Gå til innhold

jeg har ikke noe liv.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Du trenger ikke å sammenlikne deg med andre, ingen skal være like, og dermed trenger ingen å gjøre alt i samme rekkefølge eller i det hele tatt gjøre det samme. Bare ta fokusen over på deg selv. Hva har du lyst til å gjøre? Jobb med deg selv, overbevis deg selv om at du hverken er unormal, eller en mongo eller en taper. Det er du nemlig ikke. Andre kan ikke overbevise deg om dette, det er noe du må finne inni deg selv. Kanskje du innerst inne egentlig ikke føler deg som en taper, men ikke føler at det stemmer med hvordan du "skal" være utad, eller er redd for å bli oppfattet sånn? Godta deg selv. Sett av noen minutter om dagen til å prøve å tenke på de sidene ved deg du synes er bra, uten å bruke et sekund på å dømme det du ikke liker ved deg selv. Mennesker er kanskje generelt for dårlige til å være selvdiggere!!

Å nå sine mål er ikke enkelt, om det var det ville kanskje mange flere mennesker føle lykke. Sett deg et lite mål for dagen, og prøv å gjennomføre det. Begynn med å betale en regning, og ikke tenk på alle de andre tingene du burde ha gjort. Du trenger ikke gjøre alt på en gang.

Du virker frustrert og lei deg, og som så mange her inne sier kan det nok føles kjempegodt å få satt ord på alt det vonde. En foreslo at eneste mål kunne være å finne noen å snakke med, gjerne en psykolog. Det var et godt forslag.

Du er ingen taper, og alt håp er ikke ute om det føles sånn. Tvert imot har du alle forutsetninger for å bli et glad og fornøyd menneske. Det har vi alle. Håper det går bedre med deg etterhvert. Lykke til.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både egen leilighet og samboer, men jeg skulle nå egentlig mest ønske at jeg bodde hjemme hos mor og far enda. Har det litt sånn som deg, deppa og tiltaksløs. Føler egentlig at alt bare ble værre etter at jeg fikk så mye ansvar i forhold til det å eie egen leilighet. Når noe går i stykker er det kun jeg som må fikse det /betale for det.

Det er lov og NORMALT å ikke være ferdigutdannet og med egen leilighet når man er 23 år. Tror faktisk det er ganske sunt jeg. *Drømmer meg tilbake til tiden jeg bodde hjemme og klærne ble vasket og middagen var klar klokken fire*

Lykke til med jakten på energien. Selv har jeg begynt med Rosenrot. Merker at den hjelper innimellom! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...