ROMPEGURI Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Hei, Hos oss sliter vi med å ha et fullt kjøleskap. Akkurat nå er det rimelig tomt, og jeg er helt tom for ideer til hva jeg skal fylle det med. Er ikke veldig opptatt av å være sunn, og er til tider utrolig matlei. Nå skal jeg bake brød, så da er det i boks. I tillegg så kommer jeg på egg og melk.. Tips til noe jeg kan fylle kjøleskapet med som er enkelt å spise? Vi er bare to stykker, så det må være grei holdbarhet på maten. Pris er ikke viktig å tenke på.
Rainbow Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 Jeg kjøper mye sopp og grønnsaker, og ellers fyller jeg opp med ting som ikke skal i kjøleskapet, som linser, kikerter, bønner, quinoa, fullkornsris etc. Er vegetarianer, så det er proteinkildene mine, men du trenger jo ikke være det for å å prøve ut noen oppskrifter med det. Det hjelper kanskje ikke så mye på selve kjøleskapet, men du få i alle fall fylt opp matlageret.
Million Skrevet 24. oktober 2016 #4 Skrevet 24. oktober 2016 Roastbiff, remulade og rødløk til å lage smørbrød eller ekstra gode brødskiver
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #5 Skrevet 25. oktober 2016 Det er vel ikke egentlig noe poeng i at kjøleskapet er fullt, poenget er vel å ha mat som dere spiser. Det er min erfaring at om kjøleskapet ikke er helt fullt er det lettere å ha oversikt, slik at det ikke havner noe muggent indet. helt bakerst. Husk at dere bare er to. Siden du har brød vil dere sikkert ha noe pålegg. Hva liker dere? Leverpostei, kjøttpålegg, ost, brunost, fancy oster, smør, syltetøy, honning, makrell i tomat, kaviar, majones, remulade, smøreost, nugatti, hapå, noe annet? Bare kjøp ting du tror dere kommer til å spise. Drikker dere melk eller jus? Skal dere lage middag? Hva har der lyst på? Finn ideer og oppskrifter og lag en plan for de neste dagene, forsøk å planlegge slik at der ikke sitter igjen med en halv løk, litt salat og et par dvaske gulrøtter. Fårikål tar litt tid å lage, men er veldig godt som restemat dagen etter. Dere trenger bare fårikålkjøtt, kål og poteter. Selv har jeg alltid løk, hvitløk, potet, gulrot egg og melk i kjøleskapet, men det er fordi det er det som alltid blir brukt opp hele tiden. Når jeg er alene hjemme og ikke har tid til matlaging hender det jeg dropper noen av delene. Latmansmiddag: en pakke nudler, et egg, to stilker vårløk. Lag nudler etter anvisning på pakken. Rør inn egget, klipp over vårløken. Frukt til dessert. Anonymkode: 243a3...b46 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #6 Skrevet 25. oktober 2016 Frukt og grønt, selvfølgelig. Anonymkode: 2c422...231
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå