Klips Skrevet 24. juli 2002 #1 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg har en venninne som er så god, verdens mest sjarmerende, vittige og godhjertede menneske, men jeg har aldri sett henne med en ordentlig kjæreste. Idolet for noen år siden var Kurt Cobain. Det forklarer kanskje litt av hennes destruktive kjærlighetsvalg. Det siste halvannet året har hun vært håpløst forelsket i en fyr som har samboer. Venninnen min er kjempesmart, men blir helt borte når han kommer med de klåfingra armene sine. Klassisk historie, jeg vet det. Ingenting jeg kan gjøre heller. Eller er det det? Noe som helst? Det er så vondt å se på. :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. juli 2002 #2 Del Skrevet 24. juli 2002 Jeg var sånn før. Og har vel tendensen ennå, selv om jeg har funnet en gutt som ikke er sånn som de jeg egentlig faller for. Jeg synes at "farlige" gutter er forferdelig sjarmerende og spennende. Det eneste du kan gjøre er kanskje å koble henne med en gutt. Hvis du kjenner en grei kar som er singel kan du kanskje prøve å spleise dem, uten å vente for mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 24. juli 2002 #3 Del Skrevet 24. juli 2002 Det er jo litt småsprøtt at damer faktisk vil bestemme åssen type venninna skal ha. Glad jeg er gutt. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 24. juli 2002 #4 Del Skrevet 24. juli 2002 Det er ikke noe du kan gjøre med det, er hun forelska, så er hun forelska. Hun kommer sikkert ikke til å skifte mening uansett hvor mye du prøver (jeg vet det - har selv en venninne som blir lurt gang på gang av den samme drittsekken). Hun får bare finne ut av det selv! Siden hun vet at han har samboer burde hun jo egentlig ta hintet om hvordan han er selv, but love make's blind right?! Hadde jo vært en idè å ta hun med på eventuelt en fest med greie folk (kanskje spleise henne med noen???!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. juli 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 25. juli 2002 Ja, jeg får vel bare være tålmodig. Har sluttet å prøve å snakke henne til fornuft for lenge siden, hun blir bare lei seg, og hun vet jo egentlig like godt som jeg hvor dødfødt det er. Jeg skulle så gjerne sett henne lykkelig. Men det er jo selvfølgelig ikke min sak (sånn har jeg ikke tenkt på det før, waco). Skal prøve å spleise litt i hvert fall :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klara Skrevet 25. juli 2002 #6 Del Skrevet 25. juli 2002 du kan jo snakke med henne uten å oppdra henne? Uten å fortelle henne hva hun bør gjøre? Et potensielt tema her er jo helt klart redselen for å skulle bli lykkelig. Det er en nokså sikker oppskrift, det å falle for de sjarmerende drittsekkene; Man er så forelska at man "ikke vet hva man gjør" (ansvarsfraskrivelse/flukt?), og så er han samtidig så slem at det gjør vondt. Ergo mange gode grunner til å ikke være lykkelig. Det viktigste for deg som venninne er kanskje å finne ut hvor bevisst hun selv er på sine valg. Hennes mønster med å velge "feil" gutter - handler det om ubevisste følelser, eller er hun mer en dame som liker drama og krise&kaos? Er hun en dame som tar ansvar for sitt eget liv, eller surrer hun rundt og skylder sin ulykkelighet på alle andre? Slike tema går det an å diskutere nokså generelt uten at man "griller" en venninne for "feil" valg. Få ting er så ubehagelig som å mislike venninners kjærester, det er et minefelt. Men samtidig er det kjipt å være feig. Men jeg tror altså at det går av å vise at man bryr seg med å sette litt fokus på venninnen selv, og ikke Ham. Finn ut hvem hun er, hva som er motivene, og som sagt, hvor bevisst er hun på ting. Lykke til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. juli 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 25. juli 2002 Er det det en god venninne burde gjøre? Diskutert på generelt grunnlag? Eller la henne i fred? Jeg skal prøve meg litt frem. Ellers snakker hun villig vekk om ham (det hjertet er fullt av...). Men ikke om hvorfor han er så uimåtståelig. Det kan nok ligge mye rare psykologiske greier bak, ja. Det gjør det jo ofte. Ellers har hun flott utdannelse, flott jobb, flott leilighet, fornuftig med penger, masse venner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 25. juli 2002 #8 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg tror jeg ville la henne være i fred etter at jeg hadde sagt min mening. Det er dessverre noen sjeler som alltid søker noe som egentlig ikke er godt for dem. Det er ikke det at de er mindre intelligente, men det er allikevel en varsellampe som ikke blinker. Hvorfor dette skjer er for meg helt uforståelig, men så er jeg kanskje så kjedelig rasjonell av meg at jeg aldri ville hoppet inn i et forhold der jeg vet det er overhengende sannsynelig at jeg blir såret til slutt. Forhåpentligvis vil hun modnes og deretter forstå hva hun har gjort feil. Denne varsellampa må nok plantes og gro seg stor og kraftig på henne, vil jeg tro, men inntil da kan du bare se på og komme med små gode råd på veien. Det går nok greit til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå