Gå til innhold

Han ga bort alle babyklærne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvem som er urimelig her, så vil gjerne høre hva dere tenker.

For 6 mnder siden fikk vi en liten jente. På 6 mnder har hun klart å vokse ut av et tonn med klær! (Fått veldig mye små klær i gave). Mye av dette er ubrukt med lappen på, dyre merker (ikke at det har noe for meg å si, fått i gave), og dyre ullklær. Noe er også hjemmelaget av min familie. Det som vi har kjøpt er det 99% jeg som har betalt for. Tror han har kjøpt EN body.

Nå har en kompis av han fått unge og han har gitt bort alt uten å snakke med meg! (hadde heldigvis lagt vekk en av de minste bodyene for å ta vare på)

Dette hadde han gjort uten å snakke med meg om det. Jeg føler meg tråkket på! 

Vi har ikke verdens beste økonomi (med ny baby og jul som kommer, men ikke misforstå vi har helt grei lønn, men i det siste har det vært mye ekstra). Jeg hadde tenkt at noe av det vi hadde kunne vi ha solgt videre, for mye var tross alt helt nytt med lappen på! Dessuten er det mye jeg ville ta vare på!

Nå sier han jeg kan kontakte kompisen og få alt tilbake, men han nekter å gjøre det. Jeg syntes det blir helt feil å renne ned deres dør (kjenner dem ikke, så det er ingen nære venner, er en han gikk på VGS med for mange år siden) for å hente babyklær som er for smått til mitt barn!

Hadde han snakket med meg om det på forhånd hadde jeg sikkert ikke blitt så sur, eller sagt at det ikke var greit. Syntes det er dårlig gjort når det er jeg og min familie som har betalt for mesteparten! Babyer vokser fort og det er ikke akkurat billig, så da er det greit å få litt igjen der man kan! 

Hva tenker dere? (de har på ingen måte dårlig råd forresten. Mannen jobber offshore og kona er lærer på VGS, og dette er deres første barn)

Anonymkode: c9911...57f

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde han da på ingen måte gjort! Ikke spurte han deg, og ikke var det han som betalte for klærne. Jeg hadde krevd at han hadde hentet tilbake iallefall mesteparten av klærne. Hva sier han til sitt forsvar egentlig? Mener han selv han ikke har gjort noe galt?

Anonymkode: 29cea...c83

• Liker 47
Skrevet

Oi, jeg hadde blitt sur. Han ga bort det hjemmelagde også? Han burde hatt skammevett nok til å hente klærne tilbake.

Anonymkode: 7173b...563

• Liker 37
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette burde han da på ingen måte gjort! Ikke spurte han deg, og ikke var det han som betalte for klærne. Jeg hadde krevd at han hadde hentet tilbake iallefall mesteparten av klærne. Hva sier han til sitt forsvar egentlig? Mener han selv han ikke har gjort noe galt?

Anonymkode: 29cea...c83

Han mener at vi ikke har bruk for det og da like gjerne kan gi det videre, og at det er jeg som er gjerrig som ikke ønsker å bare gi det vekk! Hadde det vært nær familie eller noen som virkelig trengte det hadde jeg skjønt det, men han har bare sendt de melding og spurt om de vil ha! 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, jeg hadde blitt sur. Han ga bort det hjemmelagde også? Han burde hatt skammevett nok til å hente klærne tilbake.

Anonymkode: 7173b...563

Ja, utenom hentesettet. Det klarte han i det minste å ta vare på..

Han blånekter å hente det tilbake. Han mener at hvis det er så viktig for meg så får jeg kontakte dem og hente det, men det er jo ikke akkurat spesielt hyggelig for meg det heller. Dessuten er ungen deres rundt 5 dager gammel, så at jeg skal komme tråkkende inn der å sortere ut hva som er mitt blir veldig upassende. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Galt av ham, men gjort er gjort. Det er forsåvidt et greit krav av deg, men gjør han det ikke så gjør han det ikke.

Be ham si til kompisen at det har vært en misforståelse på hjemmebane og at han hadde satt stor pris på om dere kunne få tilbake ting etterhvert som han var ferdig med å bruke dem, at han ikke kaster/gir videre.

Da får alle beholdt litt ansikt og dere tingene tilbake. 

Endret av ekkoet
  • Liker 44
Skrevet

Skjønner at det er irriterende og ja jeg er enig med at han skulle snakket med deg først, men det er tross alt bare klær. Med andre ord ting som egentlig ikke har mye å si i forhold til hvordan barnet ditt har det og du har det. Dere er vell friske? Og livet er fint? Så hvorfor henge seg så fryktelig opp i at plagg ble gitt bort til noen andre. Bruk heller tiden din på å glede deg med familien din enn å irritere deg over noen tøystykker. 

Anonymkode: 9d6ec...169

• Liker 7
Skrevet

Hadde forlangt at han fikk hentet det igjen. Spesielt det som er hjemmestrikka ønsker en å ta vare på. Du kan jo gi vekk pcen hans eller lignende og argumentere på at dere trenger den ikke mer.  . Utrolig tåpelig av mannen din og det er jo ikke til nære venner engang 😐

Anonymkode: 6475f...bc7

• Liker 25
Skrevet

For en dust..hadde insistert på å få tilbake ulltøy og hjemmestrikk i alle fall, og latt han betale alle klær til neste barn.

Anonymkode: df1ba...9d2

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er irriterende og ja jeg er enig med at han skulle snakket med deg først, men det er tross alt bare klær. Med andre ord ting som egentlig ikke har mye å si i forhold til hvordan barnet ditt har det og du har det. Dere er vell friske? Og livet er fint? Så hvorfor henge seg så fryktelig opp i at plagg ble gitt bort til noen andre. Bruk heller tiden din på å glede deg med familien din enn å irritere deg over noen tøystykker. 

Noe av det har hun laget selv og andre ting har hun fått fra sin familie. Dette har han ingen rett til å gi bort uten å ha snakket med henne først.

Anonymkode: 3ad00...f29

• Liker 30
Skrevet

Altså, han har gitt vekk klær du har kjøpt. Han har altså stjålet fra deg da. Send han på hentetur! Han får i det minste skaffe tilbake det som var hjemmestrikket. Og så får du spørre han om du seriøst må tyverisikre tingene deres for han i fremtiden. Slike avgjørelser tar man IKKE alene, ihvertfall ikke når han ikke har kjøpt en dritt av det. Jeg hadde blitt forbannet.

Anonymkode: 52d63...5df

• Liker 14
Skrevet

Min mann hadde pent måttet hentet hjem igjen. Man gir ikke bort slikt uten å spørre den andre foreldren. Jeg har spart mange søte små plagg. Ikke minst i tilfelle det kommer søsken! Hjemmestrikk sparer jeg til barnebarn. 

Noe kunne de fått, men jeg ville sortert ut selv. 

• Liker 12
Gjest _Carine
Skrevet

Oi Oi Oi, eg hadde blitt skikkelig sint og skuffa (!!!), og mannen skulle fått henta alt heim att med ein gong, for ellers hadde det blitt krig altså. Eg ville behaldt det i tilfelle det blei fleire born på oss seinare, og ellers for å gje vidare noko til familie dersom ein av søskena mine fekk ungar, eller til mine egne ungar når eg fekk borneborn. Arva klede er fint og eg hadde syns det var koseleg om dottera/sonen min brukte dei samme kleda på sine små som dei sjølv brukte. 

Syns det rett og slett er forkastelig at mannen din har gitt vekk klede til masse pengar, når han ikkje ein gang har bidratt til å kjøpe inn noko av det. Og han har gitt vekk det som er heimestrikka i tillegg. Fy søren altså, for ein tankelaus fjott.

• Liker 2
Skrevet

Så mannen nekter å hente klærne tilbake - gjør det selv.

Tropp opp på døra deres og forklar situasjonen: han har gitt bort uten samtykke, klær DU har kjøpt og ikke han, hjemmestrikket m.m. De kommer til å være enig med deg i at han var en dust og ikke hadde noen rett til å gi det bort.

Anonymkode: ad536...771

• Liker 14
Skrevet

Så utrolig dårlig gjort! Eller veldig korttenkt, da. Det er jo vanlig å avklare sånne ting med hverandre først, før man begynner å gi bort. Det er kanskje vanskelig å hente tilbake alt, spesielt når de har en nyfødt, men det går jo an å si at det har skjedd en feil og at dere vil ha tilbake noen plagg med affeksjonsverdi. For min del ville jeg gjerne hatt tilbake hjemmestrikk. Eller, sagt at dere gjerne vil ha tilbake noen av tingene etter bruk.

• Liker 4
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem som er urimelig her, så vil gjerne høre hva dere tenker.

For 6 mnder siden fikk vi en liten jente. På 6 mnder har hun klart å vokse ut av et tonn med klær! (Fått veldig mye små klær i gave). Mye av dette er ubrukt med lappen på, dyre merker (ikke at det har noe for meg å si, fått i gave), og dyre ullklær. Noe er også hjemmelaget av min familie. Det som vi har kjøpt er det 99% jeg som har betalt for. Tror han har kjøpt EN body.

Nå har en kompis av han fått unge og han har gitt bort alt uten å snakke med meg! (hadde heldigvis lagt vekk en av de minste bodyene for å ta vare på)

Dette hadde han gjort uten å snakke med meg om det. Jeg føler meg tråkket på! 

Vi har ikke verdens beste økonomi (med ny baby og jul som kommer, men ikke misforstå vi har helt grei lønn, men i det siste har det vært mye ekstra). Jeg hadde tenkt at noe av det vi hadde kunne vi ha solgt videre, for mye var tross alt helt nytt med lappen på! Dessuten er det mye jeg ville ta vare på!

Nå sier han jeg kan kontakte kompisen og få alt tilbake, men han nekter å gjøre det. Jeg syntes det blir helt feil å renne ned deres dør (kjenner dem ikke, så det er ingen nære venner, er en han gikk på VGS med for mange år siden) for å hente babyklær som er for smått til mitt barn!

Hadde han snakket med meg om det på forhånd hadde jeg sikkert ikke blitt så sur, eller sagt at det ikke var greit. Syntes det er dårlig gjort når det er jeg og min familie som har betalt for mesteparten! Babyer vokser fort og det er ikke akkurat billig, så da er det greit å få litt igjen der man kan! 

Hva tenker dere? (de har på ingen måte dårlig råd forresten. Mannen jobber offshore og kona er lærer på VGS, og dette er deres første barn)

Gjett om min hadde fått finne seg en plass å sove noen dager hadde han gjort noe sånt...

Han må nok hå dørstokkmila for han har tråkket kraftig over streken og jeg mistenker at han nok vet det når han merket din reaksjon,

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare klær?

Her i huset går barna i arveklær som vi voksne har brukt når vi var yngre, syns det er topp.

Klær kan ha affeksjonsverdi akkurat som f.eks ett smykke.

• Liker 9
Skrevet

Når dere bor sammen OG har barn sammen, så synes jeg ikke det er rett av dere som par å fin-telle hvor mange plagg dere personlig har kjøpt til deres barn. Eller hvem av dere som har brukt penger på det. Jeg synes dere har kommet dithen at det er på sin plass å snakke om felles økonomi. 

Han burde selvsagt ikke gjort dette før han hadde snakket med deg om det. Du må fortelle ham tydelig at slike avgjørelser må dere være to om. Når det er sagt har du en snill mann. Min mann kom ikke på noen slike tanker da hans kompis ble pappa. Men måten som samboeren din gjorde dette på var selvsagt feil. Jeg støtter de som sier at HAN MÅ fortelle dem at det har skjedd en misforståelse om dette på hjemmebane, og at dere ønsker å få tilbake klærne etterhvert som deres barn vokser fra dem. Jeg hadde også fortalt mannen tydelig hvilke plagg som deres egne familiemedlemmer har laget, sagt at han må si i fra om det til dama i dette andre paret (hun skjønner nok mer av dette sentimentale enn hva de mannfolka gjør), og akkurat det som dine egne familiemedlemmer har laget hadde jeg faktisk krevd at han skulle ha krevd tilbake asap.

Anonymkode: 0e236...2ff

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde blitt så sint! Hadde forlangt at han hentet klærne med en eneste gang!! Makan til oppførsel på mannen din. Synes det er utrolig dårlig gjort av han! Om han inne hentet klærna selv så kan du gjøre det! Hadde aldri latt dette her passere og ikke gjort noenting. Jeg her tatt vare på det meste av klær til våre barn, da det betyr mye for meg❤️ 

Anonymkode: 791ff...f77

• Liker 2
Skrevet

Du får be din mann om å betale for klærne hittil, sånn at han kan gjøre hva han vil med dem etterpå.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg forstår du ble sint og skuffet.

Du får be han få tilbake de hjemmelagde klærne, ellers så tenker jeg at dette er en bagatell i det store og det hele. Og ingen ting å gå av hengslene for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...