Olava Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Og isåfall, hva er livsmottoet ditt? Jeg tenker det er fint å ha et livsmotto å lene seg på gjennom livet. Ikke som man nødvendigvis følger fanatisk, men som man prøver å holde i bakhodet gjennom valgene, ordene og handlingene sine. Noe som rett og slett kan hjelpe en selv til å være det bedre mennesket som man ønsker å være. Håper dette blir en inspirasjonsrik tråd
ekkoet Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg kan tenke på mange ordtak som passer med ting jeg er enig i, men ingen som jeg holder foran meg som en leveregel. Første jeg tenker på er at kardemommeloven er fin. Hva er ditt?
Olava Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2016 5 minutter siden, ekkoet skrev: Jeg kan tenke på mange ordtak som passer med ting jeg er enig i, men ingen som jeg holder foran meg som en leveregel. Første jeg tenker på er at kardemommeloven er fin. Hva er ditt? Kardemommeloven er veldig fin Men er vel først og fremst "ikke gjør mot andre det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg". Syns det er en fin måte å reflektere over hvordan jeg behandler andre mennesker på. Jeg gjør det ikke perfekt, det hender dessverre at jeg sier og gjør feil uten å tenke meg om, eller uten å innse at det er feil. Men jeg forsøker nå å følge det så godt jeg kan
Ginavn Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 "Hovmod står for fall" Fordi jeg er så lei folk (i World of Warcraft samt eksen) som tror de er guds gave til menneskeheten, samtidig som de misliker andre mennesker og ser på dem som mindreverdige. De tror de er ufeilbarlige, og jeg håper at de den dagen de ender opp med å krasje og brenne, gjør det veldig hardt
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 it's better to burn out, than fade awayAnonymkode: 8d46a...cf0
Tabris Skrevet 25. oktober 2016 #7 Skrevet 25. oktober 2016 For meg så er det to sitater fra sangtekster som har truffet meg ganske bra, og som er hva jeg lever etter nå for tiden. Det ene er fra Placebo, sangen "Slave to the wage": "All it takes is one decision, a lot of guts, a little vision, to wave your worries and cares goodbye" Også dette refrenget fra Pink, "Try": " Where there is desire, there is gonna be a flameWhere there is a flame, someone's bound to get burnedBut just because it burns, doesn't mean you're gonna dieYou gotta get up and try, and try, and tryGotta get up and try, and try, and tryYou gotta get up and try, and try, and try " For meg handler begge disse sitatene om det samme - om å overkomme egen frykt og å komme seg ut av egen komfortsone. Hvis ikke så blir ens verden veldig trygg, men også veldig liten.Det er gjennom å utfordre seg selv, og ikke gi opp, at man vokser og blir sterkere og bedre - og kan nå noen vei.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #8 Skrevet 25. oktober 2016 Alt du vil at andre skal gjøre mot deg, skal du gjøre mot dem Anonymkode: 88799...359 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 fattig eller rik alle blir et lik xD lev hver dag som det blir din siste Anonymkode: 1859c...099
Gjest Timaras Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Vi bor i en perle av et land. Så mitt livsmotto er og prøve å reise så mye i Norge som mulig. Endret 26. oktober 2016 av Jaikkesant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå