Gjest Sanne__ Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Ønsker å montere led/hallogenlys under gesimsen og lurer på om det er mulig eller burde de heller plasseres et sted de står mere beskyttet mot regn? Takknemlig for alle råd
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Lamper beregnet for innebruk skal aldri moteres utendørs. Omvendt går derimot bra. Du har heller ikke lov å motere elektriske lamper utendørs, det må du ha elektrikker til. En elektrikker vet hvilke lamper du kan motere utendørs. Monterer du selv lamper eller andre elektriske ting du ikke har lov til, så risikerer du at forsikringe ikke dekker en ting om huset brenner ned. Er det verdt å spare penger på elektrikkeren for? Anonymkode: 9e2bc...386
Gjest Ellii Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Det er fullt mulig. En elektriker har kontroll på hva som er godkjent. Må være riktig ip grad. IP68 f.eks.
Gjest Ellii Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lamper beregnet for innebruk skal aldri moteres utendørs. Omvendt går derimot bra. Du har heller ikke lov å motere elektriske lamper utendørs, det må du ha elektrikker til. En elektrikker vet hvilke lamper du kan motere utendørs. Monterer du selv lamper eller andre elektriske ting du ikke har lov til, så risikerer du at forsikringe ikke dekker en ting om huset brenner ned. Er det verdt å spare penger på elektrikkeren for? Anonymkode: 9e2bc...386 Dette! Snakk med en elektriker.
Gjest Sanne__ Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg har jo ikke tenkt å montere lampen selv! Og evt ledlampe som jeg også har noen fra tidligere er utendørs ledlamper men de står under et overheng ganske beskyttet mot vær og vind. Kunne tenke meg å ha noen under gesimsen også så tenkte forhøre meg her før jeg oppsøker elektriker og butikk.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 1 minutt siden, Sanne__ skrev: Jeg har jo ikke tenkt å montere lampen selv! Og evt ledlampe som jeg også har noen fra tidligere er utendørs ledlamper men de står under et overheng ganske beskyttet mot vær og vind. Kunne tenke meg å ha noen under gesimsen også så tenkte forhøre meg her før jeg oppsøker elektriker og butikk. Elektrikkeren monterer ikke hva som helst. Derfor bør du forhøre deg med elektrikkeren før du kjøper. De vil ikke stå ansvarlig for noe de mener ikke er godt nok. Anonymkode: 9e2bc...386
Gjest Sanne__ Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elektrikkeren monterer ikke hva som helst. De og ved reklamasjoner. forhøre deg med elektrikkeren før du kjøper. De vil ikke stå ansvarlig for noe de mener ikke er godt nok. Anonymkode: 9e2bc...386 Jeg bruker alltid elektriker tilknyttet forretningen der jeg kjøper lampene.Ekstra sikjerhet også ved reklamasjoner. Ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå