AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Samboeren og jeg flyttet for 10 dager siden til et nabolag med massevis av barn i alle aldre. Vi kjenner ingen i nabolaget, og klarer ikke helt finne ut av tradisjonen for Halloween i dette området. Vi er nå begge på jobbreise, og er ikke hjemme før lørdag kveld. Vi har gjerne lyst til å være klar for eventuelle Halloweenere, men aner ikke når vi kan vente dem. Er Halloween-feiringen lørdag, søndag eller mandag? Og burde jeg kjøpe litt godteri på vei hjem fra flyplassen på lørdag, eller går barna rundt på dagtid? Vi har aldri feiret Halloween, og aner ikke hvordan det fungerer, men ønsker ikke åpne døren ti ganger i løpet av en kveld, for så å sende skuffede barn bort... Anonymkode: 10c7a...c79
Invicta Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Halloween er mandag. Barna går rundt på ettermiddag/kveld, hos oss vanligvis fra 18-20. Om du vil kjøpe godteri, blir de sikkert glade 😊 1
Gjest _Carine Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Halloween er jo 31. oktober, så det er mandag.. Ungane går trulig frå rundt 16-17 til 18-19 (seinast 20 om det er større ungar). Du kan kjøpe litt godteri når du har tid, om det er på flyplassen på lørdag eller tidlig på mandag når butikkane er åpne, det er opp til deg. På formiddagen er vel ungane på skole eller i barnehagen, så du har jo litt tid på deg. Dersom du ikkje rekk å kjøpa noko, så kan du slukka utelyset - det er den godkjente måten å seie "me vil ikkje ha skumle småtroll på døra"
IreneUtålmodig Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 Populært med innpakket godis nå 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg er enig i at du bør kjøpe innpakket godteri som du kan gi bort. Det finnes flere ulike typer "større" poser med karameller og lignende der alle tingene inni er pakket inn hver for seg. Det er hakket mer hygienisk enn annet smågodt. Når dere ikke har mer igjen er det bare å ta ut batteriet fra ringeklokka ute. Også ta inn ev. Halloween-pynt utenfor + slå av lyset utenfor. Så slipper du å sende skuffede barn videre.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 De kommer nok på kveldstid mandag. Hvis du vil; gjør klar ei stor skål med (innpakket) godteri og tenn ei lykt el.l utenfor. Vi bodde i et nabolag m rekkehus før, og da vi fulgte barna rundt på Halloween, var vi forsiktige med å ringe på der hvor de ikke tydelig viste at de "var med" f.x gjennom å ha ei gresskar-lykt el.l. Anonymkode: 6f100...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 Tusen takk for svar, alle sammen! Da skal jeg kjøpe inn innpakket godteri på mandag, og henge noe pynt på døren, så vet de at de kan ringe på hos oss. Takk for hjelpen:) Anonymkode: 10c7a...c79 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar, alle sammen! Da skal jeg kjøpe inn innpakket godteri på mandag, og henge noe pynt på døren, så vet de at de kan ringe på hos oss. Takk for hjelpen:) Anonymkode: 10c7a...c79 Så hyggelig du er! Godt å lese noen som ikke er supernegative til Halloween Håper du får besøk av noen trivelige småhekser og spøkelser på mandag! Anonymkode: 096f6...3a0
mjauritz Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Jeg har opplevd at de har gått i helgen også! I klassen til niesa mi så skal de først ha halloween fest (altså på lørdag) også skal alle gå knask og knep i grupper og dele alt. Så selv om det er dumt at de kommer på forskjellige dager så kan det godt være at noen dukker opp i helgen også! De går på lørdag for at det ikke skal bli for sent for ungene stapper i seg mye sukker den kvelden, og fordi de allerede er utkledd og i grupper Koselig å lese at du er så positivt innstilt forresten! Endret 24. oktober 2016 av mjauritz 1
Outlander Skrevet 24. oktober 2016 #10 Skrevet 24. oktober 2016 Nille har masse halloween vennlig godteri ferdig innpakket. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #11 Skrevet 24. oktober 2016 1 time siden, mjauritz skrev: Jeg har opplevd at de har gått i helgen også! I klassen til niesa mi så skal de først ha halloween fest (altså på lørdag) også skal alle gå knask og knep i grupper og dele alt. Så selv om det er dumt at de kommer på forskjellige dager så kan det godt være at noen dukker opp i helgen også! De går på lørdag for at det ikke skal bli for sent for ungene stapper i seg mye sukker den kvelden, og fordi de allerede er utkledd og i grupper Koselig å lese at du er så positivt innstilt forresten! Oi, flott at du gjorde meg oppmerksom på dette! Da plukker jeg opp noe på vei hjem fra flyplassen, og kjøper heller mer på mandag. Jeg tenker som så at Halloween er kommet for å bli, og uansett hvilket forhold man har til tradisjonen, så er vel barna det viktigste opp i det hele. Og så lenge de koser seg, så stiller jeg gjerne opp:) Anonymkode: 10c7a...c79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå