AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Hei! Er det noen her som studerer/har studert/kjenner noen som studerer historie? Jeg vurderer veldig å studere dette til neste år, men når jeg ser på f. Eks UiO, så står det masse om man vil studere samtidshistorie eller middelalderhistorie. Jeg vet ikke om jeg skjønner dette? Må man velge noe innenfor historie å studere? Hva slags emner da? Anonymkode: 80fe4...e2a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Vil du ta årsenhet, bachelor eller master? Årsenheten er iallefall veldig oversiktlig på UiO sine sider: http://www.uio.no/studier/program/historie-aarsenhet/oppbygging/ Å ta årsenhet er forøvrig en veldig OK måte å starte på, da merker du om studiet er noe for deg, og om du vil fortsette med det. Anonymkode: 0ed95...3ba
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du ta årsenhet, bachelor eller master? Årsenheten er iallefall veldig oversiktlig på UiO sine sider: http://www.uio.no/studier/program/historie-aarsenhet/oppbygging/ Å ta årsenhet er forøvrig en veldig OK måte å starte på, da merker du om studiet er noe for deg, og om du vil fortsette med det. Anonymkode: 0ed95...3ba Jeg tenkte egentlig å begynne rett på bachelor.. Anonymkode: 80fe4...e2a
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 Semester 1 og 2 er det samme på årsenhet, bortsett fra at du på bachelor må ta exfac og exphil i tillegg. Emnene første året er dermed ikke valgfrie. Videre må du ta noen valg mtp. emne, men dette trenger du ikke gjøre før senere. Da kan du få hjelp av en studieveileder. Anonymkode: 0ed95...3ba
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Det er best å begynne med en årsenhet, deretter kan du velge å fortsette opp til en bachelor eller gjøre noe annet. Anonymkode: 3e3c1...434
ArtyFarty Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Du bør også spørre deg om hva du skal med denne bacheloren. Jobbmarkedet for noen med bachelor i historie er nok noget tynt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå