AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #1 Skrevet 25. oktober 2016 Dugnad... blitt bedt om å lage festkake... flere som skal lage det visstnok... men HVA regnes som festkake? Tips til en god en som er enkel og ikke for dyr å lage? Og - regnes eplekake som festkake? Om den er i rund form? Det står oppført at noen skal lage skuffekake og noen skal lage festkake... Anonymkode: 8f0dd...f0c
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #2 Skrevet 25. oktober 2016 Her er en oversikt over festkaker, synes den som heter fransk eplekake ser spennende og enkel ut http://www.detsoteliv.no/recipes/134 Anonymkode: 9f77e...2c6
Calleia Skrevet 25. oktober 2016 #3 Skrevet 25. oktober 2016 For meg er festkake en litt overdådig, høy kake med pynt/dekorasjon. Ikke typ "formkake", ei heller eplekake. Marsipankake, flott sjokoladekake , nøttekaker / marengskaker i flere lag etc..
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #4 Skrevet 25. oktober 2016 Eplekake er en hverdagskake etter min mening, noe man slenger sammen til ettermiddagskaffen. Det finnes sikkert eplekaker som er festkaker, men de krever nok mer arbeid. Kremkaker, sjokoladekaker med fyll og pynt, kaker som er litt forseggjort regner jeg som festkaker. Anonymkode: 01e15...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå