sadia Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Hei Det er slik at jeg jobber 50 % og får dagpenger for de resten av 50 prosentene. Sender meldekort hver 14. dag. jeg har hatt 3 dagers ferie fra jobben forrige uke. når jeg fyller ut meldekortet så blir jeg spurt om jeg har hatt fravær eller ferie. hva skal jeg svare der? for noen mnd tilbake var jeg sykemeldt, tok kontakt med nav og da fikk jeg beskjed om å ikke skrive det på meldekortet at jeg har vært sykemeldt. derfor lurer jeg på om hvordan det er med ferie. Jeg føler at alle som jobber i nav gir forskjellige svar. blir helt forvirret jeg
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Regner med at viss du har hatt ferie så må du skrive det.. Kan ikkr forstå noe annet. Anonymkode: cd5c6...41b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 Ikke svar fravær eller ferie, da trekkes du for penger. Bare fyll ut som normalt. Den du snakket med som sa at du ikke skulle skrive at du var sykmeldt svarte feil. På dagpenger skal man fylle ut dette, fordi man får sykepenger fra NAV i stedet for dagpenger. Anonymkode: dff4b...1df
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 Jeg har fått beskjed om å kun fylle ut for ferie om det er ferie som gjør at jeg må ta fri fra tiltaket mitt. Jeg tenker at dersom du har tatt fri fra jobben, som du ikke får penger fra nav for/ikke får dagpenger for så skal du ikke krysse av for det i meldekortet, men ring nav og hør. Det koster ingenting å ringe. Anonymkode: 4a091...15c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå