Gå til innhold

Vondt i armen etter å ha fått strøm i meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk strøm i meg i går. Tok ut ledningen til Foodprossesoren (fra veggen), og kom borti de to "støpselene", og da det rykket til i kroppen.
Var innom legevakten i går for å sjekke om alt var greit, og det var det også.

I dag har jeg derimot fått veldig vondt i armen. Føles nummen og tung. Kjennes litt ut som om det er mindre følelse. Nevnte dette til legen i går også, og han mente det var normalt. Men jeg føler egentlig bare det har blitt verre fra i går.

Noen som har opplevd å få strøm i seg, og har hatt vondt i armen i etterkant? Når ga det seg?

Anonymkode: d80aa...8cb

Gjest _Carine
Skrevet

Eg trur det er heilt normalt. Du har tross alt fått ein solid dose med straum i deg. Eg har kun blitt sjokka av elektrisk gjerde, men eg hugsar at armen var vond/øm dagen derpå. Det gav seg etter nokre dagar, om eg hugsar rett.

Skrevet

Hvordan er pulsen? Føles den jevn? Ikke rask eller uregelmessig? Hvis det gikk gjennom venstre arm bør du være obs, da går strømmen gjennom hjertet..... Men det var neppe nok volt til at det var farlig, men vær obs.

Vondt i armen kan jo skyldes at musklene er i spenn, for det er det som skjer når man får støt, musklene strammer seg... 

Prøv å massere, ha på en ispose eller neo og se om det hjelper. Om smertene vedvarer, så søk gjerne lege igjen, eller om du kjenner noe fra hjertet.

Anonymkode: 7e83f...e83

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er pulsen? Føles den jevn? Ikke rask eller uregelmessig? Hvis det gikk gjennom venstre arm bør du være obs, da går strømmen gjennom hjertet..... Men det var neppe nok volt til at det var farlig, men vær obs.

Vondt i armen kan jo skyldes at musklene er i spenn, for det er det som skjer når man får støt, musklene strammer seg... 

Prøv å massere, ha på en ispose eller neo og se om det hjelper. Om smertene vedvarer, så søk gjerne lege igjen, eller om du kjenner noe fra hjertet.

Pulsen føles helt normal. Tok EKG hos Legevakten på søndag (samme dag som det skjedde), samt urinprøve. Alt så bra ut der. Er mer bekymret for armen som er vond.....

Gjest Hannemor76
Skrevet

Det er nok ganske vanlig. Fikk strøm i fingeren for noen år siden, den var vond og rar lenge, og jeg hadde ikke skikkelig følelse i den før flere uker senere.. Tror nervene får seg en real trøkk 

Skrevet

Musklene er nok bare i kraftig spenn, det kan gjøre dritvondt... tro meg. Hilsen ei som nettopp har hatt muskelkrampe i foten og hatt så vondt som hun aldri har hatt det før............ Er fortsatt litt støl her og der i foten, men mye bedre. Så muskelkrampe kan gjøre meget vondt ja! Og man får muskler i spenn og dertil evnt. muskelkrampe av strøm.
Du får prøve å massere, evnt. massere med Ibux gel.. se om det hjelper. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

KG :klaske:  Hvorvidt strømmen går gjennom hjertet å gjøre har ingenting med hvor den gikk inn. Strømgang kan være gjennomgående fra hvor som helst i kroppen. 

Ts, nå vet ikke jeg hvor mange volt du fikk gjennom kroppen, men det kan komme skade på muskelen der strømmen har gått og det er derfor du er stiv. Dersom du syns det blir verre, hovner opp eller mister følelsen bør du ta kontakt med lege.

Anonymkode: 18cfb...a81

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk strøm i meg i går. Tok ut ledningen til Foodprossesoren (fra veggen), og kom borti de to "støpselene", og da det rykket til i kroppen.
Var innom legevakten i går for å sjekke om alt var greit, og det var det også.

I dag har jeg derimot fått veldig vondt i armen. Føles nummen og tung. Kjennes litt ut som om det er mindre følelse. Nevnte dette til legen i går også, og han mente det var normalt. Men jeg føler egentlig bare det har blitt verre fra i går.

Noen som har opplevd å få strøm i seg, og har hatt vondt i armen i etterkant? Når ga det seg?

Det er veldig vanlig å ha vondt i muskulaturen etter en "karamell". I praksis strammer musklene seg så hardt og så voldsomt på relativt kort tid at du kan skade dem permanent, men med en sånn "liten" en som det virker som du opplevde, så er det mer normalt å få en reaksjon som ligner mer på støle muskler etter hard trening eller hardt arbeid man ikke er vant til.
Det vil sannsynligvis føles ekkelt ut til i morgen, men om det ikke begynner å gå over i løpet av to dager til, ville jeg kontaktet lege på nytt.
Jeg har fått en og annen karamell i løpet av livet, som regel i fingrene, og da kjennes armen skikkelig føkka ut i to-tre dager før det begynner å gi seg.

Skrevet

Du fkk strøm i deg av foodprosessoren og ikke fra kontakten i veggen. Det er veldig liten energi som kan lagres av aparatet, selv om spenningen er høy. Så du har nok fått en strekk i skulderen i det du rykket til. I selve apparatet er det et lite filter som hindrer elektrisk støy å komme ut fra maskinen og inn på strom nettet. Det filtere kan muligens lagre litt energ,

Skrevet

Hvor mye strøm går gjennom en tv? Da jeg var liten drev jeg med risikosport. Jeg hadde nemlig ut antennen og hadde fingeren i hølet og den andre fingeren på antennen, da gikk signalet gjennom meg ! Det var jo så gøyt, Helt til en dag jeg var litt fuktig på fingeren og fikk støt....

Men bare et lite støt... 

Hvor var foreldrene kan du si hehe... det gikk nå bra med meg, men jeg tenkte at det kunne jo gått ganske ille? Eller det går kanskje minimalt med strøm gjennom antenneuttaket? Dette var sånn gammeldags uttak, sånn rundt et. 

Skrevet

Er det her og nå jeg skal fortelle folk at før du trekker ut støpslet så slår du av utstyret. Det gjelder uansett om det er brødrister, støvsuger, kaffetrakter, toaster eller blender.

Alltid og uansett.

Anonymkode: f5b96...709

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det her og nå jeg skal fortelle folk at før du trekker ut støpslet så slår du av utstyret. Det gjelder uansett om det er brødrister, støvsuger, kaffetrakter, toaster eller blender.

Alltid og uansett.

Anonymkode: f5b96...709

Hvem har sagt at utstyret ikke var slått av først.....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...