AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #1 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg skal flytte, og ny huseier vil ha depositumet før jeg tar over, noe som er helt OK. Depositumet til der jeg bor nå får jeg dessverre ikke før etter jeg har flyttet ut, og siden det blir en mnd med overlapping, skal jeg få låne pengene til depositumet av foreldrene mine, også får de tilbake når jeg har fått tilbake depositumet mitt neste år. Men det jeg lurer på; depositumet er på 30 000. Vil det bety skatt for noen av oss, eller at vi kan få problemer av noe slag med såpass høye overføringer? Hva er beløpsgrenser før banken melder om mistenkelig aktivitet? Vi kan selvsagt forklare oss, men siden pengene vil gå på hver sin side av ligningsåret, har det noe å si? Anonymkode: f7076...fc4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #2 Skrevet 26. oktober 2016 30.000 er ingenting for banken Anonymkode: 0cbeb...0cc
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #3 Skrevet 26. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal flytte, og ny huseier vil ha depositumet før jeg tar over, noe som er helt OK. Depositumet til der jeg bor nå får jeg dessverre ikke før etter jeg har flyttet ut, og siden det blir en mnd med overlapping, skal jeg få låne pengene til depositumet av foreldrene mine, også får de tilbake når jeg har fått tilbake depositumet mitt neste år. Men det jeg lurer på; depositumet er på 30 000. Vil det bety skatt for noen av oss, eller at vi kan få problemer av noe slag med såpass høye overføringer? Hva er beløpsgrenser før banken melder om mistenkelig aktivitet? Vi kan selvsagt forklare oss, men siden pengene vil gå på hver sin side av ligningsåret, har det noe å si? Anonymkode: f7076...fc4 Jeg forstår at 30 000,- oppleves som mye for deg, men i realiteten er det småpenger. Anonymkode: acdc7...6de
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #4 Skrevet 26. oktober 2016 Foreldrene dine skriver lån til depositum som melding på overfløringen. Du skriver tilbakebetaling av lån til depositum når du tilbakefører. Ellers vil den som har pengene stående på konto den 31.12 få pengene som sin formue på selvangivelsen for 2016. Anonymkode: 483d1...163 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #5 Skrevet 27. oktober 2016 Takk for svar Bare leste om en som hadde fått politiet på døra fordi han handla hvitevarer for rundt 10k cash, så vil unngå noe sånt Men da vil det altså ikke skje, utifra hva dere sier Anonymkode: f7076...fc4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #6 Skrevet 27. oktober 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Bare leste om en som hadde fått politiet på døra fordi han handla hvitevarer for rundt 10k cash, så vil unngå noe sånt Men da vil det altså ikke skje, utifra hva dere sier Han kjøpte for over av 50 000 kr, og det var med kontanter. Når det er med bankoverføring skal det mye mer til, spesielt når det er mellom familiemedlemmer. Anonymkode: d0041...885 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå