Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har lyst på en bæresele som er best for bebis. Vil at den skal være utviklet for barnas ergo og komfort og ikke foreldrenes. Har sett litt på ergo 360, er denne den beste? Pris spiller ingen rolle.

Anonymkode: 180b4...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle selene til Ergobaby er gode. Jeg byttet fra 360 til adapt, da slipper man nyfødtinnlegg, er veldig fornøyd! Mange synes innlegget er knotete, så sånn sett kan det være enklere å få baby til å sitte riktig i adapt.  Kan ikke bære forovervendt i den da, men det er uansett ikke anbefalt for mer enn veldig korte perioder. 

Andre gode ergonomiske seler er Manduca, Angelpack, Lennylamb, Tula... Men i vanlig norsk barnebutikk selges vel bare ergobaby av GODE seler. 

Kan anbefale norsk bæregruppe på Facebook! 

Skrevet
9 minutter siden, Sisti skrev:

Alle selene til Ergobaby er gode. Jeg byttet fra 360 til adapt, da slipper man nyfødtinnlegg, er veldig fornøyd! Mange synes innlegget er knotete, så sånn sett kan det være enklere å få baby til å sitte riktig i adapt.  Kan ikke bære forovervendt i den da, men det er uansett ikke anbefalt for mer enn veldig korte perioder. 

Andre gode ergonomiske seler er Manduca, Angelpack, Lennylamb, Tula... Men i vanlig norsk barnebutikk selges vel bare ergobaby av GODE seler. 

Kan anbefale norsk bæregruppe på Facebook! 

Takk for svar! Hva mener du med at du byttet til adapt? Kan man ikke bare ta bort nyfødt innlegget? Hørt at den kommer som en ekstra tilbehør, men du sier den sitter fast? Igjen, takk for svar! Pluss fra meg!

Skrevet

Ergobaby skal være ledende på ergonomiske seler. 

Jeg har både 360 og adapt. på 360 må man bruke nyfødtinnlegg frem til baby er ca 4 måneder (?). Adapt er enklere å få på mens babyen er liten siden du ikke trenger nyfødtinnlegget synes jeg. Men de er begge like gode for baby sånn ergonomisk. Anbefaler deg å dra til en butikk og teste begge selene og kjenne litt på hvilken som sitter godt på deg også. 

Skrevet

Jeg har ergo 360, men den har ikke blitt brukt så mye. Syns det var knotete med nyfødtinnlegget, og var alltid usikker på om hun satt riktig. Når vi kunne kutte ut innlegget, ble den mer brukt en periode - blant annet når hun slet med å sovne i vogn. Sovnet da i selen, og la henne over i vognen etterpå. Den ble også brukt litt i butikker, og andre steder hvor det er upraktisk med vogn. Men etterhvert som datteren vår ble tyngre, syns jeg det ble vanskelig/vondt å bære over lengre tid. 

Kommer til å teste bæresjal av en eller annen variant denne gangen, tror jeg. Hvertfall frem til baby kan sitte i sele uten nyfødtinnlegget. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hva mener du med at du byttet til adapt? Kan man ikke bare ta bort nyfødt innlegget? Hørt at den kommer som en ekstra tilbehør, men du sier den sitter fast? Igjen, takk for svar! Pluss fra meg!

Man må bruke nyfødtinnlegg til baby er minst 4 mnd. Derfor byttet jeg heller til adapt, for jeg ville ikke bruke nyfødtinnlegg, det ble bare knot. Adapt er jo ganske ny, men ser at de fleste foretrekker den over 360 (blant dem som har prøvd begge). 

Skrevet

Jeg har 360, men fikk ikke brukt den før baby var stor nok til at vi kunne droppe nyfødtinnlegget. Det nyfødtinnlegget fikk jeg bare ikke dreisen på.

Bruker den allikevel ikke så mye, fir jeg har også problemer med å feste den reima oppe ved skuldrene, så må ofte ha hjelp til den.(nå er jeg litt stiv i nakke og skuldre da, kan være derfor)

Hadde nok kjøpt Adapt om den kom litt før.(eller jeg hadde visst at den kom)

Anonymkode: 6f5af...a24

Skrevet

Vi har 360 og er utrolig fornøyde. Kjøpte den da baby var ca.5 mnd og har vel brukt den nesten daglig, både på korte turer i butikken og på lengre fjellturer. Bærer ham mye forovervendt, men på lengre fjellturer er det best på ryggen.

Anonymkode: 2568f...f7c

Skrevet

Jeg har forresten ikke noen vansker med å få festet den selv når baby sitter på magen.

Anonymkode: 2568f...f7c

Skrevet

Jeg bruker ergobaby med nyfødtinnlegg. Jeg syntes det var vanskelig til å begynne med, men med litt trening så går det bra :) Anbefaler å teste ut i butikk hvor du kan få hjelp til å vise hvordan du skal ha baby i den, og hvordan få selen på. Jeg kjøpte den på nettet, og måtte se et par videoer på youtube før jeg fikk det til =) 

Skrevet

Jeg har 360 og er superfornøyd med den :) men har også hørt mye bra om adapt. 

Anonymkode: a887a...880

Skrevet

Har 360 og er veldig fornøyd. Trengte bare et par fosøk før nyfødt innlegget var under kontroll, brukt fra ca 6 uker/5,5 kg. Har den alltid under vognen hvis mini vil opp. Dette er den eneste selen jeg har prøvd.

Hjemme bruker vi elastisk sjal, men nå begynner mini å bli litt tung, så har kjøpt en ringslynge som skal testes til hjemmebæring.

Anonymkode: 971f2...763

Skrevet

Hvis du drar i butikk, prøver 360 og adapt, og finner ut at den klipsen oppe ved skuldrene er vanskelig - ikke kjøp Babybjørn men se heller på Manduca! Med manduca kan du krysse stroppene bak på ryggen og slipper den klipsen oppe. Ulempen er at Manduca er litt større sele, passer best for babyer over 5-6 måneder, ikke nyfødte. 

Men til nyfødt brukte jeg storsett elastisk bæresjal uansett, har Close Caboo. Har den klassiske ergobaby, men den ble brukt fra 6 mnd ca, tror jeg. Når babyen ble for tung for elastisk bæresjal.. 

Har også kjøpt både ringslynge og vevd bæresjal, og brukte de en del også da, ungen syntes det var topp med bæring. Men nå er han snart 3 og bæring er på nesten null. Av og til, skogstur med bæremeis, bare. :) 

Anonymkode: e29e5...8c0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du drar i butikk, prøver 360 og adapt, og finner ut at den klipsen oppe ved skuldrene er vanskelig - ikke kjøp Babybjørn men se heller på Manduca! Med manduca kan du krysse stroppene bak på ryggen og slipper den klipsen oppe. Ulempen er at Manduca er litt større sele, passer best for babyer over 5-6 måneder, ikke nyfødte. 

Men til nyfødt brukte jeg storsett elastisk bæresjal uansett, har Close Caboo. Har den klassiske ergobaby, men den ble brukt fra 6 mnd ca, tror jeg. Når babyen ble for tung for elastisk bæresjal.. 

Har også kjøpt både ringslynge og vevd bæresjal, og brukte de en del også da, ungen syntes det var topp med bæring. Men nå er han snart 3 og bæring er på nesten null. Av og til, skogstur med bæremeis, bare. :) 

Anonymkode: e29e5...8c0

Man kan krysse stroppene bak med adapt også! :) så slipper man den klipsen hvis man plages med den. 

Men ja - prøv først! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...