Gå til innhold

Dåpsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første tanteunge skal døpes i begynnelsen av desember. Jeg har desverre ganske dårlig råd, men dette er jo min søster klar over og hun blir jo mest sannsynlig glad uansett hva hun hun får. I gave så tenkte jeg at jeg skulle lage en slags ramme med initialen til dåpsbarnet, og litt forskjellig pynt, og kanskje et bilde. Har ikke helt funnet ut hva mer jeg skal ha i.

Først så syns jeg selv dette var en veldig god ide, men så begynner jeg selvfølgelig plutselig å tvile, og tenke at det kanksje er litt teit? Har tenkt å gi penger i tillegg.. Hvor mye bør jeg gi som tante? Og hva syns dere om den rammen?

Anonymkode: 467c8...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempekoselig å få noe personlig, syns du skal gå for ideen din jeg :jepp: Kanskje legge ved et lite dikt eller noe ved siden av også :) Hvor mye du gir er helt opp til deg, det finnes ikke noe minstebeløp selv om man er tante.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg har som en personlig regel at jeg aldri gir interiør i gave til andre. Man har så ulik stil. En av mine svigerinner skal ha alt hvitt, type shabby-chic. Jeg foretrekker litt mer farger hos meg. Svigermor skal kun ha en konkret farge på sine blomsterpotter. Min søster ser nok mer på nytten ett produkt har, fremfor fargen/stilen. Så jeg ville unngått å gi rammen.

Hvor mye du bør gi som tante, hvis du gir penger, avhenger mer av din personlige lommebok enn hva vi på Kvinneguiden måtte mene. Gi slik at du føler det blir en grei presang. Hvis du synes det er flaut å gi kontanter, kan du spørre om du kan overføre summen til en konkret konto, også skriver du bare på kortet at du har overført penger. :) 

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg gav en bok i serien "De store hvite" til hvert av mine mine tantebarn da de ble døpt. Det samme gjorde de andre tante og onklene. Jeg var student på den tiden, og økonomien var ikke på topp. Tror ikke gaven er det viktigste, verken da eller nå, jeg syntes det er viktigere å være tilstede som tante🙂

Endret av Pippien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...