Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2004 #1 Skrevet 22. november 2004 Lurer på hva KG folket gjør med cd'er; Kjøper eller brenner dere? Selv foretrekker jeg å ha orginalen
Superlammet Skrevet 22. november 2004 #2 Skrevet 22. november 2004 Kommer ann på hva det er.. Noe kjøper jeg fordi det er et absolutt must! Annet laster jeg ned og sjekker om er bra. Er det i Must-kategorien kjøper jeg det, hvis ikke har jeg det på mp3. Brenner sjelden ut i og med at jeg har iPod..
Sita Skrevet 22. november 2004 #3 Skrevet 22. november 2004 Jeg også foretrekker orginalen, har kun 1 brent cd
Mamma1 Skrevet 22. november 2004 #4 Skrevet 22. november 2004 Laster ned masse på Kazaa, kjøper viss det er noe jeg bare må ha.
Cr@sh Skrevet 22. november 2004 #5 Skrevet 22. november 2004 Enkelte titler må man jo bare ha orginalen av - som eksempelvis full samling av U2. Men for det meste laster jeg ned via WinMX og brenner. Da får man en salig blanding som man kan sørge for at er god...
Ibenholt Skrevet 22. november 2004 #6 Skrevet 22. november 2004 Jeg er en brenner! Men det er fordi jeg rett og slett er en fattig student og tar meg som regel ikke råd til å kjøpe cd på cd. Det er litt kjipt for artistene sin skyld, jeg er enig i det..men hvis det ikke er for at jeg liker gruppen/artisten ekstremt godt så kjøper jeg sjeldent cder
Arkana Skrevet 22. november 2004 #7 Skrevet 22. november 2004 Vil jeg ha hele CD'en kjøper jeg den. "Løse" sanger samles og brennes. Og så er det jo enkelte CD'er man bare må ha originalen av.
Arwen Skrevet 22. november 2004 #8 Skrevet 22. november 2004 Jeg gjør som Arkana, brenner samlecder selv, men kjøper hele cder.
Saga Skrevet 22. november 2004 #9 Skrevet 22. november 2004 Brenner alt. Har sluttet med hele cd'er av èn artist.
Linselus Skrevet 22. november 2004 #10 Skrevet 22. november 2004 Jeg kjøper også CD'er om jeg virkelig _vil_ ha den. Brenner noe feks for treningsbruk, eller for festbruk. Men da er det også ofte snakk om å brenne sammen ting fra egne kjøpte CD'er. (bare slik at man ikke behøver å skifte CD så ofte feks)
Julie Skrevet 22. november 2004 #12 Skrevet 22. november 2004 Brenner det meste, kjøper hvis det er noe spesielt.
Crazee Skrevet 23. november 2004 #13 Skrevet 23. november 2004 Det varierer. Har eg lyst på noko, kjøper eg gjerne CD-en - dersom det er utgitt på CD då. Mykje, særleg frå EMI - kjem jo på sånne CD-liknande, "kopibeskytta" greier som ikkje fungerer over alt - slikt kjøper eg ikkje. Noko lastar eg ned, men sjeldan heile album, og sjeldan artistar som er populære nett no. Og ein del lastar eg ned heilt lovleg (og gratis.) Noko av dette brenn eg på CD, enten som audio- eller MP3-CD. Noko av det eg har lasta ned og fått smaken for har eg gått for å kjøpa - ikkje alltid med hell. Noko er klik umuleg å få tak i. (Nokon som veit kvar eg kan få tak i Malice Mizer - CD eller DVD - utan å betale i spinndyre dommar?)
Malou Skrevet 23. november 2004 #14 Skrevet 23. november 2004 Begge deler. En god stund kjøpte jeg omtrent ikke CD'er i det hele tatt, men det siste året har jeg begynt å kjøpe litt mer CD'er igjen. Men jeg laster fortsatt ned mye enkeltsanger (og noen ganger hele CD'er også) til å høre på PC'en eller lage samle-CD'er.
Maetzii Skrevet 23. november 2004 #15 Skrevet 23. november 2004 Eneste stedet vi har cd-spiller er i bilen. Og det er en cd-spiller som blir utrolig varm (smart montert like ved varmeanlegget) og dessuten har vi en tendens til å bare hive cdene inn i hanskerommet uten cover.. så de overlever sjelden mange ukene uten å begynne å hakke eller rett å slett nekte å la seg spille lenger. Det hadde blitt VELDIG dyrt og upraktisk å kjøpe nye "ordentlige" cder hele tiden. Dessuten er det fint å kunne sette sammen sanger selv. Ekstremt få album der jeg liker alle sangene.
Gjest Phair Skrevet 23. november 2004 #16 Skrevet 23. november 2004 Jeg sverger til kjøpte cd'r. Vil ha alt orginalt.
Anglofil Skrevet 23. november 2004 #17 Skrevet 23. november 2004 Begge deler, jeg laster ned først, og brenner dem kanskje på cd hvis det er spesielle sanger jeg vil ha, ellers kjøper jeg albumet(ene)hvis jeg liker sangene og vil høre flere. Det blir til at jeg kjøper mange cd'er. Mvh Yvonne
Gjest Cerise Skrevet 23. november 2004 #18 Skrevet 23. november 2004 brenner stort sett, lite som blir kjøpt. men ikke så mye jeg brenner heller, laster det ned og hører på det. dataen er koblet til anlegget i stuen,så da er lyden bra, ikke behov for å brenne da
*M* Skrevet 23. november 2004 #20 Skrevet 23. november 2004 Kjøper. Liker best å ha det "ekte" coveret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå