Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fortjener det ikke. Vennene dine oppfører seg ikke som venner skal! Det er vansleøig å be deg kutte de ut siden du ikke har flere, men kanskje det ville være det beste i lengden?

Du har ikke muligheter til å få noen andre venner? Vet det ikke er lett, men det er ikke noe greit med dårlige venner heller.

Stå på! Og du, det er ikke deg, men dem!

Skrevet

Eg kjenner deg ikkje, men heilt ærleg er det ingen som fortener slikt faktisk. Men så er det jo betre å trass alt ha nokon enn å vere heilt aleine, og så blir det som det blir, og ein vert såra og lei seg.

Eg forstår at du har problem med å møte nye menneske sidan du har sosial angst. Men likevel; er det nokon måte du trur du kan møte folk på, og utvide kretsen din litt? Engasjere deg i turistforeninga, Røde Kors, leikarring, få hund og gå på kurs... Mange moglegheiter her.

Eg veit ikkje så mykje om sosial angst og korleis det er for dei som har det, eller kva behandling ein får for det, finst det samtalegrupper eller noko? I alle fall er du i ein vanskeleg situasjon, og eg ønsker deg alt godt for framtida!! :trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei dette fortjener du ikke.

Men du skal ikke la deg bli tråkket på og oversett sånn :evil:

Ærlig talt. Spør hun rett ut. Hun får søren meg være kvinne nok til å stå for det hun gjør.

For står du ikke vil miste dem, men hvis du nesten aldri har henne så vil det ikke bli stort tap.

Og du vil møte nye og bedre!

Skrevet

Tusen takk for svar. :)

Har veldig lyst på nye venner men føler meg bare truet av jevnaldrede så jeg ville helst hatt venner som er noen år eldre enn meg. Føler jeg kommer mye bedre overens med og har mer til felles med de som er litt eldre enn meg.

Kan jo prøve å få venner gjennom jobb som jeg skal prøve meg på å få i Mars til neste år?

Takk for svar, gjest. Disse jentene kan ikke akkurat bli kalt for kvinner dessverre. De er 19 begge to og henger fortsatt igjen på fjortis-stadiet.

Og du har faktisk rett om at siden jeg nesten aldri har henne blir det ikke et stort tap.

Føler motivasjonen komme for å bedre situasjonen jeg er i. :)

Skrevet

På ny jobb vil du jo helt sikkert møte en del nye mennesker, kanskje du også kan finne noe nytt å holde på med på fritida som en del foreslår her? Vips sier det, så har du et helt nytt liv :wink:

Lykke til!

Skrevet

Du får nye venner.

Og disse her virker utrolig umodne, barnslige og rett og slett slemme :o

Som gjest sa: ikke mye tap i disse.

Har gjort noe lignende med en eksvenninne.

Kutta hun ut og sa i fra hva jeg syns om henne...

Vi er ikke gode venner i dag, men har andre gode venninner og er glad for at jeg er kvitt henne :danse:

Skrevet

Folk må trives sammen med en, for at de vil opprettholde et vennskap.

Da faller alle biter på plass av seg sjøl. Tenk litt på det.

Gjest Anonymous
Skrevet

fjern deg!!!

Skrevet

fjern deg!!!

Hæææhh??? :o

Sier det seg ikke selv at det jeg skriver er et viktig poeng i vennskapsforhold?

Det mangler ikke innslag av merkelige folk her inne, hvertfall. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hæææhh??? :o

Sier det seg ikke selv at det jeg skriver er et viktig poeng i vennskapsforhold?

Det mangler ikke innslag av merkelige folk her inne, hvertfall. :ler:

jeg er ikke trådstarter!! ;)

Skrevet

jeg er ikke trådstarter!! ;)

Jeg bryr meg vel egentlig ikke hvem du er, ønsker bare en forklaring på hva som var feil i mitt innspill i denne tråden. Den klarer du visst ikke å hoste opp.

Tror faktisk KG er mer tjent med at slike som deg fjerner seg.

Skrevet

Det sier selvfølgelig seg selv men jeg kjenner disse jentene og hadde det vært hele grunnen til at de oppfører seg slik hadde de sagt det rett ut innen nå.

Det gjest mente var feil er kanskje det at det virker som du sier det er min skyld at de behandler meg sånn. Men jeg tok det ikke slik.

Kanskje du kan få noen nye gjennom KG? Hvem vet!

Har tenkt på det. :) Har lyst til å kanskje starte dagbok her og bli kjent med noen.

Er så mange snille menneseker her synes jeg.

Skrevet

Og takk for svar til alle andre her. :)

Har bestemt meg nå for å kutte ut all kontakt med de. Orker ikke starte noe drama med de for den ene av de har en uvane av å samle 'gjengen' hennes og starte bråk hvis noen sier noe til henne hun ikke liker. :roll:

Så jeg har sletta dem fra alle vennelister på forskjellige steder jeg er, og fra mobilen og lagd nye nick. Skal bare starte på nytt uten de og uten å bekymre meg over hvorfor de ikke kontakter meg. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Syns det høres ut som du gjør det eneste rette! klapp, klapp!

Du får nye venner!

Til "vännen": Selvsagt vil man helst ha kontakt med folk man trives med. Men hvis du med det antyder at det er naturlig og bare "rett og rimelig" at hovedinnlegger ikke har venner, er jeg enig i den som ba deg fjerne deg... Det er nemlig slik at selv helt fantastiske mennesker kan være venneløse! Jeg kjenner folk som har vært mobbeofre, venneløse, etc etc, i peroder av livet sitt, i årevis, faktisk! Kjenner også folk som jeg er "den eneste vennen til" eller en av de få, og disse menneskene kan være vel så ålreite å tilbringe tid med som h*n som alltid er klassens midtpunkt. Så ikke si at det er hovedinnleggers egen fortjeneste at hun er i sin ensomme situasjon. (Jeg vet ikke om det er det du mente, men det kan jo virke sånn. Formuleringen din fikk i hvert fall fler enn meg til å reagere.)

Uansett - som jeg skulle si til deg med innlegget - så er jeg sikker på at du får deg flere venner! Det ordner seg for gode folk! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei!

Syns det høres ut som du gjør det eneste rette! klapp, klapp!

Du får nye venner!

Til "vännen": Selvsagt vil man helst ha kontakt med folk man trives med. Men hvis du med det antyder at det er naturlig og bare "rett og rimelig" at hovedinnlegger ikke har venner, er jeg enig i den som ba deg fjerne deg... Det er nemlig slik at selv helt fantastiske mennesker kan være venneløse! Jeg kjenner folk som har vært mobbeofre, venneløse, etc etc, i peroder av livet sitt, i årevis, faktisk! Kjenner også folk som jeg er "den eneste vennen til" eller en av de få, og disse menneskene kan være vel så ålreite å tilbringe tid med som h*n som alltid er klassens midtpunkt. Så ikke si at det er hovedinnleggers egen fortjeneste at hun er i sin ensomme situasjon. (Jeg vet ikke om det er det du mente, men det kan jo virke sånn. Formuleringen din fikk i hvert fall fler enn meg til å reagere.)

Uansett - som jeg skulle si til deg med innlegget - så er jeg sikker på at du får deg flere venner! Det ordner seg for gode folk! :-)

jeg var den som skrev "fjern deg" til vennen.

grunnen til det er at jeg syns det var en frekk og upassende kommentar.

de fleste skjønner det "innspillet" du kom med av seg selv.

Skrevet

Leser med en viss undring.

Kan man utfra kommentarene til meg dermed konkludere med at ingen har en adferd/personlighet som gjør at vedkommende har problemer med å skaffe seg venner??

Skrevet
Leser med en viss undring.

Kan man utfra kommentarene til meg dermed konkludere med at ingen har en adferd/personlighet som gjør at vedkommende har problemer med å skaffe seg venner??

Jeg kan trygt si at de som faktisk kjenner meg vet at jeg ikke er en slem, ussel person med masse dårlige personlighetstrekk. Jeg er verken egoistisk, arrogant, frekk eller kvalm med venner.

Det har tatt meg mange år og få nok selvtillit til å kunne si at jeg ER faktisk en god person som fortjener venner og jeg skal ikke la en fremmed på internett sitte å si at det er MIN feil at jeg blir behandlet som dette. :-?

Pga. min sosiale angst har jeg kanskje problemer med å FÅ venner men disse jentene traff jeg før dette skjedde og jeg vet jeg ikke har vært noe annet enn en god venn for de.

Og takk til begge de snille gjestene for svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...