AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Før elsket hunden vår buret sitt. Det er der hun sover på natta, og hun praktisk talt løp inn når vi skulle legge oss. I det siste har hun ikke tenkt seg inn der. Jeg har prøvd med åpent vindu, lukket vindu, et til teppe, dekket over litt av buret fordi det er veldig åpent, osv. Og jeg ingenting ser ut til at det hjelper. Det rare er at hun snorker og koser seg vondt verre når hun først er inni der, så jeg forstår ikke hvorfor hun ikke vil inn. Jeg har begynt å sette henne rett foran inngangen, og skryter voldsomt av henne når hun etterhvert finner det for godt å gå inn. Jeg må sitte der da, hvis ikke stikker hun avgårde. Kan det være så enkelt at hun har fått være i senga en gang eller to (når jeg sover videre etter at mannen har gått på jobb), og derfor bare ikke vil? Har tenkt om hun skal få totalforbud i senga vår, så går det seg til etter hvert? Anonymkode: f117c...c72
tørkestativ Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Før elsket hunden vår buret sitt. Det er der hun sover på natta, og hun praktisk talt løp inn når vi skulle legge oss. I det siste har hun ikke tenkt seg inn der. Jeg har prøvd med åpent vindu, lukket vindu, et til teppe, dekket over litt av buret fordi det er veldig åpent, osv. Og jeg ingenting ser ut til at det hjelper. Det rare er at hun snorker og koser seg vondt verre når hun først er inni der, så jeg forstår ikke hvorfor hun ikke vil inn. Jeg har begynt å sette henne rett foran inngangen, og skryter voldsomt av henne når hun etterhvert finner det for godt å gå inn. Jeg må sitte der da, hvis ikke stikker hun avgårde. Kan det være så enkelt at hun har fått være i senga en gang eller to (når jeg sover videre etter at mannen har gått på jobb), og derfor bare ikke vil? Har tenkt om hun skal få totalforbud i senga vår, så går det seg til etter hvert? Anonymkode: f117c...c72 Hvor gammel er hunden? Hvis du må ha henne i bur ville jeg fått henne til å forbinde det med noe positivt. Sleng inni en kong med noe godt i feks.
Leo Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Dropp buret og la hunden få en helt vanlig hundeseng/-madrass. 12
Lofilteret Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 15 minutter siden, Leo skrev: Dropp buret og la hunden få en helt vanlig hundeseng/-madrass. Helt enig i dette! Hunder hører ikke hjemme i bur. 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 Må den ligge i bur da? Anonymkode: ca7f0...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Har døren til buret vært åpen om natta så hun kan gå ut når hun vil? Anonymkode: 099a3...7ab 2
MrsPiggyBank Skrevet 27. oktober 2016 #7 Skrevet 27. oktober 2016 Hvis hunden din har oppdaget at det finnes bedre steder å sove eller bare være, så er det ikke så rart at hun ikke lenger vil inn i buret. Hva slags motivasjon har hun egentlig for å gå inn i buret? Har dere hatt henne låst inne for lenge i buret? Og hvor viktig er det med dette buret? Hvis det ikke er veldig viktig, så kan du jo ta deg luksusen det er å kunne gå sakte frem. La henne få et godt tyggebein i buret nå og da, en frossen Kong.. Hvis det er viktig for dere at hun går inn i buret, så bør du kanskje jobbe enda mer aktivt. Skryt er flott, men mat er gull
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #8 Skrevet 27. oktober 2016 Hunden min sover aldri i bur om natten, hun kan om hun vil da. Enten hundeseng eller i min seng Anonymkode: 8db33...e1b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #9 Skrevet 27. oktober 2016 Herrejemini. Det er mishandling å bure og stenge innen hunden sin. Jeg håper TS omplassere hunden til noen som ikke fengsler den. Anonymkode: 6a66f...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #10 Skrevet 28. oktober 2016 Kjøp en god, myk hundeseng i stedet kan tenke meg den har opplevd å føle seg innesteng og derfor har fått angst for å gå inn i buret. Og hva er vitsen med at hunden skal stenges inne i bur om natta? Om dagen burde de heller være i stuen, og så bør man rydde bort ting man er redd for. Litt skade må man likevel regne med hos unghunder, men de fleste roer seg med tiden. Anonymkode: 57005...095 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå