Gå til innhold

Mouches volantes - bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

... såkalte "floaters" og "fluer" i synsfeltet. Husker at jeg hadde slike gjennomsiktige floaters også som barn, men som hos mange andre har de blitt verre med alderen. Oppdaget min første i syden i år, dvs. en liten sort prikk på høyre øyet når jeg ser på lys bakgrunn. Siden da har det kommet en god del flere på samme øye. Det er én spesifikk svart prikk som "sitter fast" (den følger blikket) og tråder som flyver opp og ned når jeg ser på hvit/lys bakgrunn. Var hos øyelege for 1 måned siden pga. tørre øyne, men da glemte jeg å si det. Han sa ingenting om at noe var galt med øynene, ala løsning av glasslegemet eller netthinneløsning. Vet ikke om de har blitt verre nettopp fordi jeg har blitt obs på dem? Men samtidig så kan de vel ikke bli flere bare av å sjekke mot lys bakgrunn av og til?

Skal til legen i morgen så kan ta det opp da, men tipper de blir å fortelle meg at dette er vanlig osv. Ingenting er forøvrig bedre enn det, men er redd for at de til slutt blir så mange at jeg blir helt blind :icon_frown:

Jente, 22

Anonymkode: fb881...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du er obs på dem så ser du dem hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble veldig obs på mine da jeg leste dette innlegget og akkurat som deg kan jeg beskrive en svart prikk. Jeg tror du bekymrer deg unødig.

Anonymkode: 42418...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...