AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Har kjøpt dette produktet (str. 0,5). Har akneprone hud og litt slapp hud. Noen som vil dele sin erfaring til en nybegynner? Anonymkode: ec7ba...082
Rakelmaki Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg har hatt den i ett år cirka. Synes ikke den har gjort noe spesielt. Har ikke fått noe annerledes hud enn før. Like man hudormer og kvisearr som tidligere. Bruker den enten tre dager i strekk, så pause og tre dager igjen eller 7 dager og 7 dager pause. Bruker den et par timer før leggetid slik at man ikke forurenser huden med puta eller går ut og forurenser huden på den måten. Har ikke brukt den på lenge fordi jeg ikke merket noe forskjell. Si i fra hvordan det går! Kanskje jeg får litt motivasjon til å starte igjen
PetrovaFire Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Har kjøpt denne for ca en måned siden. jeg ser littegranne forskjell, men ikke på kvisene dessverre. Ellers så er det bare å følge bruksanvisningen til Rakelmaki over. Hvor hardt bør man trykke den ned i huden egentlig, jeg lar den såvidt stikke litt i huden
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Har ikke veldig dype arr, men noen porer og arr. Håper at de røde arrene blir mindre røde, at huden blir litt mer fresh kanskje. Ellers forventer jeg egentlig ikke et mirakel sådan, blitt skuffet på sånt altfor mange ganger Men håper på noen forbedringer, da Anonymkode: ec7ba...082
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #6 Skrevet 26. oktober 2016 Swiss roller er ikke en god rulle fordi den har alt for mange nåler. En micronålrulle bør ikke ha mer enn 200 nåler, 192 nåler er det som er vanligst. Det som skjer når en rulle har for mange nåler er at nålene ikke kommer dypt nok ned i huden, det blir som med en spikermatte. Det er i tillegg flere som har fått bivirkninger med disse rullene da man må presse for hardt for at nålene skal komme ned i huden. En rulle skal aldri presses hardt ned i huden, nålene skal være skarpe og ha nok mellomrom til at du med et lett trykk får dem ned i huden. Faktisk er det slik at hudpleiere/hudleger bruker ruller med 192 nåler når de behandler, og vil de stimulere ekstra så går de ned i antallet nåler eller bruker dermapen. Dessverre så er det så mange som er lurt av denne rullen, hverken rullen eller produktene til den er egnet til denne behandlingen. Les deg opp på microneedling/dermarolling/collagen induction therapy så ser du hva jeg snakker om. I tillegg så reklamerer de med at 0.2 mm stimulerer kollagen, dette er ikke sant den vil hun hjelpe produkter å penetrere bedre. Og en 0.5 mm rulle vil ikke hjelpe på arr, den vil stimulere kollagen men siden deres rulle har så mange nåler så vil den gjøre en dårlig jobb der og. I tillegg så anbefaler dem å rulle alt for mye, å rulle så ofte kan skade hudens kollagen, gjøre deg tørr og sensitiv i huden. Så hvis dere vil ha gode resultater med dermarolling så skaff dere produkter som er egnet til behandlingen, og det er ikke disse produktene. Se etter ruller med 192/200 nåler av god kvalitet, og produkter men aktive ingredienser som ikke inneholder syntetiske fyllstoffer. Da vil du se flotte resultater i behandlingen som huden din vil elske. Anonymkode: 3af6a...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #7 Skrevet 26. oktober 2016 Når man kjøper Swiss skin roller, betaler man mye for merket. Jeg har kjøpt en identisk roller til 50 kroner. Alt er likt, bare at den mangler Swiss-merket. Anonymkode: abffe...ab4 1
Helena83 Skrevet 26. oktober 2016 #8 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg kjøpte min på ebay til 24 kr Har ikke brukt den så veldig mye, så jeg ser heller ikke så mye forskjell, men har planer om å bli flinkere! 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #9 Skrevet 26. oktober 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man kjøper Swiss skin roller, betaler man mye for merket. Jeg har kjøpt en identisk roller til 50 kroner. Alt er likt, bare at den mangler Swiss-merket. Anonymkode: abffe...ab4 30 minutter siden, Helena83 skrev: Jeg kjøpte min på ebay til 24 kr Har ikke brukt den så veldig mye, så jeg ser heller ikke så mye forskjell, men har planer om å bli flinkere! Vel, det er litt vel mye å satse på for å spare litt penger. En rulle i norge er ikke så dyrt, mange av rullene som selges på nettet er ikke sterile og har ikke gode nåler. Det er ganske mange som har skadet huden sin på dårlige ruller, og det koster det langt mer å reparere. Det er ganske skummelt å tenke på, at du tørr. Jeg har lang erfaring med dermarulling og har sett diverse skader gjort med billige ruller og ruller med 540 nåler, ville aldri ha brukt de i behandling. Problemene med billigruller kan være: De er ikke sterile, de har for dårlige og eller tynne nåler, de har ikke nåler men små kniver, de har bøyde nåler, de er ikke egnet til flergangsbruk. Selv om rullen sier de har CE, så lenge du kjøper fra en useriøs aktør så har du ingen garantier på det. Ville du kjøpt piratkopier av andre hudpleieprodukter? Nei, sansynligvis ikke fordi du vet aldri hva de inneholder og det samme gjelder disse billigrullene fra utenlandet. Selvfølgelig har de gode ruller også der, men det er vanskelig å helgardere seg mot. Derfor lurt å finne en god levrandør i Europa i det minste. Anonymkode: 3af6a...6ad 1
Spiteful Skrevet 26. oktober 2016 #10 Skrevet 26. oktober 2016 Jeg kjøpte en og brukte den i 5 måneder. Syns den var veldig fin å bruke. For meg så fjernet den en del mørke arr og minsket kvisene mine litt (kjøpte med et ansikts krem). Det negative var at ansiktet mitt ''flasset'' i disse 5 månedene. Alt i alt er jeg egentlig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2016 #11 Skrevet 26. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er litt vel mye å satse på for å spare litt penger. En rulle i norge er ikke så dyrt, mange av rullene som selges på nettet er ikke sterile og har ikke gode nåler. Det er ganske mange som har skadet huden sin på dårlige ruller, og det koster det langt mer å reparere. Det er ganske skummelt å tenke på, at du tørr. Jeg har lang erfaring med dermarulling og har sett diverse skader gjort med billige ruller og ruller med 540 nåler, ville aldri ha brukt de i behandling. Problemene med billigruller kan være: De er ikke sterile, de har for dårlige og eller tynne nåler, de har ikke nåler men små kniver, de har bøyde nåler, de er ikke egnet til flergangsbruk. Selv om rullen sier de har CE, så lenge du kjøper fra en useriøs aktør så har du ingen garantier på det. Ville du kjøpt piratkopier av andre hudpleieprodukter? Nei, sansynligvis ikke fordi du vet aldri hva de inneholder og det samme gjelder disse billigrullene fra utenlandet. Selvfølgelig har de gode ruller også der, men det er vanskelig å helgardere seg mot. Derfor lurt å finne en god levrandør i Europa i det minste. Anonymkode: 3af6a...6ad Det er ikke noe å satse på i det hele tatt, ALT er identisk på "billigrullen". Form, farge, antall nåler (ja, det er nåler på begge), innpakning (plastbeholderen og plastikken rundt). Det eneste som er forskjell er at den ikke har Swiss-merket på. Rullen som swiss clinic bruker kommer fra fabrikker som kan personalisere innpakningen til forskjellige "wholesalers", f.eks swiss. Rullen er akkurat den samme selv om det står Swiss eller noe annet på. Forskjellen er at swiss koster flere hundre kroner ut til forbruker, fordi det er det merket som er kjent her. Det kan være at Swiss rullen ikke er optimal, men den er ikke bedre enn de billige som er akkurat like. Anonymkode: abffe...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #12 Skrevet 27. oktober 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe å satse på i det hele tatt, ALT er identisk på "billigrullen". Form, farge, antall nåler (ja, det er nåler på begge), innpakning (plastbeholderen og plastikken rundt). Det eneste som er forskjell er at den ikke har Swiss-merket på. Rullen som swiss clinic bruker kommer fra fabrikker som kan personalisere innpakningen til forskjellige "wholesalers", f.eks swiss. Rullen er akkurat den samme selv om det står Swiss eller noe annet på. Forskjellen er at swiss koster flere hundre kroner ut til forbruker, fordi det er det merket som er kjent her. Det kan være at Swiss rullen ikke er optimal, men den er ikke bedre enn de billige som er akkurat like. Anonymkode: abffe...ab4 Identisk sier du, men hva den inneholder av giftige stoffer vet du ikke da de ikke trenger å svare til de samme sikkerhetskravene. Når europeiske firma lager ruller så må de ta forbehold om strenge sikkerhetskrav og at fabrikken har alle sertifiseringer i orden, dette har du ingen garanti for om du handler disse "billigrullene" Har selv sett skader gjort ved dem og det var ikke pent. Swiss sin er heller ikke god men den er uansett bedre enn å kjøpe en du ikke vet hvordan er laget. Mange av rullene der ute ser helt identiske ut men er laget av helt forskjellige matrialer og på forskjellige måter. I asia der mesteparten av rullene blir laget har de en mengde giftige stoffer som ikke er lov i europa som da ikke ville kommet igjennom godkjenningen her. Så bruker de en trygg plast vet du heller ikke. Og når det gjelder sikkerheten, har du lyst å bruke en rulle som er satt sammen for hand uten hansker? For det skjer....men de ser jo helt like ut og har like mange nåler osv osv.... Det er IKKE bare embalasjen, det er at du vet at sikkerhetsklareringene er der. Jeg er ingen fan av swiss men det er ikke pga prisen heller pga nålene, de er alt for tette og gir ingen god penetrering noe som fører til at man må bruke for hardt trykk noe som igjen kan skade huden. Disse billigrullene er ofte ikke sterile, og det er et stort problem da du risikerer infeksjoner og smitte. Har selv sett bakteriedyrking på en helt ny rull av disse ebay rullene og det var ekkelt. Når det er sagt så brukte jeg dem selv før jeg viste bedre men nå holder jeg meg langt unna. Etter kurset jeg gikk på så har jeg holdt meg til trygge ruller med 192 nåler eller mindre. Jeg kjøper ruller av kvalitet (koster rundt 300kr i butikk) og har dem i over et halvt år eller mer, så jeg skjønner ikke at man tar de sjansene for et produkt som i utgangspunktet er veldig rimelig. Behandlere får dem naturligvis billigere og bruker dem kun en gang. Anonymkode: 3af6a...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #13 Skrevet 27. oktober 2016 20 timer siden, Spiteful skrev: Jeg kjøpte en og brukte den i 5 måneder. Syns den var veldig fin å bruke. For meg så fjernet den en del mørke arr og minsket kvisene mine litt (kjøpte med et ansikts krem). Det negative var at ansiktet mitt ''flasset'' i disse 5 månedene. Alt i alt er jeg egentlig fornøyd. Du flasser av i ansiktet fordi du mest sansynligvis bruker den for ofte og med et produkt som ikke er egnet til behandlingen. Swiss gir dårlige rettningslinjer da de ikke er eksperter på behandlingen, de anbefaler å rulle alt for ofte og har ikke produkter som gir huden det den trenger etter en behandling. Og rulle for ofte kan føre til bivirkninger som tørr hud, flassing og det kan også skade hudens kollagen. Hadde du brukt en skikkelig rulle med et produkt som faktisk egnet seg til dermarolling og gjort det sjeldnere så hadde du ikke flasset. Ja, man kan flasse litt av behandlingen men som oftest bare ved de lengre nålene, det er egentlig en veldig sjelden bivirkning. Å flasse i 5 mnd er ikke normalt. Anonymkode: 3af6a...6ad
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #14 Skrevet 27. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Identisk sier du, men hva den inneholder av giftige stoffer vet du ikke da de ikke trenger å svare til de samme sikkerhetskravene. Når europeiske firma lager ruller så må de ta forbehold om strenge sikkerhetskrav og at fabrikken har alle sertifiseringer i orden, dette har du ingen garanti for om du handler disse "billigrullene" Har selv sett skader gjort ved dem og det var ikke pent. Swiss sin er heller ikke god men den er uansett bedre enn å kjøpe en du ikke vet hvordan er laget. Mange av rullene der ute ser helt identiske ut men er laget av helt forskjellige matrialer og på forskjellige måter. I asia der mesteparten av rullene blir laget har de en mengde giftige stoffer som ikke er lov i europa som da ikke ville kommet igjennom godkjenningen her. Så bruker de en trygg plast vet du heller ikke. Og når det gjelder sikkerheten, har du lyst å bruke en rulle som er satt sammen for hand uten hansker? For det skjer....men de ser jo helt like ut og har like mange nåler osv osv.... Det er IKKE bare embalasjen, det er at du vet at sikkerhetsklareringene er der. Jeg er ingen fan av swiss men det er ikke pga prisen heller pga nålene, de er alt for tette og gir ingen god penetrering noe som fører til at man må bruke for hardt trykk noe som igjen kan skade huden. Disse billigrullene er ofte ikke sterile, og det er et stort problem da du risikerer infeksjoner og smitte. Har selv sett bakteriedyrking på en helt ny rull av disse ebay rullene og det var ekkelt. Når det er sagt så brukte jeg dem selv før jeg viste bedre men nå holder jeg meg langt unna. Etter kurset jeg gikk på så har jeg holdt meg til trygge ruller med 192 nåler eller mindre. Jeg kjøper ruller av kvalitet (koster rundt 300kr i butikk) og har dem i over et halvt år eller mer, så jeg skjønner ikke at man tar de sjansene for et produkt som i utgangspunktet er veldig rimelig. Behandlere får dem naturligvis billigere og bruker dem kun en gang. Anonymkode: 3af6a...6ad Jo, fordi de er laget på de samme fabrikkene som lager Swiss. Fabrikkene som lager rullene som Swiss selger lager standardruller og tilbyr forskjellige selskaper å sette sitt eget merke på, designe esken osv. Swiss setter sitt merke på og selger den til flere hundre kroner, noen andre setter et annet merke på og selger den til 50. Begge tjener på det, for de er utrolig billige i innkjøp. Jeg har begge og har sammenlignet dem med lupe. De ER identiske. Anonymkode: abffe...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #15 Skrevet 27. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, fordi de er laget på de samme fabrikkene som lager Swiss. Fabrikkene som lager rullene som Swiss selger lager standardruller og tilbyr forskjellige selskaper å sette sitt eget merke på, designe esken osv. Swiss setter sitt merke på og selger den til flere hundre kroner, noen andre setter et annet merke på og selger den til 50. Begge tjener på det, for de er utrolig billige i innkjøp. Jeg har begge og har sammenlignet dem med lupe. De ER identiske. Anonymkode: abffe...ab4 Det finnes flere hundre om ikke flere tusen fabrikker som selger ruller så det vet du ikke selv om de ser like ut. Selv om rullene ser like ut så kan du finne ut at det er en haug av fabrikker som selger helt like ruller. At de ser like ut betyr det ikke at de er like, det vet jeg veldig godt. Jeg har en kamerat av meg i USA som jobber i et firma som selger ruller i stor skala, type kjøper 20.000 ruller i slengen. Jeg vet hvor vanskelig det var for dem å finne noe som var bra selv blandt de fabrikkene som hadde de lokale godkjenningene. Det var dårlige nåler, giftstoffer i ruller, ikke sterile ruller osv. Firmaet han jobber for er en veldig stor produsent i USA og de har virkelig gått alt i sømmene. De har dyrket rullen for å se om den virkelig er steril, de har sjekket for giftstoffer på både rullen og nålene samt de sjekker nålkvalitet og styrke. Så jo det er en stor forskjell, for mange trykker bare CE på eskene uten at de har det. Når det går rett ut til kundene så er det jo umulig for kunden å sjekke, som firma som handler rett hos fabrikken så har de fordelen ved å se at alt er som det skal. Det er flere fabrikker som har helt like esker på sine ruller, så det vil si at du ikke er garantert noe som helst om du skal gå etter utseende på hverken rullen eller esken. Kameraten min har gjort meg kjent med innprisen på rullene de kjøper i stor skala og derfor vet jeg at kvalitet koster. De billigste rullene er de med 540 nåler, da disse ikke inneholder nåler men rader av kniver. Han selger ikke disse men han sa prisen på de var 1/3 del av prisen på den de bruker i klinikk som er på 200/192 nåler. For meg er det iallefall viktig at ikke skitne hender har rørt ved rullen og at den aller helst er satt sammen med maskin. Jeg liker også ruller som har ekte nåler av kvalitet slik at jeg kan bruke den en stund og ikke risikerer bøyde nåler midt i en behandling. Jeg kjøper heller ikke hudpleie eller sminke jeg ikke vet hvor kommer ifra eller hva inneholder så hvorfor skal jeg gjøre det med noe som faktisk skal penetrere dypt ned i huden? Det er galskap i mine øyne. Anonymkode: 3af6a...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2016 #16 Skrevet 27. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes flere hundre om ikke flere tusen fabrikker som selger ruller så det vet du ikke selv om de ser like ut. Selv om rullene ser like ut så kan du finne ut at det er en haug av fabrikker som selger helt like ruller. At de ser like ut betyr det ikke at de er like, det vet jeg veldig godt. Jeg har en kamerat av meg i USA som jobber i et firma som selger ruller i stor skala, type kjøper 20.000 ruller i slengen. Jeg vet hvor vanskelig det var for dem å finne noe som var bra selv blandt de fabrikkene som hadde de lokale godkjenningene. Det var dårlige nåler, giftstoffer i ruller, ikke sterile ruller osv. Firmaet han jobber for er en veldig stor produsent i USA og de har virkelig gått alt i sømmene. De har dyrket rullen for å se om den virkelig er steril, de har sjekket for giftstoffer på både rullen og nålene samt de sjekker nålkvalitet og styrke. Så jo det er en stor forskjell, for mange trykker bare CE på eskene uten at de har det. Når det går rett ut til kundene så er det jo umulig for kunden å sjekke, som firma som handler rett hos fabrikken så har de fordelen ved å se at alt er som det skal. Det er flere fabrikker som har helt like esker på sine ruller, så det vil si at du ikke er garantert noe som helst om du skal gå etter utseende på hverken rullen eller esken. Kameraten min har gjort meg kjent med innprisen på rullene de kjøper i stor skala og derfor vet jeg at kvalitet koster. De billigste rullene er de med 540 nåler, da disse ikke inneholder nåler men rader av kniver. Han selger ikke disse men han sa prisen på de var 1/3 del av prisen på den de bruker i klinikk som er på 200/192 nåler. For meg er det iallefall viktig at ikke skitne hender har rørt ved rullen og at den aller helst er satt sammen med maskin. Jeg liker også ruller som har ekte nåler av kvalitet slik at jeg kan bruke den en stund og ikke risikerer bøyde nåler midt i en behandling. Jeg kjøper heller ikke hudpleie eller sminke jeg ikke vet hvor kommer ifra eller hva inneholder så hvorfor skal jeg gjøre det med noe som faktisk skal penetrere dypt ned i huden? Det er galskap i mine øyne. Anonymkode: 3af6a...6ad Poenget er at Swiss ikke er så ekslusivt som de gir uttrykk for, det er akkurat de samme rullene som du beskriver her. Det er ikke et "kvalitetsfirma i Sveits" som produserer dem, men tilfeldige fabrikker som setter Swiss sitt merke på esken. Anonymkode: abffe...ab4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #17 Skrevet 28. oktober 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at Swiss ikke er så ekslusivt som de gir uttrykk for, det er akkurat de samme rullene som du beskriver her. Det er ikke et "kvalitetsfirma i Sveits" som produserer dem, men tilfeldige fabrikker som setter Swiss sitt merke på esken. Anonymkode: abffe...ab4 Det er jeg helt enig i Helt utrolig at folk tror det er et kvalitetsmerke, ingen behandlere som bruker swiss da produktene ikke egner seg til denne behandlindlingen. De inneholder også syntetiske ingredienser og fyllstoffer jeg ikke ønsker å ha inn i min kropp. Dermarolling øker absorberingen av produkter såpass mye at du bør bruke trygge ingredienser etter du har rullet, og produktene inneholder alt for mye du ikke vil ha inn i kroppen. Dette er overprisede masseproduserte produkter med lite aktive ingredienser. Ingrediensene i deres swiss Rejuvenating Serum: Aqua (Water), Butylene Glycol, Glycerin, Peg-8, Xanthan Gum, Caprylyl, Glycol, Peg-7 Glyceryl Cocoate, Carbomer, Mannitol, Ppg-26-Buteth-26, Sodium Polyacrylate, Sodium Hydroxide, Cellulose, Peg-40 Hydrogenated Castor Oil, Pentadecalactone, Alcohol, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Sodium Carboxymethyl Beta-Glucan, Sodium Hyaluronate, Caprylic/Capric Triglyceride, Lechithin, Tacopheryl Acetate, Sodium Ascorbyl Phosphate, Retinyl Palmitate, Hydroxypropyl Methyl-Cellulose. Så helt enig med deg ikke et kvalitetsfirma. Ikke et firma som kan behandlingen, de er et kommersielt selskap med kapital til å spre reklame og de utnytter at forbrukerne ikke kan noe særlig om behandlingen. De ødelegger for behandlingens rykte ved at personer får dårlige resultater og tror det ikke fungerer. Men det er en god behandling om man bruker grunnprinsippene i microneedling og velger rett nål-lengde og produkt da vil man også se gode resultater over tid. Anonymkode: 3af6a...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #18 Skrevet 28. oktober 2016 Hvor får man kjøpt brukbare, trygge ruller med 192 nåler,da? Anonymkode: 875b1...96b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #19 Skrevet 28. oktober 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man kjøpt brukbare, trygge ruller med 192 nåler,da? Anonymkode: 875b1...96b Google is king! Ville holdt meg til Europa , det er også noen seriøse forhandlere i Norge. Se på informasjonen på siden, det er viktig at en er tilstrekkelig samt de kan behandlingen slik at du har noen å kontakte hvis du har noen spørsmål. En god rulle vil koste rundt 300 + og vil vare i mange mnd, noen selger dårlige kvaliteter som varer kortere. Lotusroller er god men dyr, den varer veldig lenge men koster rundt 800kr i salong, så mer for de som vet de liker behandlingen. Sjekk også salonger i nærområde, kanskje de har det inne. Selv om rullen mest sansynlig er dyrere i salo ng så kan det være verdt det i forhold til personlig service. At du får god informasjon om behandlingen er utrolig viktig for sluttresultatet, de fleste kommersielle aktører har IKKE peiling på produktet de selger. Anonymkode: 3af6a...6ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå