Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med å være privatist på en liten plass? Jeg vurderer å flytte hjem til jul, og bli der til eksamensperioden er over. Jeg bor nå i en større by og går på en privatskole, noe jeg har gjort i ett år nå. Jeg trives ikke og må også jobbe mye for å ha råd til å bo her. Begynner å bli sliten av dette. I tillegg har jeg ingen venner eller familie her. 

Fagene det er snakk om er kjemi 2 og R1. Det er gode leseplasser på det lokale biblioteket, og jeg har tilgang på nettressurser med lærere som hjelper med oppgaver osv. Jeg er litt redd for at det skal bli vanskelig når jeg er alene - men det er jeg jo også her jeg er nå. Huff.. 

Anonymkode: a4f15...38b

Videoannonse
Annonse
Gjest SuperSonic
Skrevet

Alene må du regne med at du blir uansett hvis du skal ta nettstudie. Det er uansett kun du som kan ta det ansvaret og du må klare å studere fagene selv uten så mye hjelp. Og det klarer du helt uten problem! Flytt hjem du, det hjelper mye med sosial støtte når man studerer :)

Skrevet

Jeg tar fag på nett via Sonans fordi jeg ikke har tid til å være på skolen. 

Det går greit, men det er litt mer krevende enn å være på skolen. De har webinar undervisning som er gull! (Altså undervisning via pc - nesten som skype- hvor de går gjennom stoffet og du kan stille spørsmål underveis). 

I de fleste fagene har de grupper på Facebook for alle som tar fagene og man kan spørre om en oppgave eller et problem. Der er forresten alle hyggelige og ingen spørsmål er for dumme - for vi er jo alle i lik situasjon.

Anbefales! (Litt dyrt, men går under lånekassen så du får støtte!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...