som godt er.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Jeg har ikke oppfattet deg som ett troll, og jeg har lest en del av dine innlegg. Men her komme to punkter til hvorfor jeg kanskje kan tro at noen andre tror det.

Jeg opplever dine innlegg som veldig bastante, men uten noe dokumentasjon, noe jeg tror kunne lønnet seg hvis du har gode kilder. Da blir det lettere å forstå hvorfor du er så bastant og at du ikke bare mener noe for å mene det. Du skriver i innlegget ditt at det har du ikke tid til, men du har jo tid til å være en del på kg, og hvis du leser en del om ernæring, så regner jeg vel med at du kanskje tar vare på artikler? Så da burde du jo egentlig ha denne dokumentasjonen lett tilgjengelig... Spesielt i tråder som gjelder lavkarbo, kosttilskudd osv, siden du sjeldent skriver (etter hva jeg har lest) "egenbaserte erfaringsinnlegg", men heller om "fagmiljøets meninger" og hva du selv mener trengs og ikke trengs i kostholdet, og da bør du ha kilder til det. For hvem er du og hvilket fagmiljø sikter du til? Det vet vi ikke, og jeg hadde heller ikke trodd deg om du hadde sagt at du var lege eller ernæringsfysiolog, men kommer du med en god artikkel/forskningsrapport fra en god kilde - så kan jeg kanskje tro litt mer på det du skriver.

Og så skriver du veldig mange ord - uten at jeg helt føler at det har noe substans eller er skrevet for å hjelpe folk som sliter med å slanke seg. For flere av innleggene dine har ofte med en del informasjon om hvor mange du har hjulpet - men det er svært lite konkrete tips til den aktuelle problemstillingen som tas opp av ts, og derfor faller ditt innlegg ofte gjennom som svada/kverulering siden det virker ut til at du ønsker å fremheve deg selv og dine synspunkter istedenfor å faktisk hjelpe ts med sitt problem.  

Gjest SuperSonic
Skrevet
12 timer siden, made4u skrev:

"En gang troll, alltid troll"

Vanskelig å ta deg seriøst når vi aldri vet at du er det. 

Skrevet

Hvorfor er du beskyttet av moderatorer? 

Du får lov til å rakke ned på oss med din diskusjonsteknikk. Men vi som her har kommet med konstruktiv kritikk på din diskusjonsteknikk, har blitt moderert vekk. Snodig. 

Jeg svarte i denne tråden i samme form som tråden ble startet i. Ja man kan bli krass. Men når du direkte sier at alle her på kg er dumme, så må du faktisk regne med å få med samme mynt tilbake. Selv om jeg aldri kalte deg dum. Bare veldig nedlatende og arrogant. Og du sier jo selv du er det også. 

Anonymkode: f7056...72b

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...