Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Lurer veldig på om noen her har erfaring med å skrive eller lese attester til å rekruttere?

Jeg har et par spørsmål til det som er skrevet og hva som egentlig er ''bra'' og hva som egentlig hinter til noe dårlig. 

I min siste attest står det at jeg har arbeidet på en samvittighetsfull måte..? For meg hørtes det ikke spesielt positivt ut....virker som om jeg såvidt gjorde det jeg måtte.  I denne jobben har jeg faktisk vunnet to konkurranser på effektivitet...det var faktisk kun de to konkurranser som har vært den perioden jeg jobbet...

I en tidligere attest sto det mye bra....men det forstår jeg jo ikke da jeg ikke egentlig mestret oppgavene synes jeg.

Da jeg var student hadde jeg fått to ytterligere hyggelige attester fra noen deltidsjobber som jeg synes samsvarte med det jeg selv opplevde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, prometheus0101 skrev:

Hei alle sammen.

Lurer veldig på om noen her har erfaring med å skrive eller lese attester til å rekruttere?

Jeg har et par spørsmål til det som er skrevet og hva som egentlig er ''bra'' og hva som egentlig hinter til noe dårlig. 

I min siste attest står det at jeg har arbeidet på en samvittighetsfull måte..? For meg hørtes det ikke spesielt positivt ut....virker som om jeg såvidt gjorde det jeg måtte.  I denne jobben har jeg faktisk vunnet to konkurranser på effektivitet...det var faktisk kun de to konkurranser som har vært den perioden jeg jobbet...

I en tidligere attest sto det mye bra....men det forstår jeg jo ikke da jeg ikke egentlig mestret oppgavene synes jeg.

Da jeg var student hadde jeg fått to ytterligere hyggelige attester fra noen deltidsjobber som jeg synes samsvarte med det jeg selv opplevde.

Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
samvittighets|full a1 pliktoppfyllende,omhyggelig
et samvittighetsfullt arbeid / være pålitelig og samvittighetsfull
Skrevet

Det er mer og mer vanlig nå at attesten mest er en bekreftelse på at du har jobbet et sted. Så kan heller aktuelle arbeidsgivere ringe tidligere arbeidsgivere hvis du setter dem opp på referanselista. Altså skal du ikke være så opptatt av hvor hyggelige attester er, det er rett og slett ulike måter å oppfatte hva en attest faktisk er og skal være. Når det er sagt, er jeg jo helt enig med funginger i at samvittighetsfull er positivt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...