AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Far mener han har rett på 50/50 samvær annen hver uke, minste barnet vårt er 5 måneder. Jeg har permisjon fram til mai 2017, far mener han fortsatt skal ha 50/50 siden jeg ikke ammer. Er det sant?? Babyen har bare vært borte fra med et par timer maks, ellers er det jeg som har hatt alt ansvar på dagtid og natt. Men han sier at han lett kan lyve om at han har minst hatt halvparten av ansvaret. Har jeg rettigheter siden jeg har permisjon? Anonymkode: 05dc4...47b
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg hadde gitt han 50/50 (ikke på papiret da). Han kommer til å gi opp før det har gått en uke, og jeg tviler på at baby tar skade av så kort tid. Anonymkode: 03cd0...493 1
Borgen Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg forstår tanken til far. Uten samvær mister jo ungen en hver tilknytning til ham og det kommer til å bli brukt mot ham ved en hver diskusjon om samvær i overskuelig framtid. Men om det er særlig bra for en baby å flytte annen hver uke er noe helt, helt annet. Han bør få 50/50 på papiret og så bør dere få til en ordning der ha får treffe barnet jevnlig og flere ganger i uka. Sånn I teorien kunne det like gjerne vært han som var hjemme i permisjon med barnet når du ikke ammer, og man har ikke større rett på barnet fordi man er mor. Jeg tipper kravet om 50/50 bunner i redsel for å miste retten til samvær. Vis vilje til å dele med å tilby 50/50 på papiret, men gjør det klart at en baby ikke kan flyttes annen hver uke, og at dere må ordne samvær gradvis. Men å vente med samvær til barnet er 2-3-4 år er verken bra for barnet eller far.
Borgen Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 Ja. Og advokat og familievernkontor for å få det formelle på plass og ikke minst noen som kan fortelle dere hvordan dere kommer fram til en ordning som er best for ungene deres, uavhengig av hva dere voksne hadde foretrukket på egne vegne.
Purple Basil Skrevet 24. oktober 2016 #5 Skrevet 24. oktober 2016 Den minste er for ung for 50/50, ta kontakt med en hai av en advokat om du ikke allerede har gjort det. 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #6 Skrevet 24. oktober 2016 Når ungen er minst 2 kan dere begynne å diskutere 50/50. Ingen offentlig instans vil tvinge ett 5 mnd gammelt spedbarn inn i en 50/50 ordning. Få time hos familievernkontoret nå. De vil forklare han hvordan det fungerer. Lag en døgn-plan på hvordan dagene og nettene er organisert. Så får han selv prøve å plukke den fra hverandre. Bare vær ærlig hele veien, og samarbeidsvillig. Lykke til. Anonymkode: 21a1c...226 6
Minlillelykke Skrevet 24. oktober 2016 #7 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg kan aldri tenke meg at noen vil anbefale 50-50 på babyen. Når de er så små trenger de trygghet, ro og rutiner. Det som dog må gjøres er og avtale faste dager og hvor mye far får se babyen i hverdagen. Når de er så små glemmer de fort, så jevnlig kontakt bør du være villig til 2
Britt Banditt Skrevet 24. oktober 2016 #8 Skrevet 24. oktober 2016 Han kan bare glemme å få 50/50 på en liten baby. Det anbefales aldri før barnet er minst tre år, helst ikke før skolealder. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #9 Skrevet 24. oktober 2016 Mad sitt krav understreker han bare at det er best barna er mest hos deg. Anonymkode: ff5e9...b55 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #10 Skrevet 24. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mad sitt krav understreker han bare at det er best barna er mest hos deg. Anonymkode: ff5e9...b55 Dette. Han bruker barnet for å "ta" deg. Det er jo tydelig siden han sier han vil lyve. Kan aldri tenke meg at han gjør dette for barnets skyld - hadde han brydd seg om det, ville han ikke forsøkt å presse gjennom 50-50 på en baby! Skaff deg advokat - og ta gjerne opptak av evt samtaler mellom ham og deg. Og ikke skriv under på noe som helst! Å skrive under på 50-50 og forsøke å forhandle fram en annen avtale samtidig er galskap. Anonymkode: c34ee...fc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå