AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Hei, Jeg blir presset ut i arbeidspraksis via nav. Er redd for å bli utnyttet. Leser statig om arbeidsgivere som utnytter seg av gratis arbeidskraft. Hva er deres erfaringer? Jeg var på intervju. Reagerte på at de sa de hadde sagt opp vaskehjelpen, så jeg må belage meg på å vaske. Hun sa også at jeg kunne komme før åpningstid å hjelpe til, og de åpner kl 08:00!! Fikk følelsen av at hun skulle bruke meg som gratis vaskekjerring fra nav... Til info så er det ikke jobb som vaskehjelp jeg søkte på. Anonymkode: 44313...00b 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 Du bør bre være glad for at du har fått deg jobb via NAV en plass. Det er heller ikke unormalt i arbeidslivet å begynne før kl. 08 på jobb, bare så det er sakt. Vil du heller gå rundt hjemme enn å jobbe? Anonymkode: 8d4fe...347 11
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Da må du ta det med din veileder fra NAV, hva du har fått beskjed om fra arbeidsgiver. Der jeg var i praksis, hadde de tenkt å utnytte meg i 1 år, heldigvis fikk jeg fast jobb et annet sted 1 måned ut i praksis. Så jeg marsjerte inn på kontoret til sjefen og takket for meg. GJETT OM HAN BLE DRITSUR Anonymkode: defaf...414 15
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du ta det med din veileder fra NAV, hva du har fått beskjed om fra arbeidsgiver. Der jeg var i praksis, hadde de tenkt å utnytte meg i 1 år, heldigvis fikk jeg fast jobb et annet sted 1 måned ut i praksis. Så jeg marsjerte inn på kontoret til sjefen og takket for meg. GJETT OM HAN BLE DRITSUR Anonymkode: defaf...414 Hvordan skulle de utnytte deg i 1 år? Ts Anonymkode: 44313...00b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør bre være glad for at du har fått deg jobb via NAV en plass. Det er heller ikke unormalt i arbeidslivet å begynne før kl. 08 på jobb, bare så det er sakt. Vil du heller gå rundt hjemme enn å jobbe? Anonymkode: 8d4fe...347 Nei, men jeg forventer meg faktisk å bli behandlet med like mye respekt som de andre som jobber der. Hvis jeg er den eneste som må komme midt på natten og vaske dassen så er ikke det ok ... Ts Anonymkode: 44313...00b 20
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Det er ikke sånn det skal være. Du skal gå på toppen, ikke erstatte en ordinært ansatt. De utnytter deg, og de utnytter NAV. Jeg har heldivis vært meget heldig med min praksisplass. Anonymkode: 33f66...2c9 11
Sirah Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sånn det skal være. Du skal gå på toppen, ikke erstatte en ordinært ansatt. De utnytter deg, og de utnytter NAV. Jeg har heldivis vært meget heldig med min praksisplass. Anonymkode: 33f66...2c9 Nemlig. Vi hadde tidligere en som var i praksis hos oss og han ble behandlet på lik linje med de andre ansatte. Han ble i tillegg til og ikke istede for. For oss var han en helt enormt god ressurs som vi satt veldig stor pris på. 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg ble utnyttet da jeg var i arbeidpraksis gjennom nav. Fikk åpne og låseansvar, og en periode ansvar for hele butikken. Når jeg fortalte det til psykologen min, fortalte sjefen at jeg løy... Anonymkode: 5cbe9...a01 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sånn det skal være. Du skal gå på toppen, ikke erstatte en ordinært ansatt. De utnytter deg, og de utnytter NAV. Jeg har heldivis vært meget heldig med min praksisplass. Anonymkode: 33f66...2c9 Syns hele intervjuet virket ugreit. Noe annet jeg også reagerte på var at da jeg kom så annonserte hun foran alle "Åh, det er hun fra NAV!" Herregud. Man kan vel være litt diskré? Ingen høydare å få nav stempelet.. Er det vanlig? Ts Anonymkode: 44313...00b 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 Det at de sier at de har sagt opp vaskehjelpen så du kan vaske gratis i stedet, ville jeg tatt opp med saksbehandleren om jeg var deg. Anonymkode: 33f66...2c9 21
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #11 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det at de sier at de har sagt opp vaskehjelpen så du kan vaske gratis i stedet, ville jeg tatt opp med saksbehandleren om jeg var deg. Anonymkode: 33f66...2c9 Ja, ikke greit!! Ts Anonymkode: 44313...00b 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #12 Skrevet 26. oktober 2016 3 minutter siden, Sirah skrev: Nemlig. Vi hadde tidligere en som var i praksis hos oss og han ble behandlet på lik linje med de andre ansatte. Han ble i tillegg til og ikke istede for. For oss var han en helt enormt god ressurs som vi satt veldig stor pris på. Godt å høre det er sånn det skal være. Anonymkode: 33f66...2c9 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #13 Skrevet 26. oktober 2016 4 minutter siden, Sirah skrev: Nemlig. Vi hadde tidligere en som var i praksis hos oss og han ble behandlet på lik linje med de andre ansatte. Han ble i tillegg til og ikke istede for. For oss var han en helt enormt god ressurs som vi satt veldig stor pris på. Har hørt om noen som ikke blir invitert til julebordet og ting som skjer fordi de er fra nav. Han ble vel inkludert i alt sånt? Er så redd for å oppleve noe sånt drit.. Ts Anonymkode: 44313...00b
Sirah Skrevet 26. oktober 2016 #14 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hørt om noen som ikke blir invitert til julebordet og ting som skjer fordi de er fra nav. Han ble vel inkludert i alt sånt? Er så redd for å oppleve noe sånt drit.. Ts Anonymkode: 44313...00b Han ble innkludert på lik linje med andre ansatte ja Lønningspilser, julebord osv osv. For oss var han en "vanlig" ansatt på lik linje med alle andre. Han skulle bare ikke sitte med noe "ansvar" om du skjønner hva jeg mener. Ikke ha vakter alene osv, men alltid være i tillegg til noen 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre det er sånn det skal være. Anonymkode: 33f66...2c9 Ja det er det 6
Carrot Skrevet 26. oktober 2016 #15 Skrevet 26. oktober 2016 Vi har erfaring med å ta inn mennesker som av ulik årsak er utenfor arbeidsmarkedet via nav som IA bedrift, og vi behandler de som forespør på samme måte som andre ansatte, de må ha forutsetning for å kunne tiltre i en stilling, og de må møte til normal arbeidstid. Her er normaltid 7.30 til 15.30, kjærnetid er 9-14.30 mens man kan flexe mellom 7-17, disse reglene for flex behøver ikke nødvendigvis å gjelde de som er på arbeidstrening osv, det kommer ann på avtalen med nav. Vi kan ikke bruke den ansatte til andre oppgaver uten at dette er avtalt, så hvis du har inntrykk av at du ansettes i en slik avtale under forutsetninger som ikke stemmer med avtalen må du si fra til din nav kontakt. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 2 minutter siden, Sirah skrev: Han ble innkludert på lik linje med andre ansatte ja Lønningspilser, julebord osv osv. For oss var han en "vanlig" ansatt på lik linje med alle andre. Han skulle bare ikke sitte med noe "ansvar" om du skjønner hva jeg mener. Ikke ha vakter alene osv, men alltid være i tillegg til noen Ja det er det Bra. Har lyst på arbeidspraksis et sted hvor jeg blir behandlet sånn. Ts Anonymkode: 44313...00b 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #17 Skrevet 26. oktober 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skulle de utnytte deg i 1 år? Ts Anonymkode: 44313...00b de hadde behov for stillingen, men ville ikke betale meg hvis de kunne få NAV til å betale for 1 år. Anonymkode: defaf...414 5
Gjest O.G. Skrevet 26. oktober 2016 #18 Skrevet 26. oktober 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg blir presset ut i arbeidspraksis via nav. Er redd for å bli utnyttet. Leser statig om arbeidsgivere som utnytter seg av gratis arbeidskraft. Hva er deres erfaringer? Jeg var på intervju. Reagerte på at de sa de hadde sagt opp vaskehjelpen, så jeg må belage meg på å vaske. Hun sa også at jeg kunne komme før åpningstid å hjelpe til, og de åpner kl 08:00!! Fikk følelsen av at hun skulle bruke meg som gratis vaskekjerring fra nav... Til info så er det ikke jobb som vaskehjelp jeg søkte på. Anonymkode: 44313...00b Gi damen en sjanse, blir du satt til å vaske så gi NAV beskjed om det og det at vaskedamen ble oppsagt. Det skal ikke være sånn at praktikantene tar jobbene til folk. Ellers da er det mye snusk der ute, derfor du må være i dialog med veilederen hele veien gjennom via mail og ikke minst våge å gi beskjed på møtene, selv om arbeidsgiver er der.
Sirah Skrevet 26. oktober 2016 #19 Skrevet 26. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bra. Har lyst på arbeidspraksis et sted hvor jeg blir behandlet sånn. Ts Anonymkode: 44313...00b Det skal være sånn. Man skal jo gi folk en mulighet til å prøve seg i en jobb, ikke slave dem rundt som en gratis ansatt 🙄 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #20 Skrevet 26. oktober 2016 3 minutter siden, O.G. skrev: Gi damen en sjanse, blir du satt til å vaske så gi NAV beskjed om det og det at vaskedamen ble oppsagt. Det skal ikke være sånn at praktikantene tar jobbene til folk. Ellers da er det mye snusk der ute, derfor du må være i dialog med veilederen hele veien gjennom via mail og ikke minst våge å gi beskjed på møtene, selv om arbeidsgiver er der. Fikk uggen følelse av måten jeg ble møtt på og hele intervjuet. Har ikke noe lyst til å gi det der en sjanse. Ts Anonymkode: 44313...00b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå