AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Hei, jeg er en jente på 18 år som trenger hjelp til hva jeg kan gjøre med en tatovering som er blitt utført helt annerledes enn hva vi ble enige om. For en stund siden tok jeg en tatovering her i Norge. Dette skal være et seriøst firma som da holder til midt i byen med eget lokale og virket veldig seriøs da jeg besøkte klinikken før behandlingen. Før behandlingen skjedde skrev jeg en lang melding med skisser og forklaringer om hvordan denne tatoveringen skulle se ut, i tillegg var jeg innom klinikken opp til 2 ganger kun for å forklare henne hvordan skissen skulle se ut, kun for å forsikre meg om at hun skjønte helt sikkert hvordan jeg ville ha tatoveringen. Jeg ble da fortalt at hun skjønte hvordan jeg ville ha den og fikk da avtalt time for behandling. Det jeg skulle tatovere var noe som heter "mandala", som da er en geometrisk figur, altså en figur som har rette linjer og som er helt lik på alle sider og vinkler. det jeg opplevde var at tatoveringen kan kalles alt mulig annet en noe geometrisk, tatoveringen er ikke helt rund, og den inneholder mange slurvefeil som blant annet at noen streker er tykkere enn andre, en prikk som er feil plassert og en annet plass hvor det mangler en prikk (dette kan ikke ordnes opp i da prikken er plassert slik at det ikke er mulig å få plass til en til uten at det vil se rart ut, i tillegg blir den enda mindre geometrisk), det er også blitt lagt på et ekstra og annerledes "blad" ytterst på tatoveringen som ikke hører til i skissen i det hele tatt og ikke på noen som helst måte passer inn i tatoveringen. Og dette er bare en liten brøkdel av feilene i tatoveringen. Jeg har allerede vært innom klinikken for å klage, men fikk bare tilbakemelding om at hun eventuelt kunne "lappe over" med en tatovering over, altså hun tilbydde seg å tatovere blant annet en slags blomst OVER et lite område i selve tatoveringen der det hadde blitt en feil. jeg måtte nærmere krangle meg til for å få halvparten med pengene tilbake, og hun tilbydde seg å fikse opp i dette ved å tatovere noe over (noe som jeg overhode ikke ser for meg vil gå bra). Hun var heller ikke enkel å få til å skjønne at jeg absolutt ikke fikk levert det jeg hadde bedd om. Etter enda en diskusjon ba hun meg å sende bilde og forklaring over melding slik at hun kunne se nærmere på hvordan hun kunne få fikset dette. Jeg gjorde som hun sa og har enda ikke fått noe som helst svar. og det har gått en uke siden det ble sendt og lest. Hva gjør jeg? Anonymkode: ff907...2da
stan Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Angrer? Går til en tatovør som ikke er pissed-off? Å få det rett med denne dama virker vel heller umulig, så jeg tror du har bedre mulighet om du hører med noen andre. 8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 8 minutter siden, stan skrev: Angrer? Går til en tatovør som ikke er pissed-off? Å få det rett med denne dama virker vel heller umulig, så jeg tror du har bedre mulighet om du hører med noen andre. kan du utdype hva du mener med dette svaret? har problemer med å skjønne helt hva du skal frem til Anonymkode: ff907...2da 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 Men så du ikke skissen før du ble tatovert? Anonymkode: 39040...a97 11
Brimi Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg ville gått til en annen tatovør. Du får nok ikke gjort noe med prikken, men kanskje du kan få rettet opp linjene og sånt. Jeg hadde noe av det samme problem som deg. Tatovøren klarte ikke å tatovere i rette linjer, klarte ikke å gjøre gradering og han tatoverte den ene bokstaven veldig skjev. Jeg gjorde ikke noe med det da. Venter til jeg blir eldre og så skal jeg ta cover 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men så du ikke skissen før du ble tatovert? Anonymkode: 39040...a97 Enig i det spørsmålet. For du skal jo se den på forhånd, og de setter jo en stensil på kroppen før de tatoverer. Men et tips. Ikke gå tilbake til samme tatovøren. Noen ganger så må de gå over to ganger. For fikse bittesmå feil, som svake linjer eller for å fylle inn farger. Men når en tatovør gjør en såpass stor feil, da går du ikke tilbake til samme tatovør. Finn en annen, forklar situasjonen ansikt til ansikt. Spør hvordan og om den kan fikses. Men for all del, ikke gå tilbake til henne. Ikke la henne lage så mye som en prikk på huden din. Anonymkode: f6241...e6c 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så du ikke skissen før du ble tatovert? Anonymkode: 39040...a97 Jo det gjorde jeg. Denne tatoveringen er plassert på skuldra og måten hun løste dette på var å brette skissen slik at det ble en kjegleform på selve skissen da hun plassert det på skuldra for å bruke det som mal. da hun allerede hadde klistret malen på skuldra mi fortalte jeg at jeg villa ha den luitt annerledes plassert. hun brukte dermed den samme skissen om igjen, slik at blekket da ble svakere enn den var første gang.. Og ettersom dette var min første gang med null erfaring og alt for mye respekt for denne tatovøren, stilte jeg ingen spørsmål angående selve prosessen hun utførte, da jeg ikke visste hvordan dette fungerte. Skissen hun viste meg var slik som den skulle være fra starten av Anonymkode: ff907...2da
stan Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan du utdype hva du mener med dette svaret? har problemer med å skjønne helt hva du skal frem til Anonymkode: ff907...2da Denne dama virker ikke som hun er kompetent nok til å gjøre det du ønsker. Derfor tror jeg ikke det er mer å hente der. Dessuten er hun sikkert sur på deg nå, og ikke i stemning for å gjøre sitt beste. Søk heller lykke hos noen mer kompetent. Du kan jo kreve at hun dekker kostnadene. Men om du får noe tviler jeg på. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 6 minutter siden, Brimi skrev: Jeg ville gått til en annen tatovør. Du får nok ikke gjort noe med prikken, men kanskje du kan få rettet opp linjene og sånt. Jeg hadde noe av det samme problem som deg. Tatovøren klarte ikke å tatovere i rette linjer, klarte ikke å gjøre gradering og han tatoverte den ene bokstaven veldig skjev. Jeg gjorde ikke noe med det da. Venter til jeg blir eldre og så skal jeg ta cover Problemet er at det ikke bare er rette linjer og en prikk som er feil med denne tatoveringen, selve tatoveringen mangler enkelte ting noen plasser, og av en eller annen grunn fått tilført mange både store og små detaljer som ikke hører til skissen i det hele tatt.. ser litt ut som hun rett og slett bare har tegnet på noe hvor skissen da har blitt uklar da hun brukte det samme "arket" som mal som hun klistrer på huden før selve tatoveringen blir utført. Anonymkode: ff907...2da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #10 Skrevet 24. oktober 2016 5 minutter siden, stan skrev: Denne dama virker ikke som hun er kompetent nok til å gjøre det du ønsker. Derfor tror jeg ikke det er mer å hente der. Dessuten er hun sikkert sur på deg nå, og ikke i stemning for å gjøre sitt beste. Søk heller lykke hos noen mer kompetent. Du kan jo kreve at hun dekker kostnadene. Men om du får noe tviler jeg på. Ja nå skjønner jeg! det samme tenker jeg, men det jeg egentlig skulle prøve å finne ut av er om jeg har en eller annen slags form for forsikring og/eller rett for å få evt. pengene tilbake? Anonymkode: ff907...2da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #12 Skrevet 24. oktober 2016 Dette er jo rett å slett for dårlig av hun som tatoverte deg! Og du må ikke la hun få rette på det, gå til en annen! Anonymkode: 39040...a97 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #13 Skrevet 24. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo rett å slett for dårlig av hun som tatoverte deg! Og du må ikke la hun få rette på det, gå til en annen! Anonymkode: 39040...a97 har aldri kommet til å engang vurdert å få henne til å røre kroppen min med blekk noen gang igjen, problemet mitt er at det ikke ville være noen mulig måte å få ordnet dette på uten at tatoveringen ville blitt enda mer ødelagt da den inneholder mange små detaljer. Jeg er bare ute etter noen slags måte å få tilbake de 3000kr jeg betalte og/eller en laserbehandling. Anonymkode: ff907...2da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #14 Skrevet 24. oktober 2016 6 minutter siden, Anoia skrev: Hviken by bor du i? vet ikke helt om det passer seg godt inn å fortelle det her, da jeg bor i en nok så liten by at det ville blitt åpenbart hvilken person som utførte tatoveringen.. Anonymkode: ff907...2da
Anoia Skrevet 24. oktober 2016 #15 Skrevet 24. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: vet ikke helt om det passer seg godt inn å fortelle det her, da jeg bor i en nok så liten by at det ville blitt åpenbart hvilken person som utførte tatoveringen.. Anonymkode: ff907...2da Skjønner... Vel, hvis du ikke bor altfor langt fra Trondheim så kan jeg tipse om at Mythos Tattoo har et veldig godt rykte, og er spesielt gode på å reparere feil og denslags.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #16 Skrevet 24. oktober 2016 16 minutter siden, stan skrev: Denne dama virker ikke som hun er kompetent nok til å gjøre det du ønsker. Derfor tror jeg ikke det er mer å hente der. Dessuten er hun sikkert sur på deg nå, og ikke i stemning for å gjøre sitt beste. Søk heller lykke hos noen mer kompetent. Du kan jo kreve at hun dekker kostnadene. Men om du får noe tviler jeg på. men har jeg ikke noe som helst krav på dett her? kan jeg isåfall kontakte de som har godkjent henne som en tatovør, og klage utifra det? har ikke tenkt å la hun få slippe så lett unna dette, om jeg skal være ærlig Anonymkode: ff907...2da 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #17 Skrevet 24. oktober 2016 2 minutter siden, Anoia skrev: Skjønner... Vel, hvis du ikke bor altfor langt fra Trondheim så kan jeg tipse om at Mythos Tattoo har et veldig godt rykte, og er spesielt gode på å reparere feil og denslags. Takk:-) er noen timer unna, men er ofte å besøker Trondheim da jeg har mange bekjente der nede. har selv hørt en del om Mythos Tattoo også, skal visst være flink ja Anonymkode: ff907...2da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #18 Skrevet 24. oktober 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: men har jeg ikke noe som helst krav på dett her? kan jeg isåfall kontakte de som har godkjent henne som en tatovør, og klage utifra det? har ikke tenkt å la hun få slippe så lett unna dette, om jeg skal være ærlig Anonymkode: ff907...2da Hva skal du klage henne inn for da egentlig? At hun ikke er flonk nok til å tegne? Så lenge du ikke har bestilt ett bilde av en ku og fått en and, eller at du ikke har fått en infeksjon så kommer du nok ingen vei med klager. Det er derfor man sjekker ut tatovøren og går igjennom mappen deres så man ser jobben deres og at stiltypen deres er det du er ute etter. De er kunstnere liksom. Man bestiller ikke ett portrett å forventer seg odd Nerdrum fra en treskjærer. Anonymkode: e728b...a0f 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #19 Skrevet 25. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: vet ikke helt om det passer seg godt inn å fortelle det her, da jeg bor i en nok så liten by at det ville blitt åpenbart hvilken person som utførte tatoveringen.. Anonymkode: ff907...2da Synes ikke du bør beskytte tatovøren. Når man ikke utfører jobben sin ordentlig kan man skylde seg selv om man får et dårlig rykte. Greit å tipse andre om en elendig tatovør også. Anonymkode: 413e8...f5b 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #20 Skrevet 25. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du klage henne inn for da egentlig? At hun ikke er flonk nok til å tegne? Så lenge du ikke har bestilt ett bilde av en ku og fått en and, eller at du ikke har fått en infeksjon så kommer du nok ingen vei med klager. Det er derfor man sjekker ut tatovøren og går igjennom mappen deres så man ser jobben deres og at stiltypen deres er det du er ute etter. De er kunstnere liksom. Man bestiller ikke ett portrett å forventer seg odd Nerdrum fra en treskjærer. Anonymkode: e728b...a0f At hun ikke utførte avtalt tatovering selvsagt. For et dumt spørsmål! TS har ikke fått det hun betalte for. Anonymkode: 0ab0b...5e9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå