Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2,5 år tilbake møtte jeg en utrolig fin fyr som jeg holdt på med i noen måneder. Helt til han sa at han ikke var klar for et nytt forhold fordi han var redd for å binde seg.han sa det var best at vi sluttet å møtes fordi han hadde fått følelser for meg. Vi har likevel holdt litt kontakt via SMS. I mars i år begynte vi å møtes igjen, og hadde det utrolig fint sammen. Han fortalte meg at han var forelsket i meg, og at han ville bli sammen med meg, men han er fremdeles redd for å gå inn i et nytt forhold.  Grunnen til det er at eksen hans var mye utro, og har derfor problemer med å stole på jenter. 

Vi har fremdeles følelser for hverandre, og begge vil egentlig bli kjærester. Hvordan kan jeg få han til å stole på meg? Eller bør jeg komme meg videre? For meg er det vanskelig å gå videre, for det er han jeg vil ha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tiden til hjelp :)

Anonymkode: a01e4...cbd

• Liker 1
Skrevet

Hvis du virkelig vil ha han, så gir du han tid :) 

Gjest canacas
Skrevet
3 minutter siden, Apekatten skrev:

For 2,5 år tilbake møtte jeg en utrolig fin fyr som jeg holdt på med i noen måneder. Helt til han sa at han ikke var klar for et nytt forhold fordi han var redd for å binde seg.han sa det var best at vi sluttet å møtes fordi han hadde fått følelser for meg. Vi har likevel holdt litt kontakt via SMS. I mars i år begynte vi å møtes igjen, og hadde det utrolig fint sammen. Han fortalte meg at han var forelsket i meg, og at han ville bli sammen med meg, men han er fremdeles redd for å gå inn i et nytt forhold.  Grunnen til det er at eksen hans var mye utro, og har derfor problemer med å stole på jenter. 

Vi har fremdeles følelser for hverandre, og begge vil egentlig bli kjærester. Hvordan kan jeg få han til å stole på meg? Eller bør jeg komme meg videre? For meg er det vanskelig å gå videre, for det er han jeg vil ha..

Hvorfor skal du videre? Dere er glade i hverandre :) Bare pass på å snakk sammen, og forsøk å finne ut hva det er som eventuelt gjør at han ikke stoler på deg. Har han sagt han ikke gjør det? Som brukeren litt over meg skriver, tid....!

Skrevet
4 minutter siden, canacas skrev:

Hvorfor skal du videre? Dere er glade i hverandre :) Bare pass på å snakk sammen, og forsøk å finne ut hva det er som eventuelt gjør at han ikke stoler på deg. Har han sagt han ikke gjør det? Som brukeren litt over meg skriver, tid....!

Vi er veldig glad i hverandre, men jeg er redd for at det aldri blir oss to.. Han sier at han ikke klarer å stole på jenter, og at han ikke stoler helt på meg, fordi han vet om veldig mange som har vært utro, inkludert eksen hans.

Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, Apekatten skrev:

Vi er veldig glad i hverandre, men jeg er redd for at det aldri blir oss to.. Han sier at han ikke klarer å stole på jenter, og at han ikke stoler helt på meg, fordi han vet om veldig mange som har vært utro, inkludert eksen hans.

Det er en tung bør å bære, spesielt når du ikke har gjort noe galt. Har du fortalt han det? Jeg forstår det er vanskelig å stole på noen, når man har blitt sviktet. Men du er ikke eksen hans, og bør slippe bære hennes skyld i dette forholdet. Det syns jeg du bør fortelle han, på en rolig og fattet måte selvsagt. Det er ikke sikkert han forstår hvor heftig det er, å tildele skyld på denne måten.

Jeg er usikker på hvordan jeg ville taklet dette selv, spørs om det i lengden ville drevet meg vekk fra han. :(

Skrevet

Jeg har prøvd å overbevise han flere ganger om at jeg ikke er som eksen hans,  og at det er han jeg vil ha. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre bortsett fra å gi han tid, men hvor lenge skal jeg vente? Når vi møtes er alt perfekt og vi har det veldig bra sammen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke tør å satse på oss :icon_frown:

Gjest _Carine
Skrevet (endret)

Du bør fortelle han at sjølv om eksen hans var ei utro kjerring (eller fordi han veit om andre damer som har vore utro), så betyr ikkje det at alle jenter i verda er lik som ho. Det er vel noko som heite "å ikkje skjære alle over ein kam", så sjølv om enkelte kvinnemenneske har vore slik, så er det inga grunn til at alle andre kvinnfolk skal måtte arbeide for å få tillit frå han. Og derfor har du ingen grunn til å skulle bevise at du er til å stole på før han er villig til å bli kjærasten din. Det er noko han får sjå og læra mens han blir bedre kjent med deg.

Ikkje gå i fella der du let han nærmast kontrollera deg eller delar av livet ditt fordi han er usikker på deg og du er villig til å gjera alt for at han skal stole på deg. 

Endret av _Carine
Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, Apekatten skrev:

Jeg har prøvd å overbevise han flere ganger om at jeg ikke er som eksen hans,  og at det er han jeg vil ha. Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre bortsett fra å gi han tid, men hvor lenge skal jeg vente? Når vi møtes er alt perfekt og vi har det veldig bra sammen, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke tør å satse på oss :icon_frown:

Uff, den er lei :( Har desverre ingen gode råd å gi, om dette er noe dere har snakket om. Spørs om du må finne ut hva som er best for deg i lengden. :hug:

Skrevet

Takk for svar! :klem:er vel kanskje best å gi han mer tid, så får vi se hvordan det blir etter hvert.

Skrevet

Jeg er for så vidt enig med canacas, om at du burde si til han at du ikke kan få skylden for at tidligere kjærester har vært utro. Du skal ikke måtte gå på tå rundt han fordi han har blitt såret tidligere. Men synes allikevel det går an å ta visse "hensyn".

Jeg er  selv en som har opplevd at tidligere kjærester (nesten hver og en) har vært utro mot meg. I siste forhold fortalte jeg om hvor grundig jeg hadde blitt såret tidligere, og han satt og hørte på og syntes det var helt "utrolig" at noen kunne oppføre seg sånn. Han viste seg å være den verste av de, for å si det sånn. Jeg trenger vel ikke si hvor lite tillit jeg har til menn generelt? 

Men jeg kan vel ikke gi opp for det? Jeg har jo lyst til å møte den store kjærligheten en dag, og har tro på at jeg en dag vil gjøre det. Nå er jeg i et ganske ferskt forhold, men jeg sitter nesten bare og venter på at han også skal gå bak ryggen min. Men dette sier jeg ikke til han, selv om jeg har sagt at tillit er litt vanskelig for meg pga alt som har skjedd. 

Men jeg kan ikke la det som har skjedd tidligere gå utover han. Jeg kan ikke stresse han med dette, kontrollere han, være oversjalu osv osv. Jeg har valgt å være med han, og om jeg ikke gir han en ordentlig sjanse, så er vi jo allerede dømt. Og blir jeg såret enda en gang, så ja.. Da er det jo sånn. Men jeg tenker at det er bedre å løpe den risikoen, enn å være alene for alltid fordi jeg er så redd for å bli såra. En eller annen dag treffer jeg blink, spørsmålet er vel heller bare hvor mange frosker jeg må kysse på veien 😂

Men uansett så synes jeg du burde ta en ordentlig prat med han. Si at du er glad i han og at du gjerne vil være kjæresten hans. Fortell han at du aldri ville såret han på denne måten (og for guds skyld, ikke gjør det heller!). Og spør han om han er villig til å kaste bort noe som kan bli veldig fint, kun pga hvordan tidligere kjerringer har oppført seg. Og si at om dere blir kjærester, så er det viktig at han prøver så godt han kan å gi dere en frisk start. Det kan ødelegge veldig mye for dere om han skal gå rundt og mistro deg. 

Jeg skulle for øvrig ønske kjæresten min var flinkere til å "gi litt mer av seg selv" i situasjoner hvor jeg blir ekstra utrygg. Som for eksempel å ringe eller sende meldinger når han er på fest ogår lignende. Jeg hører så og si aldri fra han, og da blir jeg veldig usikker og stressa. Men jeg har ikke lyst til å si noe på det, for jeg orker ikke være slitsom eller krevende. Men det er sånne ting du kanskje kan tenke over? Gi han nok bekreftelse, men er nå greit å passe på så det ikke blir overdrevent eller påtatt.

Håper det løsere seg for dere. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

At han er såpass åpen og verbal om det som problemstilling er et mega godt tegn. Hadde vært tålmodig.. Dette er en fin mulighet for dere BEGGE å kunne sette seg grundig inn i tillit og ting som skaper og bygger tillit, og hva som IKKE gjør det.

Anonymkode: 7c04f...f01

• Liker 1
Skrevet

Han høres ikke ut som noe å satse på. Folk som er "brent" på grunn av tidligere forhold i tre år har åpenbart store personlige problemer. Han kommer til å spise deg opp.

Anonymkode: 93eed...efd

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ikke ut som noe å satse på. Folk som er "brent" på grunn av tidligere forhold i tre år har åpenbart store personlige problemer. Han kommer til å spise deg opp.

Han ble veldig såra da eksen hans var utro, og ble etter hvert deprimert. Så du mener han ikke er verdt å satse på fordi han er redd for å oppleve det igjen?

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en idiotisk ting å si. Vi snakker om kjærlighet her, ikke CV

Anonymkode: 59e7a...ec7

• Liker 1
Gjest Spiderman
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en idiotisk ting å si. Vi snakker om kjærlighet her, ikke CV

Anonymkode: 59e7a...ec7

Jeg er faktisk enig med brukeren du siterer.

For meg virker det som om det er noe som skurrer skikkelig med denne fyren. 

Hvis han har forelska seg og fortsatt bruker tid på ho så har han allerede sluppet ts nok inn i livet sitt til at han han kan bli brent. En kjærestetittel endrer ikke på dette. 

Det virker mer som om at han holder ts på gress , ikke egentlig er interressert i binde seg med henne, og at han er veldig flink til å si de riktige tingene.

Skrevet
1 time siden, Spiderman skrev:

Jeg er faktisk enig med brukeren du siterer.

For meg virker det som om det er noe som skurrer skikkelig med denne fyren. 

Hvis han har forelska seg og fortsatt bruker tid på ho så har han allerede sluppet ts nok inn i livet sitt til at han han kan bli brent. En kjærestetittel endrer ikke på dette. 

Det virker mer som om at han holder ts på gress , ikke egentlig er interressert i binde seg med henne, og at han er veldig flink til å si de riktige tingene.

Enig i denne. Det er opp til deg TS hvor mye mer tid du ønsker å legge i dette, men du har brukt 2 og et halvt år til nå, uten at noe er endret. Personlig tror jeg ikke noe kommer til å endre seg om du legger 2 og et halvt år til i det.

Anonymkode: 84801...5ee

Skrevet
10 timer siden, Apekatten skrev:

Har du vært utro med han?

Anonymkode: dea9e...8d2

Skrevet

Bytt ut girl med boy...

Anonymkode: 44635...ec6

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært utro med han?

Anonymkode: dea9e...8d2

14 timer siden, Apekatten skrev:

Hva svarer du til at han sier han ikke klarer å stole på jenter. Det høres jo ut som han har gitt helt opp. 

Anonymkode: 44635...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...