Gå til innhold

Dørskilt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser flere som velger dørskilt med bare de som bor i husstanden. Er dette vanlig? Altså at barna som kun er der annen hver helg ikke er med på dørskiltene? 

Hva har dere hjemme hos dere som har barn som ikke har bosted hos dere?

Jeg skal bestille dørskilt nå, og hadde tenkt til og ha med stebarna mine på dette. Men blir det feil? 

Anonymkode: f9967...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er greiest med bare etternavn.

Anonymkode: 29668...dbe

• Liker 1
Skrevet

"Her bor familien Hansen Olsen"

I slike familier der noen bare bor deltid er det greiest, så blir ikke noen utelatt. Rekkefølgen bør være den rekkefølgen (framtidige) fellesbarn har.

Det er egentlig greit sånn uansett, for da slipper dere å lage nytt dørskilt om det blir flere barn i familien.

Anonymkode: 28d11...dff

• Liker 1
Skrevet

Vi har ett barn her annenhver uke og ett barn annenhver helg. Alle navnene er på skiltet. 

Anonymkode: a9411...a3e

Skrevet

Har ikke dørskilt og ser heller ikke behovet. 

Anonymkode: c596f...589

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I slike familier der noen bare bor deltid er det greiest, så blir ikke noen utelatt. Rekkefølgen bør være den rekkefølgen (framtidige) fellesbarn har.

Det er egentlig greit sånn uansett, for da slipper dere å lage nytt dørskilt om det blir flere barn i familien.

hva hvis da ikke alle barna har samme etternavn som den forelderen som bor i huset?

feks mor og stefar bor sammen men mors barn har sin biologiske fars etternavn.

"her bor familien Lund Olsen"

..mens sjuåringen heter Jensen..

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4 minutter siden, Nuith skrev:

hva hvis da ikke alle barna har samme etternavn som den forelderen som bor i huset?

feks mor og stefar bor sammen men mors barn har sin biologiske fars etternavn.

"her bor familien Lund Olsen"

..mens sjuåringen heter Jensen..

Tenkte det samme. Her heter jeg "Olsen Svendsen" (ikke reelt såklart), mitt barn heter "Svendsen", stefar heter "Hansen" og stebarnet heter "Jensen Hansen" 

Så da blir det: Her bor familien "Olsen Svendsen Jensen Hansen" :ler:

Gjest _Carine
Skrevet

Eg ville ikkje utelatt nokon berre fordi dei ikkje budde der heile tida. 

Skrevet

Et dørskilt viser de som bor de og har ett hjem der.. Da tar man selvsagt med stebarn og.. Uansett om de er der hele tiden, eller nå og da..

Anonymkode: 91180...5e2

• Liker 1
Skrevet

Her er stebarnet med på "dørskiltet". På postkassen derimot står hun ikke, da hun bor hos oss kun i helgene.

Anonymkode: e02a2...9b3

Skrevet

Og for å legge til: far har en jobb der han er borte i ukedagene. Kommer hjem torsdag kveld, drar sent søndag kveld/tidlig mandag morgen. Skulle vi droppet å ha far på dørskiltet for at han ikke bor i huset 100%?

Anonymkode: e02a2...9b3

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere som velger dørskilt med bare de som bor i husstanden. Er dette vanlig? Altså at barna som kun er der annen hver helg ikke er med på dørskiltene? 

Hva har dere hjemme hos dere som har barn som ikke har bosted hos dere?

Jeg skal bestille dørskilt nå, og hadde tenkt til og ha med stebarna mine på dette. Men blir det feil? 

Anonymkode: f9967...be1

Det har jeg heldigvis aldri sett.

Vi har alle fornavnene. Enkelt og greit :) På postkassen har vi alle etternavn i tillegg. Vi har ikke behov for etternavn på ytterdøra. Det er kanskje anderledes for folk i blokk.?

Skrevet
9 timer siden, MapleSirup skrev:

Det har jeg heldigvis aldri sett.

Vi har alle fornavnene. Enkelt og greit :) På postkassen har vi alle etternavn i tillegg. Vi har ikke behov for etternavn på ytterdøra. Det er kanskje anderledes for folk i blokk.?

Samme her, kun fornavn til alle våre barn (mine og dine) og postkasse med alle etternavn, også det ene barnet som ikke har postadresse hos oss. 

Anonymkode: 67487...593

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte det samme. Her heter jeg "Olsen Svendsen" (ikke reelt såklart), mitt barn heter "Svendsen", stefar heter "Hansen" og stebarnet heter "Jensen Hansen" 

Så da blir det: Her bor familien "Olsen Svendsen Jensen Hansen" :ler:

"Her bor familien Svendsen Hansen". Du og ditt barn har etternavn Svendsen, stefar og hans barn har etternavn Hansen.

Dersom et framtidig fellesbarn skulle hete Hansen Svendsen, blir det det som står på skiltet. 

Skrevet

Alle som har et hjem der bør bli med, med mindre de er flyttet ut og er studenter eller noe sånt.

Anonymkode: fb95f...e52

Skrevet

Kommer barna hjem til far. Eller er barna bare på besøk hos far? Har de egne senger, eller blir de henvist til gjesterom eller en dyne på sofaen i stuen?

Anonymkode: ddc2b...d9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...