AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg har søkt alle jobbene som er i nærheten men ikke fått napp. Jeg skal gå i praksis i 3 uker og det vil gi meg erfaring. Kanskje en fordel når jeg skal søke videre. Men jeg lurer på om det er lettere å få jobb et sted man har vært i praksis i 3 uker for eksempel? Det er jo bedre det enn å søke mange jobber på nytt med bare 3 uker som erfaring. Dersom man møter opp hver dag, gjør en bra jobb, er hyggelig og kommer godt overens med de andre, er det da stor sjangse for at man kan bli ansatt som ekstravakt etter praksisperioden? Med mindre de allerede har nok tilkallingsvikarer. Jeg synes vel at det er lurere og tryggere å ansatte en som har jobber der i 3 uker og som man vet hvordan er, enn å gå gjennom søknader til helt ukjente. Søknadene gir ikke heller nødvendigvis riktig inntrykk. I alle utlyste stillingene står det også at erfaring er en fordel. Man har jo lært seg rutinene, blitt kjent med folk og hvordan ting fungerer akkurat der etter å ha jobber 3 uker på fulltid. Har du fått jobb etter å ha vært i praksis? Anonymkode: efecb...c55
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Er det arbeidspraksis via nav du tenker på? Eller praksis via utdanning? Jeg har en kamerat som fikk fast jobb etter navpraksis, men han var der i tre mnd og hadde en spesialkompetanse arbeidsplassen trengte. Har en venninne som var i arbeidspraksis og fikk vikariat i et halvt år etterpå, men så var det ikke mer ledig og hun måtte slutte. Jeg fikk tilbud om jobb alle stedene jeg var i praksis ifm utdanningen. Anonymkode: 72a2a...466
prometheus0101 Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det arbeidspraksis via nav du tenker på? Eller praksis via utdanning? Jeg har en kamerat som fikk fast jobb etter navpraksis, men han var der i tre mnd og hadde en spesialkompetanse arbeidsplassen trengte. Har en venninne som var i arbeidspraksis og fikk vikariat i et halvt år etterpå, men så var det ikke mer ledig og hun måtte slutte. Jeg fikk tilbud om jobb alle stedene jeg var i praksis ifm utdanningen. Anonymkode: 72a2a...466 Det var jo positivt. HVordan kan man få praksis i noe som er relevant ifht utdanningen sin? Jeg har litt problemer med det akkurat nå....siden jeg ikke greier å få relevant jobb og kommer ikke frem til intervju når jeg selv søker så vurderer jeg nesten å si opp jobben for å få meg relevant praksis snart....føler vitnemålet mitt snart har gått ut på dato.
strawberry Skrevet 27. oktober 2016 #5 Skrevet 27. oktober 2016 Om man gir et godt inntrykk og de har behov for ekstravakter, så er det mulig ja Ble selv tilbudt helgestilling og sommerjobb ene plassen jeg var i praksis, og de sa de syntes jeg var flink i jobben min og gjerne ville ha meg der på grunn av det, og helgestilling (men hadde da allerede annen helgestilling) en annen plass jeg var i praksis, men da fordi de hadde så ekstre mangel på folk. Spørs jo hvilket yrke du mener også, er selv sykepleier.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #6 Skrevet 27. oktober 2016 Det er sjelden at praksisplass egentlig er ute etter å øke staben. Og serr: 3 uker praksis? Altfor kort til at det kan brukes til noe som helst, ei heller på CV. Anonymkode: f9c3d...64d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #7 Skrevet 27. oktober 2016 På 26.10.2016 den 0.21, prometheus0101 skrev: Det var jo positivt. HVordan kan man få praksis i noe som er relevant ifht utdanningen sin? Jeg har litt problemer med det akkurat nå....siden jeg ikke greier å få relevant jobb og kommer ikke frem til intervju når jeg selv søker så vurderer jeg nesten å si opp jobben for å få meg relevant praksis snart....føler vitnemålet mitt snart har gått ut på dato. Altså jeg var i praksis i forbindelse med at jeg tok utdanningen, og ble tilbudt jobb. Anonymkode: 72a2a...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå