AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg har fått spørsmålet om jeg vil være surrogatmor. Ville dere sagt ja til det? I hovedsak leter jeg etter noen med erfaring innen det å være surrogatmor og om dette kan foregå både 2. og 3. gang hvis ting går etter planen? At jeg gir dem 3 barn til sammen altså. Dette er på sikt og ikke nå. I hovedsak er både mitt og fars intellekt ønsket til barnet, og jeg vet jo at jeg kan stille opp med det. Anonymkode: 0b796...5e8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Du vet at surrogati er ulovlig i Norge ikke sant? Anonymkode: 18bb1...680 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått spørsmålet om jeg vil være surrogatmor. Ville dere sagt ja til det? I hovedsak leter jeg etter noen med erfaring innen det å være surrogatmor og om dette kan foregå både 2. og 3. gang hvis ting går etter planen? At jeg gir dem 3 barn til sammen altså. Dette er på sikt og ikke nå. I hovedsak er både mitt og fars intellekt ønsket til barnet, og jeg vet jo at jeg kan stille opp med det. Anonymkode: 0b796...5e8 Du blir jo ikke surrogatmor dersom det er meningen at dine gener skal inn i bildet. Skal dine egg brukes, blir du barnets genetiske mor. For øvrig er som tidligere skrevet surrogat ulovlig i Norge, så,det er uansett lite gjennomførbart med mindre hele prosessen fra IVF til fødsel foregår i utlandet. Anonymkode: 0b786...f6b 10
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 "I hovedsak er både mitt og fars intellekt ønsket til barnet, og jeg vet jo at jeg kan stille opp med det" Denne må du forklare bedre. Jeg regner med at det er ditt/dine egg som skal befruktes, og at de skal befruktes av den kommende faren til barnet?. Anonymkode: 642f4...6b5 3
GammelKaktus Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Hadde nok gjort det for sønnen min hvis det skulle vise seg at han og kona ikke kunne få det til selv. Men hadde aldri gjort det for noen andre. Å gå gravid og kjenne barnets bevegelser for så å føde det barnet og gi det vekk kan jeg tenke meg er helt jævlig og sønnen min er den eneste jeg kunne gjort noe slikt for. 2
Persephone Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg hadde faktisk vurdert det sterkt.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at surrogati er ulovlig i Norge ikke sant? Anonymkode: 18bb1...680 Mulig, men det finnes en vri på det. Anonymkode: 0b796...5e8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 1 minutt siden, Persephone skrev: Jeg hadde faktisk vurdert det sterkt. 3 barn for bekjente? Anonymkode: 0b796...5e8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 Nei, kan ikke få flere barn Anonymkode: d1b21...f24
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #10 Skrevet 24. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du blir jo ikke surrogatmor dersom det er meningen at dine gener skal inn i bildet. Skal dine egg brukes, blir du barnets genetiske mor. For øvrig er som tidligere skrevet surrogat ulovlig i Norge, så,det er uansett lite gjennomførbart med mindre hele prosessen fra IVF til fødsel foregår i utlandet. Anonymkode: 0b786...f6b Det heter "surrogati" også hvis det er egne egg som brukes. Denne praksisen er egentlig ikke ulovlig i Norge, men det betyr at surrogatmor skriver fra seg foreldreskapet når barnet blir født. Anonymkode: 642f4...6b5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #11 Skrevet 24. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "I hovedsak er både mitt og fars intellekt ønsket til barnet, og jeg vet jo at jeg kan stille opp med det" Denne må du forklare bedre. Jeg regner med at det er ditt/dine egg som skal befruktes, og at de skal befruktes av den kommende faren til barnet?. Anonymkode: 642f4...6b5 Ja? Ja, hun velger meg fordi jeg er så intelligent skjønner du. Anonymkode: 0b796...5e8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #12 Skrevet 24. oktober 2016 For det første er vel ikke dette lov i Norge . spørs jo hvilken relasjon du har til de som skal bli foreldrene til barnet. Men nei kunne jeg aldri tenkte meg og hvertfall ikke 3 ganger!! Anonymkode: e6a56...db2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #14 Skrevet 24. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått spørsmålet om jeg vil være surrogatmor. Ville dere sagt ja til det? I hovedsak leter jeg etter noen med erfaring innen det å være surrogatmor og om dette kan foregå både 2. og 3. gang hvis ting går etter planen? At jeg gir dem 3 barn til sammen altså. Dette er på sikt og ikke nå. I hovedsak er både mitt og fars intellekt ønsket til barnet, og jeg vet jo at jeg kan stille opp med det. Anonymkode: 0b796...5e8 Snakker du om surrogati, eller om å gi bort ditt biologiske barn? Det siste kan du gjøre via adopsjon i Norge, det første er ikke lovlig. Beklager å si det, men det lyser ikke akkurat seriøsitet av spørsmålet sitt. Du henviser til at "det finnes en vri" på lovlighetsspørsmålet, kan du utdype det litt? Hadde du tenkt å flytte til Ukraina i tre omganger, kanskje? Men til spørsmålet ditt: nei, det kunne jeg ikke gjort. Det finnes andre måter å få barn på som er langt mer etisk forsvarlige sett fra flere vinkler. Så helt uaktuelt her. Anonymkode: 5abf6...000 4
Silfen Skrevet 24. oktober 2016 #15 Skrevet 24. oktober 2016 Haha, her var det mye tåpelig synsing. 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #16 Skrevet 24. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det heter "surrogati" også hvis det er egne egg som brukes. Denne praksisen er egentlig ikke ulovlig i Norge, men det betyr at surrogatmor skriver fra seg foreldreskapet når barnet blir født. Anonymkode: 642f4...6b5 Og det er ikke mulig. Så det vil si at partneren til barnets far må søke om stebarnsadopsjon etter en stund. Anonymkode: 0b786...f6b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #17 Skrevet 24. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja? Ja, hun velger meg fordi jeg er så intelligent skjønner du. Anonymkode: 0b796...5e8 Hehe, så hun kan føde egne barn, men vil ikke føre sine uintelligente gener videre...? Høres ikke ut som en bra start for det barnet i så fall. Men hvis hun ikke produserer egg, ikke kan bli gravid eller kan føde barnet selv, og hvis du er en hun stoler fullt og helt på, så hvorfor ikke. Anonymkode: 642f4...6b5 1
fuglekvitter__ Skrevet 24. oktober 2016 #18 Skrevet 24. oktober 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, så hun kan føde egne barn, men vil ikke føre sine uintelligente gener videre...? Høres ikke ut som en bra start for det barnet i så fall. Men hvis hun ikke produserer egg, ikke kan bli gravid eller kan føde barnet selv, og hvis du er en hun stoler fullt og helt på, så hvorfor ikke. Anonymkode: 642f4...6b5 Det er nok ikke derfor hun gjør det. Hun gjør det fordi hun må. At hun mener de er intelligente er nok bare et bonus. Endret 24. oktober 2016 av fuglekvitter__
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #19 Skrevet 24. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det er ikke mulig. Så det vil si at partneren til barnets far må søke om stebarnsadopsjon etter en stund. Anonymkode: 0b786...f6b Det er mulig jo? Det betyr at faren er far, og at den nye moren må søke om stebarnsadopsjon ja. Anonymkode: 642f4...6b5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #20 Skrevet 24. oktober 2016 1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev: Det er nok ikke derfor hun gjør det. Hun gjør det fordi hun må. At hun mener de er intelligente er nok bare et bonus. Ja, det står mellom meg og en annen. Jeg er litt usikker på dette og ville spørre om råd først. Det høres litt drøyt ut, men men... Ha du født egne barn tidligere? Anonymkode: 642f4...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå