Gå til innhold

spiser sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:)hundem min spiser alle sko som hun kan finne, er det noen som vet kva eg kan gjøre får å få henne til å slutte.

og ein ting til eg har tre hunder som liker å sove i sengen med meg men det kan bli veldi trangt og eg har prøvd å bare sette dei på gulvet å lukke døren men da bjeffer, klorer på døra og hyler/griner hele natten til eg opner døren og setter dei på sengen igjen. noen som veit kva eg kan gjøre for å få dei til å sove på gulvet og får å tispa til å slutte å spise sko

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skoene har en enkel løsning - sett skoene i skapet.

Til det andre - prøv å sette grinder rundt senga. Da kan de være på soverommet uten å være i senga. Må være forberedt på litt grining i starten da.

• Liker 1
Skrevet

det har vi prøvd men griningen er ikkje bare i starten men heile tiden.

51 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Skoene har en enkel løsning - sett skoene i skapet.

Til det andre - prøv å sette grinder rundt senga. Da kan de være på soverommet uten å være i senga. Må være forberedt på litt grining i starten da.

Skrevet

Fjern skoene.

Anonymkode: 18cb0...191

Skrevet
7 minutter siden, Jente 01 skrev:

det har vi prøvd men griningen er ikkje bare i starten men heile tiden.

Hvor lenge har dere prøvd da? Noen timer? En natt? En uke?

Skrevet

Fjern skoene, ja. Når hunden blir stor nok er det ikke spennende. Vi hadde ikke sko i gangen i over et år.

Angående senga, kan du sette dem ned på gulvet og ha dem der om natta? Må de både være uten senga og uten deg, kan de ikke være i samme rom? Prøv å sett dem rolig ned, og kos litt med armen så de vet du er der og så belønn når de er stille.Ha en skål med godbiter og kast det på gulvet og si "bra" det sekundet det er stille. Kanskje er det bare et millisekund, da må du være rask. Da vil det skje gradvis at de skjønner at det lønner seg å være stille. Det betyr selvsagt ikke at du skal gi dem godbiter gjennom natta for å være stille, men det kan hjelpe i starten. Gjør det også koselig å ligge på gulvet med et teppe, en hundeseng, det de vil ha for å ligge mykt (eller hardt og kaldt som vår hund vil!)

Du kan også se hva Victoria Stilwell sier om bjeffing, hun trener positivt og jobber på en fin måte!

Skrevet

tusen takk for svar eg skal prøve dette

7 timer siden, Rainbow skrev:

Fjern skoene, ja. Når hunden blir stor nok er det ikke spennende. Vi hadde ikke sko i gangen i over et år.

Angående senga, kan du sette dem ned på gulvet og ha dem der om natta? Må de både være uten senga og uten deg, kan de ikke være i samme rom? Prøv å sett dem rolig ned, og kos litt med armen så de vet du er der og så belønn når de er stille.Ha en skål med godbiter og kast det på gulvet og si "bra" det sekundet det er stille. Kanskje er det bare et millisekund, da må du være rask. Da vil det skje gradvis at de skjønner at det lønner seg å være stille. Det betyr selvsagt ikke at du skal gi dem godbiter gjennom natta for å være stille, men det kan hjelpe i starten. Gjør det også koselig å ligge på gulvet med et teppe, en hundeseng, det de vil ha for å ligge mykt (eller hardt og kaldt som vår hund vil!)

Du kan også se hva Victoria Stilwell sier om bjeffing, hun trener positivt og jobber på en fin måte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...