Gå til innhold

3 forskjellige arbeidsgivere, skattekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 3 forskjellige arbeidsgivere. Har ikke tenkt noe over dette med skattekort osv. Men jeg fikk melding om det i dag at den ene arbeidsgiveren min hadde hentet kortet.

Leste en plass at hovedarbeidsgiver skal ha et skattekort hvor de trekker i tabell, mens de andre to skal trekke i prosent? Kan noen forklare meg hvordan jeg kan endre det? Og eventuelt hva det vil si?

Jeg var inne på altinn, og der kunne jeg bare se at alle tre har hentet ut skattekort, men ikke hvilken type de har valgt, kunne ikke trykke på noen ting egentlig.

Setter pris på hjelp!

Anonymkode: 0887b...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du 3 arbeidsgivere så har du ikke allverdens inntekt per arbeidsgiver tipper jeg. 

Tabellkortene trekker ofte mindre enn det som burde trekkes så vil anbefale deg å gå inn på skatteetaten her å bestille deg et rent prosentkort her:

http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/Soknad-om-endring-av-eller-krav-om-skattekortforskuddsskatt/

legg inn forventet inntekt og huk av at du trenger prosentkort.

Mina samboer har 2 jobber (en fulltid og en deltid) og med tabellkort så ble fulltidsjobben trukket korrekt mens deltidsjobben gjorde at hun ble trukket altfor lite skatt på den og endte opp med baksmell. Vi endret det tiø prosentkort og nå ser det ut til at vi slipper baksmellen hvertfall.

Skrevet

Da gir du beskjed til to av arbeidsgiverne at de skal bruke prosenttrekket når du oversender timeliste, sammen med kontonummer etc.

Jeg har tabell, trekker prosent av overtid pluss ekstrajobben. Fikk igjen 5000 i sommer, har ingen lån eller andre fradrag. 

Regner man tabell om til prosent øker prosenten drastisk jo mer man tjener, derfor vil tre små arbeidsgivere på et tabellkort gi baksmell. 

Anonymkode: 06608...0e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...