AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 I barnehagen er det ei jente som stort sett er den første som kommer og siste som blir hentet, foreldrene er karrieremennesker. I dag sa jenta med bestemt stemme: "pappa er så streng! Kjempestreng!", dette var mens moren hentet henne, men hun lo det bort. Noen grunn til å reagere på dette? Mistenker litt at barnet blir litt forsømt, og for det meste overlatt til seg selv eller andre. Anonymkode: 9ea34...b15
Sirah Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Har moren kort hår, joggebukse og serverer Grandiosa? 21
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Nei, dette er å gripe etter halmstrå. Mine barn kaller meg både dum, slem og streng når de ikke får viljen sin, det kalles å være barn. Om du ikke har andre antagelser annet enn at de jobber mye og at hun sa denne ene tingen, så har du ikke mye å lage sak av. Anonymkode: 04494...2e2 17
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 Det var et veldig tynt grunnlag for å reagere Anonymkode: 6967e...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Antar at det er mer mellom linjene enn de eksempene du nevner og hvis du har en magefølelse om at noe ikke stemmer så er kanskje det beste å ta det opp med kollegaene/sjefen din? Samtidig så er det vel ikke så uvanlig at 4 åringer synes foreldrene er for strenge. Anonymkode: b8921...b51
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Den uttalelsen i seg selv er ingenting å reagere på nei! Barn sier mye verre ting Anonymkode: 52271...a89
Gjest noe tilfeldig Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: I barnehagen er det ei jente som stort sett er den første som kommer og siste som blir hentet, foreldrene er karrieremennesker. I dag sa jenta med bestemt stemme: "pappa er så streng! Kjempestreng!", dette var mens moren hentet henne, men hun lo det bort. Noen grunn til å reagere på dette? Mistenker litt at barnet blir litt forsømt, og for det meste overlatt til seg selv eller andre. Anonymkode: 9ea34...b15 Disse tingene er langt mer alvorlig enn et enkelt utsagn. Kanskje er det summen av disse tingene som gjør at du reagerer, og ikke enkelt utsagnet i segselv..?
Minlillesky Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: I barnehagen er det ei jente som stort sett er den første som kommer og siste som blir hentet, foreldrene er karrieremennesker. I dag sa jenta med bestemt stemme: "pappa er så streng! Kjempestreng!", dette var mens moren hentet henne, men hun lo det bort. Noen grunn til å reagere på dette? Mistenker litt at barnet blir litt forsømt, og for det meste overlatt til seg selv eller andre. Anonymkode: 9ea34...b15 1. foreldrene er karrieremennesker. karreremennesker jobber ofte lange dager. Så levering tidlig og henting sent er ikke uvanlig. 2. "pappa er så streng! Kjempestreng!" Dette er vanlig for barn å si. Min 4 åring sier det av og til. ingenting galt av den grunn.. Om du mistenker noe, så er det uansett barnehagen/andre du skal ta det opp med...ikke på kvinneguiden... 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 46 minutter siden, Sirah skrev: Har moren kort hår, joggebukse og serverer Grandiosa? Nei, hvordan det? Anonymkode: 9ea34...b15
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #10 Skrevet 24. oktober 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den uttalelsen i seg selv er ingenting å reagere på nei! Barn sier mye verre ting Anonymkode: 52271...a89 Det var mer måten hun sa det på, som gjorde at jeg fikk vondt av henne. Anonymkode: 9ea34...b15 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #11 Skrevet 24. oktober 2016 Levering først og henting sist kan jo også bety at de ikke har fleksitid. Ikke at de er karrieremennesker. Det høres ut som du er litt på viddene utfra det du nevner her. Anonymkode: 8320f...f56 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #12 Skrevet 24. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var mer måten hun sa det på, som gjorde at jeg fikk vondt av henne. Anonymkode: 9ea34...b15 I så fall må du nok bare bruke din egen dømmekraft. Ordene og handlingene i seg selv gjør det ikke mulig for oss å få noe godt eller riktig inntrykk av dette ut fra det du skriver, dessverre. (Jeg klagde også over at mamma og pappa var så fryktelig strenge. I ettertid ser jeg at dette var langt fra sannheten, de lot meg bare ikke gjøre akkurat som jeg ville hele tiden. Heldigvis. ) Anonymkode: 7b887...26b 1
RompeRusk Skrevet 24. oktober 2016 #13 Skrevet 24. oktober 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: I barnehagen er det ei jente som 1) stort sett er den første som kommer og siste som blir hentet, 2) foreldrene er karrieremennesker. I dag sa jenta med bestemt stemme: "pappa er så streng! Kjempestreng!", dette var mens moren hentet henne, men hun lo det bort. 3) Noen grunn til å reagere på dette? 4)Mistenker litt at barnet blir litt forsømt, og for det meste overlatt til seg selv eller andre. Anonymkode: 9ea34...b15 1) Kan være 100 forskjellige grunner til dette. Foreldre har ikke fleksitid, besteforeldre eller andre som kan hente. Det er ikke noe du som ansatt skal blande deg borti så lenge barnet har det bra 2) Hva har dette med saken å gjøre? Og hvordan vet du dette, hvorfor blander du deg borti hva foreldrene velger? For alt du vet er dette en liten periode i barnets liv for at familieøkonomien skal bli bedre i fremtiden. At de f.eks må jobbe seg oppover for å få mulighet til fleksitid 3) Nei. Dette kan f.eks stamme fra noe som har skjedd på morgenen (Som at jenta fikk en beskjed av faren som hun ikke hørte på, og pappa ble streng etter x antall beskjeder, de har hatt en diskusjon om noe banalt som pappa ikke ville diskutere videre etc). Dette i seg selv er ikke noe å reagere på. (Det at foreldre er normalt strenge er heller ikke noe negativt i mine øyne, men ting kan fort bli 100 ganger verre i barns øyne enn det er i virkeligheten. Husker et barn i barnehagen klagde til moren sin over hvor fæl jeg var, fordi barnet fikk en konsekvens etter å gjentatte ganger slått et annet barn med spade med vitende vilje). 4) Om du oppriktig mistenker at barnet blir FORSØMT, skal dette diskuteres med pedleder og styrer, ikke KG. Hadde barnet blitt overlatt til andre hadde ikke foreldrene selv levert og hentet daglig. 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 24. oktober 2016 #14 Skrevet 24. oktober 2016 Barn kan syns foreldre er strenge for den minste ting, kanskje hun ikke fikk isen hun hadde lyst på?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #15 Skrevet 24. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Levering først og henting sist kan jo også bety at de ikke har fleksitid. Ikke at de er karrieremennesker. Det høres ut som du er litt på viddene utfra det du nevner her. Anonymkode: 8320f...f56 Ikke har fleksitid..? De er direktører, begge to, med svært mange ansatte under seg. De har selvsagt ikke fast arbeidstid, trolig jobber de hele dagen. Anonymkode: 9ea34...b15
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #16 Skrevet 24. oktober 2016 1 time siden, RompeRusk skrev: 1) Kan være 100 forskjellige grunner til dette. Foreldre har ikke fleksitid, besteforeldre eller andre som kan hente. Det er ikke noe du som ansatt skal blande deg borti så lenge barnet har det bra 2) Hva har dette med saken å gjøre? Og hvordan vet du dette, hvorfor blander du deg borti hva foreldrene velger? For alt du vet er dette en liten periode i barnets liv for at familieøkonomien skal bli bedre i fremtiden. At de f.eks må jobbe seg oppover for å få mulighet til fleksitid 3) Nei. Dette kan f.eks stamme fra noe som har skjedd på morgenen (Som at jenta fikk en beskjed av faren som hun ikke hørte på, og pappa ble streng etter x antall beskjeder, de har hatt en diskusjon om noe banalt som pappa ikke ville diskutere videre etc). Dette i seg selv er ikke noe å reagere på. (Det at foreldre er normalt strenge er heller ikke noe negativt i mine øyne, men ting kan fort bli 100 ganger verre i barns øyne enn det er i virkeligheten. Husker et barn i barnehagen klagde til moren sin over hvor fæl jeg var, fordi barnet fikk en konsekvens etter å gjentatte ganger slått et annet barn med spade med vitende vilje). 4) Om du oppriktig mistenker at barnet blir FORSØMT, skal dette diskuteres med pedleder og styrer, ikke KG. Hadde barnet blitt overlatt til andre hadde ikke foreldrene selv levert og hentet daglig. Her var det mye rart. Foreldrene tjener noen millioner i året, så familieøkonomien deres er neppe truet. Måten jenta sa det på var av generell art. Jeg er ikke ansatt i barnehagen, så jeg kommer ikke til å diskutere dette med de som jobber der. Anonymkode: 9ea34...b15
fuglekvitter__ Skrevet 24. oktober 2016 #17 Skrevet 24. oktober 2016 2 timer siden, Minlillesky skrev: 1. foreldrene er karrieremennesker. karreremennesker jobber ofte lange dager. Så levering tidlig og henting sent er ikke uvanlig. 2. "pappa er så streng! Kjempestreng!" Dette er vanlig for barn å si. Min 4 åring sier det av og til. ingenting galt av den grunn.. Om du mistenker noe, så er det uansett barnehagen/andre du skal ta det opp med...ikke på kvinneguiden... Jo, men det er jo til for å spørre om råd her. Det fikk jeg beskjed om.
BrownEyedGirl Skrevet 24. oktober 2016 #18 Skrevet 24. oktober 2016 Ville ikke reagert i det hele tatt. Virker som du er negativ til det faktum at de har gode jobber. Misunnelig kanskje? 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #19 Skrevet 24. oktober 2016 Det at foreldrene er karrieremennesker og dermed ikke har like mye tid til barnet sitt som andre, er ikke utelukkende negativt. Hvis foreldrene virkelig er til stede den tiden de er med barnet,så kan det være vel så bra som å "tråkke oppå hverandre" store deler av døgnet. Kvalitet over kvantitet. Hadde selv hjemmeværende mor, og det var i grunn ikke så stas med mamma når hun aldri var borte fra oss. Hun var stort sett den eneste voksne vi fikk tilsnakk fra, og dette gjorde at vi barna ofte ble lei av henne og små-irriterte. "Rike" foreldre sikrer jo også barnas fremtid ved å jobbe mye. Barna slipper å sitte med gjeld oppetter ørene etter boligkjøp, noe jeg f.eks jeg må fordi foreldrene mine ikke har en krone å avse. Og barn sier stadig vekk at diverse voksenpersoner er strenge. Jeg er lærer, og hører dette ofte om mine kolleger fra elevene,selv om disse kollegene ofte er verdens snilleste mennesker. Opplever også stadig at elevene bråker og jeg gir dem mange advarsler før jeg til slutt må heve stemmen. Da får jeg som respons: "Du er alltid så streng,du." Føler at din bekymring bunner mest i at foreldrene ikke har nok tid til barnet fordi de er karrieremennesker, og at barnet derfor ikke har det bra. Som barn av en hjemmeværende mor vil jeg si at dette er en myte. Jeg hadde satt mer pris på tiden med mamma hvis jeg slapp å se henne hele tiden. Jeg hadde også satt pris på å få lov til å være med på fritidsaktiviteter som liten, få billappen dekt, få (deler av) bryllupet mitt dekt og få litt penger til egenkapital til boligkjøp. Anonymkode: de175...d3a
RompeRusk Skrevet 24. oktober 2016 #20 Skrevet 24. oktober 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her var det mye rart. Foreldrene tjener noen millioner i året, så familieøkonomien deres er neppe truet. Måten jenta sa det på var av generell art. Jeg er ikke ansatt i barnehagen, så jeg kommer ikke til å diskutere dette med de som jobber der. Anonymkode: 9ea34...b15 Voldsomt så mye du visste om denne familien, da. Som ser jenta ved henting og levering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå