Gå til innhold

Mastergrad og barn..

Cajsa

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har fått barn mens de drev med mastergrad?

Undrer meg over om det er gjennomførbart eller om vi rett og slett må vente to år til...

Blir veldig glad om noen har erfaring å dele med meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber sammen med ei som fikk barn mens hun tok doktorgraden, og det gikk helt fint uten at hun ble forsinka. En annen skrev sivilingeniør-diplomen mens hun amma og skifta bleier, uten at hun ble forsinka. Så det er absolutt mulig. Du kjenner selvfølgelig best deg selv, og vet hvor mye overskudd du ellers har. Du vet også hvor mye den vordende far vanligvis stiller opp. Selvfølgelig vet man ikke om man får en kolikk-unge, men det har man jo aldri noen garanti for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som Fakse... Kjenner også damer som har tatt doktorgrad og samtidig satt barn til verden; -og greid begge deler helt fint. (Har riktignok ikke prøvd det sjøl.) Det krever nok at du er strukturert og at du får en del backing av barnets far. Men klart det går.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Master og barn er ikke et problem. Det er det du selv gjør det til. Jeg går sammen med flere som har fått ett elelr flere barn eller hatt barn (skolealder) under hovedfag/ master.

Ei poengterte at den friheten som du får under selve oppgaveskrivningen var uvurderlig for deres families vedkommende. Full fleksibilitet er det få steder som gir deg. Som student er det faktisk en mulighet å være hjemme mye om det her er snakk om en baby. Om barna er i skolealder/barnehage er det ikke et problem å komme hjem samtidig med de, eller hente de tidlig i barnehagen.

Eneste problemet jeg har hørt nevnt har vært økonomien, men det er en personlig vurdering som bare du kan ta. Lånekassen gir deg støtte dersom du oppfyller vilkårene.

Men generelt er det ingen av mine venner som har klaget over "problemet"barn og hovedfag/master. Så kjør på og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...