Gå til innhold

Pyramidene i Bosnia

Gjest Hapi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Geologists, archeologists and other scientists have however concluded, after analysis of the site, its known history, and the excavations, that the hills are natural formations known as flatirons[4] and that there are no signs of human construction involved.[5][6][7] The European Association of Archaeologists released a statement calling the pyramid hypothesis a "cruel hoax".[8]

https://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramid_claims

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tunneller og ganger i fjellet. Jeg har gått der selv.

Anonymkode: f5746...926

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tunneller og ganger i fjellet. Jeg har gått der selv.

Anonymkode: f5746...926

Hvaslags tunneler er dette, og i hvilken forbindelse var du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Summers skrev:

Geologists, archeologists and other scientists have however concluded, after analysis of the site, its known history, and the excavations, that the hills are natural formations known as flatirons[4] and that there are no signs of human construction involved.[5][6][7] The European Association of Archaeologists released a statement calling the pyramid hypothesis a "cruel hoax".[8]

https://en.wikipedia.org/wiki/Bosnian_pyramid_claims

Skal ta med hele sitatet jeg: 

"Osmanagić states that he has found tunnels, stone blocks and ancient mortar, which he has suggested once covered the Visočica structure. He opened excavations in 2006 which have reshaped the hill, making it look like a stepped pyramid.[2][3] Geologists, archeologists and other scientists have however concluded, after analysis of the site, its known history, and the excavations, that the hills are natural formations known as flatirons[4] and that there are no signs of human construction involved.[5][6][7] The European Association of Archaeologists released a statement calling the pyramid hypothesis a "cruel hoax".[8]"

Så altså ikke bare en "hoax", men en "cruel hoax", hvorfor må assosiasjonen av Europeiske arkeologer legge på følelser på det, hva er det som er så "cruel"? Jeg får litt sånn "De har ikke funnet det så, de er slemme!" 5-åring vibber av det der.

Og hvordan i alle dager omformer man et fjell som det faktisk vokser skog på, uten å ha lov til å grave der engang? Legg merke til at de har tatt to bilder attmed hverandre på Wikipedia som IKKE er av det samme fjellet for å vise at han liksom har forandret på fjellet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Hapi skrev:

Skal ta med hele sitatet jeg: 

"Osmanagić states that he has found tunnels, stone blocks and ancient mortar, which he has suggested once covered the Visočica structure. He opened excavations in 2006 which have reshaped the hill, making it look like a stepped pyramid.[2][3] Geologists, archeologists and other scientists have however concluded, after analysis of the site, its known history, and the excavations, that the hills are natural formations known as flatirons[4] and that there are no signs of human construction involved.[5][6][7] The European Association of Archaeologists released a statement calling the pyramid hypothesis a "cruel hoax".[8]"

Så altså ikke bare en "hoax", men en "cruel hoax", hvorfor må assosiasjonen av Europeiske arkeologer legge på følelser på det, hva er det som er så "cruel"? Jeg får litt sånn "De har ikke funnet det så, de er slemme!" 5-åring vibber av det der.

Og hvordan i alle dager omformer man et fjell som det faktisk vokser skog på, uten å ha lov til å grave der engang? Legg merke til at de har tatt to bilder attmed hverandre på Wikipedia som IKKE er av det samme fjellet for å vise at han liksom har forandret på fjellet da.

Det står også i Wikpedia-artikkelen:  "... It is a waste of scarce resources that would be much better used in protecting the genuine archaeological heritage and is diverting attention from the pressing problems that are affecting professional archaeologists in Bosnia-Herzegovina on a daily basis."

Anonymkode: 6d499...5f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står også i Wikpedia-artikkelen:  "... It is a waste of scarce resources that would be much better used in protecting the genuine archaeological heritage and is diverting attention from the pressing problems that are affecting professional archaeologists in Bosnia-Herzegovina on a daily basis."

... og det han driver med gjør også skade på ekte fortidsminner, i følge den samme artikkelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta. Er like strukturer over hele planeten.  Se også fjell landetskspet i nordnorge enkelte av fjellene er jeg sikker på de hadde funnet pyramider under. Hundretusener av år gamle og gjengrodde og reformet av naturens gang og tider. 

Anonymkode: 5f2f9...1d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... og det han driver med gjør også skade på ekte fortidsminner, i følge den samme artikkelen. 

Personangrep på personangrep altså, veldig originalt som argument. 

Og veldig interessant faktisk, da det er gjerne det man bruker om man ikke har argumenter og vil at plagsomme ting bare skal forsvinne.

Endret av Hapi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fakta. Er like strukturer over hele planeten.  Se også fjell landetskspet i nordnorge enkelte av fjellene er jeg sikker på de hadde funnet pyramider under. Hundretusener av år gamle og gjengrodde og reformet av naturens gang og tider. 

Anonymkode: 5f2f9...1d7

Ja ser jo at dette dukker opp overalt. Her i antarktis: Satellite-Images-Reveal-A-Huge-Pyramid-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Hapi skrev:

Jeg synes steinen ser naturlig ut, jeg. Se hvordan den skaller av i flak som følger overflaten, noe som tyder på at den ikke er hogget ut av mennesker men har oppstått på naturlig vis. Her er et eksempel på andre naturlige klynger med runde steiner med "løkskall" fra mer hjemlige trakter, selv om disse er i et mye mindre format: Kulenoritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.forbes.com/sites/shaenamontanari/2016/04/18/that-massive-stone-sphere-in-bosnia-is-probably-not-from-a-lost-civilization/

Anonymkode: 47b0b...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva lidar-scanning er? Jeg fant dette: https://anamericaninbosnia.wordpress.com/2016/07/17/new-lidar-scan-of-the-bosnian-pyramid-complex-proves-dr-sam-osmanagich-right-and-proves-dr-robert-schoch-zahi-hawass-archaeology-magazine-and-wikipedia-wrong/

Her er bilde av scanningen, ser jo ut som det er noen strukturer her: Original+small+LIDAR+scan+January+2015+B

Anonymkode: c493d...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lidar er laser-scanning av terrenget. Jeg ser bare naturlige åser og fjell som er gravd ut av naturlig erosjon. Alle pilene på nettsiden ser ut som de er tegnet inn av noen med veldig god fantasi, og som sannsynligvis ville funnet like mange tegn på romvesen hvis det var det de så etter i et bilde av skyer.

Anonymkode: 47b0b...ea8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...