Gå til innhold

Psykisk vold av kjæresten

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg er en 22 år gammel jente, og jeg har hatt et veldig dårlig år. 2016 har vært et mareritt hva gutter angår. 

Først var det en gutt som ble voldelig mot meg, og prøvde å tvinge meg til alt mulig rart, og sa at han skulle voldta meg. 2 mnd senere var jeg i Tyrkia, hvor en fyr prøvde å voldta meg. Han var helt naken og holdt meg nede.   Jeg er livredd for å si nei til gutter/menn, fordi alltid når jeg sier nei, så kommer det en trussel etterpå med hva de skal gjøre mot meg hvis jeg ikke gjør som de sier.. Uansett om jeg skriker "au" "stop" "nei, slutt" osv. så bryr de seg ikke. 

Jeg begynte å se på meg selv som et objekt, og jeg har virkelig plantet det dypt inn i hjertet mitt, fordi jeg har blitt behandlet så utrolig dårlig i år, at gutter ser på meg og tenker bare "sex" ikke "menneske".

Jeg har en gutt som har vært bestevennen min i 4 år, han har alltid passet på meg.

En dag i september så fortalte jeg han alt hva guttene hadde gjort mot meg. Han ble sur på dem, MEN så gikk vi hjem til han, og pluselig begynte han å få meg til å ha sex med ham. Jeg har aldri følt meg så lite verdt før. Jeg var jomfru helt til september i år. Jeg sa først "jeg venter til ekteskapet, og det vet du". Kunne ikke forstå at min aller beste kompis kunne gjøre noe sånt mot meg, men så var det som om alle de følesene mine som har blitt såret ble snudd til "Hvem bryr seg..jeg er et objekt for menn, til å med bestevennen min driter i føleslene mine nå. Kan like gjerne bare drite i moralene mine, for det er ingen som respekterer meg uansett hva." Så jeg sa plutselig "okei da, vi kan gjøre det." Var ikke nervøs i det hele tatt. 

Uansett. Jeg valgte å bli sammen med han, fordi jeg tenkte "dette er vel det beste jeg kan få i livet, og jeg vill ikke bare være "friends with benefits" fordi ja, det er virkelig ikke meg...

Han behandler meg som dritt hver eneste dag. Snakker om andre jenter, spør meg om hva jeg ville gjort hvis han var utro, og masse bullshit. Sier at jeg er feit, kaller meg elefant og svin,  og sier at jeg må slanke meg. Jeg er ikke feit, jeg er 176 og veier ca.65 kg. Så har en helt normal kropp. Ikke at det spiller noen rolle, for sånn sier man ikke til noen uansett hva, spesielt ikke til kjæresten sin.

Jeg skriver dette i håp om at noen der ute vet hvordan det er å være så idiotisk som det jeg har blitt, og hvordan dere kom dere ut av den dårlige tankegangen, og faktisk klarte å forlate personen du blir med uansett hvor dårlig han/hun behandler deg.

Jeg er fryktelig lei av å leve.

Endret av 1Cecilie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde kvitte deg med han, og oppsøke profesjonell hjelp. Høres ikke helt sunt ut det du forteller :-(

• Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet

Instinktivt tenker jeg: 

1) Gå fra denne ... "kjæresten" din. 

2) Lær deg å si nei og stå for det. Du har alltid, alltid, alltid rett til å si nei og rett til å forvente å bli hørt.

2a) Lær deg litt grunnleggende selvforsvar. Det er helt greit å sparke angripende gutter der det gjør mest vondt. Du vet hva jeg mener.

3) Vær litt forsiktig med gutter fremover, til du har vokst på deg litt selvtillit og fysisk/psykisk balanse.

Jeg er oppriktig og genuint lei meg for det du har gjennomgått. 

Skrevet

Anbefaler deg å snakke med fastlegen din om dette så han/hun kan henvise deg til en psykolog for en prat. Det du beskriver er ikke normalt.

Skrevet

Som mann så er jeg flau og skamfull - dette er ikke slik man behandler annet menneske! Det er mange av oss som har opplevd nedverdige hendelser i livet vårt. Det er ikke lett å løsrive seg fra en rivende tankegang som spinner til man blir kronisk sliten.

Eneste ejg kan si av min egen erfaring - kommer deg vekk og tenk heller positivt på hva DU ønsker og vil. Hold deg unna mennesker (unntatt med psykolog) inntil du føler du kan takle dem . Selv om jeg fremdeles sliter med sosialangst så vet jeg at jeg måtte holde meg for meg selv (snakker ikke om å isolere seg totalt) for å kunne bygge meg opp igjen. Glem andre som ikke ønsker deg godt eller respekterer DEG! Verden er dessverre kynisk men det finnes alltids noen der ue som ikke er ute etter å utnytte seg.

Som nevnt - det er bedre å si nei enn ja! Jo mer du sier NEI, jo større er sjansen for at folk vil repektere deg.

Anonymkode: 96b4d...48d

Skrevet

kom deg bort fra denne mannen han er en slem mann"" ikke bra:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...