Gå til innhold

Utdanning/karriere angst/depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg får aap via nav. I praksiss nå for å finne arbeidsevne. Og møtt på et problem. Den bedriften jeg er i, er det ikke noe for meg å gjøre. Det er snakk om kunder. 

Problemet mitt da er at jeg blir veldig umotivert, går 50% og 5timer om dagen uten å ha noe å gjøre syns jeg er slitsomt. Jeg blir da sittende med tankene mine og drar hjem og føler ikke noe mestring.

Men nav vil at jeg skal opp iarbeidsprosent før jeg får utdanning via dem.  

Er det bare jeg som er vanskelig når jeg sier jeg ikke klarer å jobbe mere timer når det ikke er noe å gjøre?

Også når det kommer til utdanning, så vet jeg ikke hva som er lurt.

Lyst å studere avansert hudpleie så jeg kan arbeide med laser.  Men hvis jeg blir sykmeldt pga psyken så er det ingen som kan ta kundene mine.

Derfor tenker jeg kanskje en kontor jobb eller noe, som kan få vikar når/ hvis jeg blir sykmeldt?

Håper på noen erfaringer, råd og tanker om dette?

Anonymkode: 6baab...150

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg får aap via nav. I praksiss nå for å finne arbeidsevne. Og møtt på et problem. Den bedriften jeg er i, er det ikke noe for meg å gjøre. Det er snakk om kunder. 

Problemet mitt da er at jeg blir veldig umotivert, går 50% og 5timer om dagen uten å ha noe å gjøre syns jeg er slitsomt. Jeg blir da sittende med tankene mine og drar hjem og føler ikke noe mestring.

Men nav vil at jeg skal opp iarbeidsprosent før jeg får utdanning via dem.  

Er det bare jeg som er vanskelig når jeg sier jeg ikke klarer å jobbe mere timer når det ikke er noe å gjøre?

Også når det kommer til utdanning, så vet jeg ikke hva som er lurt.

Lyst å studere avansert hudpleie så jeg kan arbeide med laser.  Men hvis jeg blir sykmeldt pga psyken så er det ingen som kan ta kundene mine.

Derfor tenker jeg kanskje en kontor jobb eller noe, som kan få vikar når/ hvis jeg blir sykmeldt?

Håper på noen erfaringer, råd og tanker om dette?

Anonymkode: 6baab...150

HVordan er det du har greid å få en slik praksis som fører til jobb og studie....NAV vil jo ikke hjelpe meg så jeg blir nødt til å  finne drittjobb som ik er relevant for min utdanning. 

Gå for det...du er heldig som har noe du har lyst til å studere...hvis du er urolig for psyken så får du bare sette opp 1.-2 psykologtimer på ettermiddagen hver uke :) Da har du noe å støtte deg på hvis dagene skulle bli ille. Alt er bedre enn å bli sykemeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...