AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2016 #1 Skrevet 24. oktober 2016 Usikker på hvor jeg skulle legge denne, så mulig det ligger feil. Jeg har fått jobb som ekstravakt i staten, og de følger tariff. Tidligere har jeg jobbet 3 år som tilkalling/vikar i staten men i et annet yrke. Vil arbeidserfaringen her påvirke tariff for det yrket jeg starter i nå? Har i tillegg jobbet innen kommunen i sommer, vil dette ha innvirkning på tariffen? Anonymkode: 5778f...319
fresia Skrevet 24. oktober 2016 #2 Skrevet 24. oktober 2016 ja, men det kommer an på hvor mye du har jobba. du må i gjennomsnitt ha jobba minst 14 timer i uka de 3 årene for at du skal få 3 års ansiennitet for det. har du jobba mindre en dette kan det likevel hende at du har jobba nok til å få 1 eller 2 års ansiennitet. spør lønnsavdelingen - de har nok oversikt om du ikke har det selv når det gjelder sommeren blir det for kort tid for å få ansiennitet for det alene, men det er med i summen så kan hende de timene du jobba da får deg opp til 3 års ansiennitet f.eks. om du mangla noen timer fra de 3 årene du jobba i staten. jeg er litt dårlig på å forklare, men håper du forsto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå