AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Fortell gjerne hva som er ulikt fra den typisk norske barneoppdragelsen (hvis det kan kalles det...) og hvilket land. Kanskje du kjenner noen fra et annet land som oppdrar barna ulikt? Det eneste jeg har merket er at i mange søreuropeiske land så er barna med på alt foreldrene gjør. F.eks har jeg satt flere barn være med foreldrene på bar på kvelden (type kl 23 osv). De har ikke vært sørpe dritings, men mange rundt de er jo det. Har også hørt/sett at noen amerikanske foreldre er veldig streng. Barna har nesten ingen frihet. F.eks får de ikke date for de er 21. Anonymkode: b6c2b...a4a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg er ikke norsk, så jeg får ikke lov til å ha kjæreste før jeg er ferdig med høyere utdanning. Delvis fordi mine foreldre mener det er unødvendig med kjæreste i tenårene, fordi det ikke kommer til å vare og det bare er bortkastet, men også fordi de mener man ikke skal ha samleie før man er gift. De er ganske gammeldagse... Får heller ikke lov til å overnatte borte, fordi alt kan skje om natten og da har de ikke kontroll over meg. Enda en ting jeg ikke får lov til er å være ute etter midnatt, mens mine norske venner gjerne er ute til langt på natt uten at foreldrene sier noe... Anonymkode: 726fc...d10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke norsk, så jeg får ikke lov til å ha kjæreste før jeg er ferdig med høyere utdanning. Delvis fordi mine foreldre mener det er unødvendig med kjæreste i tenårene, fordi det ikke kommer til å vare og det bare er bortkastet, men også fordi de mener man ikke skal ha samleie før man er gift. De er ganske gammeldagse... Får heller ikke lov til å overnatte borte, fordi alt kan skje om natten og da har de ikke kontroll over meg. Enda en ting jeg ikke får lov til er å være ute etter midnatt, mens mine norske venner gjerne er ute til langt på natt uten at foreldrene sier noe... Anonymkode: 726fc...d10 Hvilket land er du fra ? Jeg kommer fra Cuba og har det på samme måte. Anonymkode: 44886...3d9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Mange steder i USA, spesielt sør er det vanlig med fysisk straff som vi i Norge ser på som straffbar vold. I England er det vanlig å ta med barna sine på pub om ettermiddagen hvor foreldrene tar seg en pint med øl eller cider og koser seg i mens barna leker og spiller biljard og lignende. Anonymkode: 2f9f4...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå