tussi680 Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Er det fullt og helt påkrevd at man skal ha Digipost, eller kan man la det være?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Man må ikke ha det for de fleste tjenester. Jeg måtte få det for å få en politiattest fort, men slettet den igjen etter det. Anonymkode: 12afd...1a4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Trodde ikke det var påkrevd, men for all del unngå det hvis du kan. Syns alt ble tungvindt etter at jeg fikk det og plutselig begynte bedrifter å sende fakturaer gjennom der også. Du har ingen kontroll lenger på hvem som sender ting gjennom dette systemet. For å lese posten må du logge deg inn med bank id .. ikke alltid jeg har dette med meg. Anonymkode: 8a65a...e31
tussi680 Skrevet 24. oktober 2016 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2016 Helt enig med at sensitive opplysninger ikke skal komme ut via en digital postkasse. Men jeg spør, for å høre hva det menes om dette.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Tror ikke det er påkrevd ennå hvertfall. " Du må selv opprette en digital postkasse hos e-Boks eller Digipost for å få post digitalt fra det offentlige. " Tatt fra: https://www.norge.no/nb/velg-digital-postkasse Slik jeg forstår det så betyr det da at det fortsatt vil sendes på papir hjem til folkeregistrert adresse når man ikke har opprettet digital postkasse på en av de to løsningene som beskrives i lenken over. Argumentet om at det er mindre sikkert faller på sin egen urimelighet mener jeg. Det er jo sikrere å legge dette inn i et digitalt, sikret system enn at det går på papir hjem til deg i postkassen. Når ting sendes som brev er det jo mer som kan skje med tanke på at det kommer på avveie. Man kan også sette opp varsel til sms når man får ting der, så det er ikke slik at man går glipp av info heller. Jeg syntes det er bedre enn å forholde meg til papir. Det er også praktisk når man f. eks. har reist bort, og får ting som haster litt slik at man slipper å vente på hjemreise før man får gjort noe med det. Jeg ønsker hvertfall å få minst mulig hjem i postkassen. Anonymkode: 592ff...266
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 47 minutter siden, tussi680 skrev: Er det fullt og helt påkrevd at man skal ha Digipost, eller kan man la det være? Du kan fint la det være, men husk å reservere deg mot digital post. Fant reservasjonslink på min kommune sine nettsider. Anonymkode: 38447...087 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå