Gå til innhold

Valg av symaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvilken symaskin har dere og er dere fornøyde? Er på utkikk etter en god symaskin som kan vare i mange, mange år. Den skal bli brukt til å sy klær, tynne tekstiler, tykke tekstiler, store prosjekter som sengetepper og bittesmå prosjekter osv. Det meste egentlig. Har funnet 2 maskiner som ser spennende ut. 

Hvem hadde dere valgt av disse 2?
http://www.symaskiner.no/bernina-symaskiner/bernina-symaskin-bernette-sewgo-8

http://www.symaskiner.no/pfaff-symaskiner/pfaff-symaskin-ambition-10-gratis-handmade-norges

Noen andre forslag? Jeg er forresten flink til å sy, og kan sy det meste. Men valg av maskin er jammen meg ikke lett altså.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sydd på Bernina i alle år, og er veldig fornøyd med disse.  De er ikke de mest fancy maskinene, men er solide og takler det meste.  Det du linker til over er en Bernette, som er "lillesøsteren" til Bernina.  Jeg har ikke så mye erfaring med dem selv, men har hørt at de ikke er like solide som Berninaene.  De blir ofte anbefalt som gode nybegynner maskiner.

Pfaff og Janome er også gode maskiner, selv om jeg ikke har erfaring med akkurat den maskinen du linker til.  For meg er det mye viktigere at maskinen er solid og tåler mye, enn at de har mange fine pyntesømmer.  Gå til en forhandler og prøvesy på de ulike maskinene.  De skal føles gode ut å sy på for deg, og det er helt individuelt.  Du vil også kanskje tenke på hvor lett det er å få service på dem.  Har du f.eks noen som kan reparere Pfaff-maskiner i din by, men ikke Bernina så er det best å gå for Pfaff.

Skrevet

Pfaff Ambition, helt klart. Ønsker meg den nyeste modellen selv om jeg skal bytte ut min maskin. Bernina har jeg hørt mye negativt om, så det ville jeg styrt unna..

Anonymkode: c137d...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...