AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Folk sier gjerne at de jobber på kontor eller er "kontorrotte", uten å spesifisere akkurat hva de jobber med. Blir ofte nyskjerrig på akkurat hva alle disse mystiske kontorjobbene går ut på. Hvis du jobber (eller har jobbet på) kontor, del gjerne hva jobben din går utpå. Er interessert i de "kjedelige" detaljene. Hva er tittelen din og hva har du studert? Hva tjener du? Trives du i jobben din? Jobber du kun ved pulten/på kontoret ditt, eller inngår det mye sosialt arbeid også? Akkurat hva går arbeidsoppgavene dine ut på? Er det bra arbeidsmiljø der du jobber? Hvordan opplever du de du jobber sammen med (hva slags "mennesketyper")? Er sjefen grei å forholde seg til? Evt. annet du har lyst til å dele. Anonymkode: 9a984...031
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Hei, Jeg jobber som Systemutvikler . Jeg har studert Informasjonssystemer og IT ledelse og tjener nå 460000 i året , får ta noen kurs i året i arbeidstiden, har en langhelg i utlandet med jobben og noen konferanser ,med rundt 1 års erfaring. Jeg trives veldig godt, jeg liker å bygge ting, lære nye måter å gjøre ting på så det er perfekt. Jeg jobber mest ved min egen pult men det er i et åpent landskap, så det blir endel snakking , spørsmål og hjelp til og fra de andre. Vi har alltid et møte om morgenen der vi hører hva alle fikk gjort dagen før og om planene idag. I tilleg til arbeid med andre utviklere så blir det noen samtaler med produkteier , dette er for å stille spørsmål om hva og hvordan de vil ha produktet. Det er noe snakking med prosjektleder også. Ellers er det noen møter, som regel 1-2 i måneden der alle utviklerene, produkteiere , prosjektleder og testleder er med. Dette for å finne ut hva vi skal jobbe videre med . Dette iforhold til hvor langt vi har kommet på det som var i arbeid og prioritering. Mine arbeidsoppgaver går ut på å løse problemene , finne løsninger , lage nytt innhold og å forbedre / vedlikeholde eldre innhold. Dette er i programmering, jobber både med det brukerene ser, forsiden og baksiden. Blir mye jobbing med dette. Jeg likte arbeidsmiljøet veldig bra, utviklingssjefen (sjefen min) var veldig grei. Jeg jobbet med teknologer mesteparten av tiden. Det var andre fra salg osv der også , så litt forskjellig. Jeg jobber også flexi tid. Så kan velge litt når jeg kommer og går. Anonymkode: 4f765...3b5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #3 Skrevet 24. oktober 2016 Jobber på kontor og med oppgaver som IT drift, noe utvikling, prosjektdeltakelse, noe rådgivning etc. Ca 490K i årslønn, men det er etter mange års erfaring. Skal sies at det er i det offentlige, så hadde nok vært litt bedre betalt i det private. Greit arbeidsmiljø, får noen kurs her og der, en tur i ny og ne. På den annen side er det veldig mye jobbing. Litt roligere nå, men i lange perioder har det vært 10-15 timers arbeidsdager, lite ferie og generelt mye stress da man til tider må håndtere svært mange oppgaver på en gang. (mange prosjekter, ulike driftsoppgaver etc). Det har således vært mye jobb i helger og ferier også. Har jobbet svært mye ganske alene, dvs. som den eneste med "min" rolle. Derfor kan jeg ikke si at arbeidsmiljøet er helt topp. Skulle jeg valgt studier på nytt hadde jeg antakeligvis valgt en annen bransje, ikke minst på grunn av de lange dagene og generelt lite fritid. Anonymkode: 416e9...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå