Gå til innhold

Blir man mindre glad i barn som ikke er planlagte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn og vil ikke ha barn enda. 
Men blir man mindre glad i et barn som ikke er planlagt? :klo: 
Kan det risikere å bli irriterende og mislikt? Det går vel ikke an tenker nå jeg... Man må da vel bli like glad i et barn selv om det er planlagt eller ikke, ikke sant? :)

Noen med erfaringer? Både gode og "dårlige"? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebroren min var ikke planlagt, men jeg var det. Jeg er 100% sikker på at de elsker oss begge to like høyt :) 

Skrevet

Jeg har et planlagt og et "uhell". Like glad i begge barna.

Anonymkode: 0aad9...ed5

Skrevet

Jeg er ihvertfall like glad i de to barna som ikke var planlagt' som i de tre som var planlagt.  Tror ikke det har noe å si, så fremst man har bestemt at man skal beholde barnet. 

Skrevet

Okey - ja, jeg har også hørt at man er glad i alle de fire søsknene i vår familie, men er ikke helt enig, men nå snakker jeg bare for meg selv. 

• Liker 1
Skrevet

Det har ikke noe å si.

Men klart - om man er mann og fått et barn på andre siden av landet etter en one nght stand som det er vanskelig å ha kontakt med så vil det jo gjelde.. Men da er de jo andre faktorer enn selve planleggingen.

Anonymkode: 334e6...a9b

Skrevet

Første var ikke planlagt, andre var sterkt ønsket, og hadde 6 SA før jeg fikk han. Men kjærligheten min er like stor for begge to. Og etter alle mine SA, så verdsatte jeg de begge ekstra. Da det ikke er en selvfølge at man kan få barn.

• Liker 1
Skrevet

Ja, min mor sa alltid at jeg ødela ungdommen og kroppen hennes, fordi jeg var uplanlagt. Hun kunne også oppnådd mye mer med tanke på utdanning og karriere hvis jeg ikke kom uplanlagt.

Anonymkode: 7a2bc...3f6

Skrevet

'Uplanlagt' og 'uønsket ' betyr ikke det samme, så jeg vil si man blir like glad i barna. 

Anonymkode: 674f3...764

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, min mor sa alltid at jeg ødela ungdommen og kroppen hennes, fordi jeg var uplanlagt. Hun kunne også oppnådd mye mer med tanke på utdanning og karriere hvis jeg ikke kom uplanlagt.

Anonymkode: 7a2bc...3f6

Uff da... Det hørtes ikke bra ut.

Skrevet

Selvfølgelig IKKE, jeg har tre (1) uplanlagte som jeg elsker over alt på jord,  og derfor er det så utrolig frekt når folk spør;Var det planlagt?

Anonymkode: 9de0a...05f

Skrevet

Jeg har et uplanlagt barn, adopterte det bort. Nei, man blir ikke nødvendigvis like glad i barnet - jeg ble ikke det.

Anonymkode: b8323...eb1

• Liker 3
Skrevet

Man elsker barna sine like mye når de kommer uansett om de er planlagte eller ei💕 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg har ikke barn og vil ikke ha barn enda. 
Men blir man mindre glad i et barn som ikke er planlagt? :klo: 
Kan det risikere å bli irriterende og mislikt? Det går vel ikke an tenker nå jeg... Man må da vel bli like glad i et barn selv om det er planlagt eller ikke, ikke sant? :)

Noen med erfaringer? Både gode og "dårlige"? 

En blir da like glad i barna uavhengig om de er planlagte eller ei

Skrevet

Hvis du velger å beholde, så ja selvfølgelig. 

Anonymkode: 295ad...1ed

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

En blir da like glad i barna uavhengig om de er planlagte eller ei

Det var da enda godt å høre. For min del så var ikke jeg den alle ble mest glad i, men hadde andre i familien som ble glad i meg etterhvert. :) 

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du velger å beholde, så ja selvfølgelig. 

Anonymkode: 295ad...1ed

Nei, ikke meg. Hehe... det er et generelt spørsmål til de som har barn, slik som de to første har besvart. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig IKKE, jeg har tre (1) uplanlagte som jeg elsker over alt på jord,  og derfor er det så utrolig frekt når folk spør;Var det planlagt?

Anonymkode: 9de0a...05f

Så bare svar de tilbake.

Når folk spør meg om det var planlagt at jeg har så mange så sier jeg bare at jeg trodde det var førstehjelp.

Skrevet

Jeg har to barn: et som var veldig lite planlagt og et som var veldig planlagt. Er like glad i begge og opplever ingen forskjell i hvordan jeg føler for dem. 

Men det første året som mamma var ekstremt tøft. Jeg var ganske ung og relativt umoden. Hadde mange egne greier som jeg burde fikse opp i og derfor var det en ekstra belastning å skulle ta seg av et barn samtidig som jeg stilte høye krav til meg selv som mor og gav meg selv konstant dårlig samvittighet. 

Mye løste seg derimot da jeg vokste inn i rollen og fikk på plass flere ytre omstendigheter (ferdig utdannelse, kjøpte hus med samboeren etc.). Så da nr. 2 ble planlagt var jo både svangerskapet og spedbarnstiden noe helt annet. 

Anonymkode: b2ff3...528

Skrevet

Lillebroren min var ikke planlagt, og foreldrene mine følte seg egentlig for gamle til å få flere barn. For å være sikker på at han skulle vite at han likevel var ønsket fikk han navnet Benjamin, "Lykkens sønn".

De har også senere vist på mange måter at de er like glad i han som i oss andre.

Anonymkode: 9008d...0de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...