AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har vært aktiv på kvinneguiden i 4 år, og først i dag innså jeg at dette forumet har hjulpet meg gjennom alt som har vært vanskelig i livet fram til nå. Forumet har også vært der når jeg har delt positive hendelser. Jeg er kvinne, 25 år og jeg har ikke mange venner. Etter at jeg fikk kjæreste, mistet jeg nesten alle venninnene mine, noe jeg synes er trist.. Men idag har jeg innsett at de var aldri ordentlige venner uansett, da de bare var der når jeg festet med de gjennom singeltilværelsen. Jeg har ca, 3 gode venninner igjen som jeg møter en sjelden gang i blant, og selv om jeg ønsker mer kontakt så er det veldig vanskelig å få møttes, da det sjeldent passer for de når det passer for meg osv. Har i heldigvis en hund og en samboer, og de betyr alt for meg. Selv om jeg å samboer har en tøff periode i forholdet vårt nå, da vi har vært uenige om framtiden, spørsmålet om barn, og andre vanskelige følelser, så skulle jeg så gjerne ønsket å hatt en venninne å snakket med. Vi flyttet litt utenfor byen i sommer, og ingen av mine venner bor i område, så derfor er det lite sosielt nettverk her. Og nå skulle jeg gjerne hatt noen å snakke med, men jeg har faktisk ikke en venninne som stiller opp når jeg trenger det, derfor havner jeg her inne igjen. Fordi det er bare kvinneguiden som stiller opp når jeg virkelig trenger det. Jeg er så lei meg akkurat nå fordi jeg føler meg ensom, føler meg som en ustabil kjæreste som aldri blir fornøyd, en dårlig student, og en negativ person har jeg også blitt. Prøver å se lyset i tunnelen, men det er litt vanskelig. Føler meg veldig alene om å føle meg ensom, har blitt deprimert, spiser lite, og har ofte vondt i magen. Skulle så gjerne ønske at jeg hadde noen å prate med. Anonymkode: 3e522...597 2
dillyduzit Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 Du må gjerne sende meg en pm, bare for å ha sagt det. Du er ikke alene. Det du skriver, kunne jeg like godt ha skrevet selv. På den gamle plassen hadde jeg hvertfall arbeidskollegaer, men her på det nye stedet, får jeg verken noe jobb, og sitter hovedsakelig kun for meg selv. Joda, jeg har ting jeg kan sysle med, men har ingen venner jeg kan ringe, ingen jeg kan dra bort til, eller i det hele tatt dele tanker med, og da er kvinneguiden veldig godt å ha. Så ikke føl deg ille, det er lov til å føle seg ensom, og selv om du føler deg alene, så vit at det er det absolutt siste du er. Selv om folk på forumet her kan virke som noen absolutt idioter, har du vel lagt merke til at det finnes brukere som kun vil ens beste. Vi er flere som sitter i samme båt. <3 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #5 Skrevet 26. oktober 2016 30 minutter siden, dillyduzit skrev: Du må gjerne sende meg en pm, bare for å ha sagt det. Du er ikke alene. Det du skriver, kunne jeg like godt ha skrevet selv. På den gamle plassen hadde jeg hvertfall arbeidskollegaer, men her på det nye stedet, får jeg verken noe jobb, og sitter hovedsakelig kun for meg selv. Joda, jeg har ting jeg kan sysle med, men har ingen venner jeg kan ringe, ingen jeg kan dra bort til, eller i det hele tatt dele tanker med, og da er kvinneguiden veldig godt å ha. Så ikke føl deg ille, det er lov til å føle seg ensom, og selv om du føler deg alene, så vit at det er det absolutt siste du er. Selv om folk på forumet her kan virke som noen absolutt idioter, har du vel lagt merke til at det finnes brukere som kun vil ens beste. Vi er flere som sitter i samme båt. <3 Hei, og takk for svar. Det er godt å høre at det finnes flere som har det slik som meg. Man føler seg veldig alene om alt når man ikke har venninner å snakke med. Jeg har rett og slett vurdert å kutte ut venner, og heller bare være med samboer, hunden, og familie. Jeg synes nesten det er bedre å ikke ha venner, istedenfor å ha venner som man aldri møter. Jeg har virkelig prøvd, og jeg synes vennene mine er grusomt dårlig til å ta kontakt, da jeg står for 90% av initiativet alle gangene. Hva har skjedd med deg? Ser at du har flyttet, men hvorfor har du ikke jobb lengre? Det høres ganske slitsomt ut å være i den situasjonen du er i.. Og hvordan er økonomien når du ikke har jobb? Anonymkode: 3e522...597
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 37 minutter siden, Tash skrev: Anonymkode: 3e522...597
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Ts her igjen. Skulle egentlig møte ei venninne i kveld, og har sendt henne melding 3 ganger å spurt når hun kommer osv, og meldingene sendte jeg for 2 dager siden. Hun har ikke giddet å svare en gang. Skjønner rett og slett ikke hvorfor jeg gidder.. Det er bedre å være ensom med seg selv, enn å ha venner som ikke stiller opp. Anonymkode: 3e522...597
Gjest Jessica Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her igjen. Skulle egentlig møte ei venninne i kveld, og har sendt henne melding 3 ganger å spurt når hun kommer osv, og meldingene sendte jeg for 2 dager siden. Hun har ikke giddet å svare en gang. Skjønner rett og slett ikke hvorfor jeg gidder.. Det er bedre å være ensom med seg selv, enn å ha venner som ikke stiller opp. Anonymkode: 3e522...597 Enig med deg her. Jeg også har flere av disse bekjente som aldri stiller opp. Da er det som du sier bedre å bare være med de som faktisk gjør det. Du høres jo ut som hyggelig og oppegående person 💛
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 5 minutter siden, Jessica skrev: Enig med deg her. Jeg også har flere av disse bekjente som aldri stiller opp. Da er det som du sier bedre å bare være med de som faktisk gjør det. Du høres jo ut som hyggelig og oppegående person 💛 Hei, og takk for det:) Det er jo ingen vits å ha slike "venner" som aldri tar kontakt, og som aldri stiller opp. Jeg vil heller kutte ut de som ikke gir meg noe, så får jeg heller ha mitt sosiale behov her inne. Anonymkode: 3e522...597
dillyduzit Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, og takk for svar. Det er godt å høre at det finnes flere som har det slik som meg. Man føler seg veldig alene om alt når man ikke har venninner å snakke med. Jeg har rett og slett vurdert å kutte ut venner, og heller bare være med samboer, hunden, og familie. Jeg synes nesten det er bedre å ikke ha venner, istedenfor å ha venner som man aldri møter. Jeg har virkelig prøvd, og jeg synes vennene mine er grusomt dårlig til å ta kontakt, da jeg står for 90% av initiativet alle gangene. Hva har skjedd med deg? Ser at du har flyttet, men hvorfor har du ikke jobb lengre? Det høres ganske slitsomt ut å være i den situasjonen du er i.. Og hvordan er økonomien når du ikke har jobb? Anonymkode: 3e522...597 Nå skal jeg ikke si at du burde kutte vennene, men jeg satt i samme situasjon, og tenkte litt "fuck it" og slettet 90% av vennelista på facebook, det var jo der jeg tok kontakt med dem, 1% oppdaget det, og de har jeg kontakt med i dag, men simpelt fordi de studerer i utlandet og de tar faktisk kontakt. For min del hvertfall, var det veldig deilig å bare kutte dem ut, slippe å tenke på styret med initiativ. Jeg hadde en god jobb, i en ledende stilling, men vi ville flytte ut av Oslo og mer landlig. Ble ansatt som ringehjelp i samme firma her nede på sørlandet, men å gå fra ass. butikksjef med hovedansvar, være malingsekspert til å ikke bli ringt i det hele tatt, er en deprimerende følelse. Økonomien går, mannen har en jobb hvor han tjener godt, men det er følelsen av å ikke kunne tilby noe som skuffer meg mest. Nav avslo dagpenger fordi jeg manglet et dokument, som jeg ikke fikk beskjed om (brevet er sendt feil) så når det også skjer på toppen, svartnet det helt, gikk fullstendig i kjelleren. Men nok om det. Jeg vil veldig gjerne at du sender en pm når du trenger det, ikke nødvendigvis for å gi deg konkrete tilbakemeldinger, men at du får en luftekanal. Det å høre at mennesker har det kjipt er det verste jeg vet, og jeg vil så gjerne hjelpe deg når slike stunder som du har nå oppstår. Endret 26. oktober 2016 av dillyduzit 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #11 Skrevet 26. oktober 2016 Ts her igjen. En hendelse til som skjedde forrige uke. Jeg og min bestevenninne skulle møtes, da vi ikke hadde sett hverandre på 2 måneder. Jeg ringte henne på onsdag, og avtalte at bare vi skulle møtes på fredag da vi hadde så mye å snakke om. Når fredagen kom møtte jeg opp til henne til avtalt tidspunkt, og hun var ikke hjemme engang.. Jeg ringte henne, og hun forklarte at hun og noen venner var på vei for å møte meg...Jeg hadde sett for meg at bare vi skulle møtes, men neida hun kom med en hel vennegjeng. Etter 1 time skulle de plutselig dra videre, og jeg ble litt satt ut. Ikke hadde jeg bare tatt buss i 1 time for å besøke henne, men de skulle videre, og jeg følte meg ikke velkommen til å være med engang.. Så jeg dro hjem igjen.. Dette er ei venninne som jeg vurderer å droppe helt. Eventuelt snakke med henne, men jeg tror ikke hun skjønner problemet når jeg tar opp at hun behandler meg dårlig. Anonymkode: 3e522...597
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #12 Skrevet 26. oktober 2016 18 minutter siden, dillyduzit skrev: Nå skal jeg ikke si at du burde kutte vennene, men jeg satt i samme situasjon, og tenkte litt "fuck it" og 90% av vennelista på facebook, det var jo der jeg tok kontakt med dem, 1% oppdaget det, og de har jeg kontakt med i dag, men simpelt fordi de studerer i utlandet og de tar faktisk kontakt. For min del hvertfall, var det veldig deilig å bare kutte dem ut, slippe å tenke på styret med initiativ. Jeg hadde en god jobb, i en ledende stilling, men vi ville flytte ut av Oslo og mer landlig. Ble ansatt som ringehjelp i samme firma her nede på sørlandet, men å gå fra ass. butikksjef med hovedansvar, være malingsekspert til å ikke bli ringt i det hele tatt, er en deprimerende følelse. Økonomien går, mannen har en jobb hvor han tjener godt, men det er følelsen av å ikke kunne tilby noe som skuffer meg mest. Nav avslo dagpenger fordi jeg manglet et dokument, som jeg ikke fikk beskjed om (brevet er sendt feil) så når det også skjer på toppen, svartnet det helt, gikk fullstendig i kjelleren. Men nok om det. Jeg vil veldig gjerne at du sender en pm når du trenger det, ikke nødvendigvis for å gi deg konkrete tilbakemeldinger, men at du får en luftekanal. Det å høre at mennesker har det kjipt er det verste jeg vet, og jeg vil så gjerne hjelpe deg når slike stunder som du har nå oppstår. Skjønner at dette er tøft. Uansett så håper jeg virkelig du finner en jobb om ikke så lenge. Det er bra du har en mann som kan hjelpe til, men skjønner at du også vil gjøre en innsats for deg selv, og dere. Nav er ikke bare bare, det vet jeg alt om. Jeg gikk på AAP før jeg begynte å studere, og det var en kamp å hele tatt får den hjelpen jeg hadde krav på. Håper dette ordner seg for deg også. Ja, jeg kan sende deg en pm litt senere i dag. Først må jeg på butikken, så gå tur med hunden. Utrolig fint at jeg kan prate med deg. Anonymkode: 3e522...597
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #13 Skrevet 27. oktober 2016 På 26.10.2016 den 11.08, AnonymBruker skrev: Fordi det er bare kvinneguiden som stiller opp når jeg virkelig trenger det. Anonymkode: 3e522...597 Ha ha. Ok. Så bra. Anonymkode: 92b13...8ad
theSchrimp Skrevet 3. november 2016 #14 Skrevet 3. november 2016 heii, har det på samme måte selv send meg gjerne Pm også! har jo heldigvis hund og samboer, og en god nabo men sitter ofte med den følelsen at en føler seg alene, er ingen å snakke med .. og venner som ikke tar kontakt, eller holder avtaler.. som ikke svarer.. osv.. gamle besteveninnen min skylder bare på at jeg har type, at hun ikke hører meg i tlf, ikke orker å skrive.. eller ikke vet når jeg har tid til å være med henne, selvom jeg har ofte tid og tar lett buss en time.. men alikvel setter hun alt annet forran :/ ønsker meg en venn jeg kan skrive med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå