Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Reiser helst med tog. Da kan jeg se. Reiser alene. Helst på lavbudsjett. For å få flere dager. Har du noen gode forslag til steder ? Ikke Trøndelag. Der er jeg fra før.😂 Har du noen tips? På forhånd takk. Skriv gjerne om anbefaling av overnattingssteder ikke for dyrt. Eller ikke luksus. Det trenger jeg ikke? Er jo ikke så mye inne.😎 Endret 25. oktober 2016 av Jaikkesant
Gjest Bossa Nova Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Høres koselig ut. Hvor reiser du fra?
Gjest Overrasket Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) Min norske favoritt er tog til Åndalsnes, buss til Geiranger, dagstur på Hurtigruta til Ålesund og fly hjem. Endret 25. oktober 2016 av Overrasket
Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) 4 minutter siden, Bossa Nova skrev: Høres koselig ut. Hvor reiser du fra? Hei. Reiser fra Heimdal , eller Trondheim. Kommer an på om det blir nord eller sørover. Om det blir vest er hurtigbåt beste fremkomstmiddel. 😊 Endret 25. oktober 2016 av Jaikkesant
Gjest Bossa Nova Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 Åja:) Jeg har tatt toget fra Oslo til Sørlandet og Jæren noen ganger og der er det mye flott å se langs kysten. Har aldri tatt toget fra Trondheim.
Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) 16 minutter siden, Bossa Nova skrev: Åja:) Jeg har tatt toget fra Oslo til Sørlandet og Jæren noen ganger og der er det mye flott å se langs kysten. Har aldri tatt toget fra Trondheim. Jæren er er nydelig sted. Reiste selv med Toget fra Hamar til Stavanger i 2012. Tog hurtigbåt fra Stavanger til Bergen. Busså fra Bergen til Ålesund Og hurtigruten til Trondheim. Havnet 1 døgn etter flommen som stengte Gudbrandsdalen og Østerdalen. Kunne tatt fly fra Oslo til Trondheim Men kjære Mæ det var jo ferie. Da reiseran for å se nye steder Har ikke hatt bedre ferie en den turen Hadde stopp med overnatting på turen. Var borte 10 dager. Stemmer det. Var 3 døgn i Telemark. Var der jeg oppdaget at jeg var værfast . Endret 25. oktober 2016 av Jaikkesant
Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #7 Skrevet 25. oktober 2016 21 minutter siden, Overrasket skrev: Min norske favoritt er tog til Åndalsnes, buss til Geiranger, dagstur på Hurtigruta til Ålesund og fly hjem. Takk for tipset .Det har jeg tenkt på selv Har bare ikke blitt enda. Går det buss fra Åndalsnes til Geiranger? Kan å komme seg til Ålesund ta en dagstur i Geiranger? Går det? 🙄
Gjest Overrasket Skrevet 25. oktober 2016 #8 Skrevet 25. oktober 2016 (endret) 4 minutter siden, Jaikkesant skrev: Takk for tipset .Det har jeg tenkt på selv Har bare ikke blitt enda. Går det buss fra Åndalsnes til Geiranger? Kan å komme seg til Ålesund ta en dagstur i Geiranger? Går det? 🙄 Ja, men kanskje bussruten bare drives om sommeren? Oppdatert: Her er en beskrivelse av reiseruten i lavsesongen (når direktebussen altså ikke går). http://visitandalsnes.com/andalsnes-geiranger/ Endret 25. oktober 2016 av Overrasket
Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #9 Skrevet 25. oktober 2016 1 minutt siden, Overrasket skrev: Ja, men kanskje bussruten bare drives om sommeren? Ok. Ja det vet jeg ikke. Vet hurtigruta har turer inn Geirangerfjorden på sommeren.😊
Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #10 Skrevet 25. oktober 2016 4 minutter siden, Overrasket skrev: Ja, men kanskje bussruten bare drives om sommeren? Oppdatert: Her er en beskrivelse av reiseruten i lavsesongen (når direktebussen altså ikke går). http://visitandalsnes.com/andalsnes-geiranger/ Takk for linken.😁
Kjetil E Skrevet 25. oktober 2016 #11 Skrevet 25. oktober 2016 2 timer siden, Jaikkesant skrev: Reiser helst med tog. Da kan jeg se. Reiser alene. Helst på lavbudsjett. For å få flere dager. Har du noen gode forslag til steder ? Ikke Trøndelag. Der er jeg fra før.😂 Har du noen tips? På forhånd takk. Skriv gjerne om anbefaling av overnattingssteder ikke for dyrt. Eller ikke luksus. Det trenger jeg ikke? Er jo ikke så mye inne.😎 Jeg ville tatt tog fra Trondheim til Oslo, så videre Norge i et nøtteskall. Det er en pakke med Bergensbanen fra Oslo til Myrdal, Flåmsbanen til Flåm, båt til Gudvangen, buss til Voss og tog til Bergen. Derifra ville jeg tatt buss via Stord og Haugesund til Stavanger. Og så Sørlandsbanen via Kristiansand til Oslo. Og tog videre tilbake til Trondheim. Og jeg vil annbefale ta Dovrebanen ene veien og Rørosbanen andre veien. 1
Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #12 Skrevet 25. oktober 2016 4 minutter siden, Kjetil E skrev: Jeg ville tatt tog fra Trondheim til Oslo, så videre Norge i et nøtteskall. Det er en pakke med Bergensbanen fra Oslo til Myrdal, Flåmsbanen til Flåm, båt til Gudvangen, buss til Voss og tog til Bergen. Derifra ville jeg tatt buss via Stord og Haugesund til Stavanger. Og så Sørlandsbanen via Kristiansand til Oslo. Og tog videre tilbake til Trondheim. Og jeg vil annbefale ta Dovrebanen ene veien og Rørosbanen andre veien. Flere av dine tips er alt reist faktisk. Utenom flåmsbanen.
Gjest Timaras Skrevet 25. oktober 2016 #13 Skrevet 25. oktober 2016 Noen som har gode tips nord for Steinkjer?
Tokle89 Skrevet 26. oktober 2016 #14 Skrevet 26. oktober 2016 17 timer siden, Jaikkesant skrev: Reiser helst med tog. Da kan jeg se. Reiser alene. Helst på lavbudsjett. For å få flere dager. Har du noen gode forslag til steder ? Ikke Trøndelag. Der er jeg fra før.😂 Har du noen tips? På forhånd takk. Skriv gjerne om anbefaling av overnattingssteder ikke for dyrt. Eller ikke luksus. Det trenger jeg ikke? Er jo ikke så mye inne.😎 Ta toget til Åndalsnes og kom å bo hos oss på Tokle Gård. 600kr natten med frokost. Om du liker fjelltur er romsdalseggen en fin tur. Romsdalstrappa er ikke så krevende men du får likevel nydelig utsikt. Overnattingsstedet vårt ligger ute på airbnb om du vil inn å kikke
Gjest Timaras Skrevet 26. oktober 2016 #15 Skrevet 26. oktober 2016 46 minutter siden, Tokle89 skrev: Ta toget til Åndalsnes og kom å bo hos oss på Tokle Gård. 600kr natten med frokost. Om du liker fjelltur er romsdalseggen en fin tur. Romsdalstrappa er ikke så krevende men du får likevel nydelig utsikt. Overnattingsstedet vårt ligger ute på airbnb om du vil inn å kikke Takk for tips. Fjellklatring er ikke noe for meg. Kan jo være annet flott å se.😊
Tokle89 Skrevet 26. oktober 2016 #16 Skrevet 26. oktober 2016 56 minutter siden, Jaikkesant skrev: Takk for tips. Fjellklatring er ikke noe for meg. Kan jo være annet flott å se.😊 Ja så absolutt. Romsdalstrappa er egentlig bare en stein trapp opp fjellet til en spesiell utsiktsrampe der du får skikkelig panorama utsikt over Åndalsnes, fjorden og fjellene
Gjest Timaras Skrevet 26. oktober 2016 #17 Skrevet 26. oktober 2016 27 minutter siden, Tokle89 skrev: Ja så absolutt. Romsdalstrappa er egentlig bare en stein trapp opp fjellet til en spesiell utsiktsrampe der du får skikkelig panorama utsikt over Åndalsnes, fjorden og fjellene Fant linken til gården på nett. Så flott ut der.😊
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #18 Skrevet 29. oktober 2016 Ørsta. Vi har mange fantastiske fjell i Sunnmørs alpene😃 Anonymkode: 5f4d8...fd8
Gjest Timaras Skrevet 29. oktober 2016 #19 Skrevet 29. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ørsta. Vi har mange fantastiske fjell i Sunnmørs alpene😃 Anonymkode: 5f4d8...fd8 Norge er vakkert. Nå er ikke jeg noen fjell klatrer. Finnes vel andre severdigheter i ditt område?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #20 Skrevet 29. oktober 2016 Hva med Hardanger? Det er ikke tog der, men du kan komme dit delvis med tog, Bergensbanen fra enten Bergen eller Oslo til Voss. Da er du nesten i Hardanger og kan komme deg videre med buss fra Voss. Hardanger er et stort område med mange muligheter. Du har fjellmuligheter med Hardangervidda, turer med båt, buss, leiebil. Du kan reise om våren og få med deg blomstringen, du kan reise midt på sommeren og få med deg frukten som er moden, moreller spesielt, og du kan også få med deg norges søteste festival, Morellfestivalen siste helg i juli. Mange gårder i Hardanger har startet med egen produksjon av cider og sterkere saker, som de nå har lov til å selge direkte fra gårdene sine. Om vinteren kan du reise til fjells, gå på ski, ta en avstikker til Røldal og bruke skianlegget der. http://www.hardangerfjord.com Anonymkode: c3ef3...c2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå