Gå til innhold

overnatting av kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer med en sønn på 16 år. Han har en kjæreste på 15. 

Det er tydelig at denne jenta ikke trives hjemme da hun sover hos oss HELE tiden. Det begynte uskyldig med noen helger her og der, men nå er det sklidd helt ut til å bli nesten hver natt. Tidligere har han også varslet når hun skal sove over men dette har han også sluttet med. Nå er hun der bare. Hun har heller ikke med seg skift, hun pusser ikke tenner og hun steller seg ikke når hun overnatter gjerne to-tre dager i slengen før hun drar hjem og sover kanskje en natt før vi er tilbake hos oss igjen. 

Jeg har ingenting imot denne jenta, men hun er 15 år, og jeg er ærlig talt ikke klar for å ha ansvaret for en jente i hennes alder så mye som jeg kjenner at vi har nå. Føler jo meg forpliktet til å sørge for at hun kommer seg på skolen, står opp når jeg og samboer drar på jobb osv. I tillegg kjenner jeg at jeg irriterer meg litt på at de har blitt "samboere" hjemme hos meg. 

Min samboer ser ikke det helt store problemet, mener at det er greit og han tenker mye på at han ikke vil gi denne jenta eller sin sønn følelsen av at hun ikke er velkommen. Det kan jeg godt forstå, men det handler vell om mer enn det når det blir så ofte i ukedagene, ansvaret for henne samt at hun er under den seksuelle lavalder. Moren hennes ser ut til å bry seg katta. Hun har aldri sjekket med meg eller samboer om hun er hos oss, eller gitt lyd i fra seg på noe vis, og da kan jenta være hjemmefra i opp til en uke i slengen. 

Hva tenker dere om dette?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du reagerer på dette!

Vel kan jeg også forstå at far ikke vil at sønnen og kjæresten skal føle at hun ikke er velkommen - men jeg tenker at i alle fall i ukedagene bør regelen være at hun sover hjemme. De er for unge til å være så "etablerte" at de nærmest bor sammen, selv om det er på gutterommet hos far. 

Jeg har selv en 16-åring som har kjæreste, hun er også 16. De er sammen om kveldene i helgene og kanskje en kveld i ukedagene (de går på videregående og må opp tidlig, så det regulerer seg selv, egentlig), og da er de enten her eller hjemme hos henne. Til nå har de ikke spurt om å overnatte - men de har vært sammen en stund, så jeg regner med at spørsmålet dukker opp om ikke lenge - og for meg er det greit om de da overnatter hos hverandre av og til i helgene. 

Jeg ville også tatt tak i dette med personlig hygiene. Kanskje du kan kjøpe en tannbørste og noen toalettsaker hun kan ha hos dere - til helgebruk? Da sier dere jo også at hun er velkommen hos dere?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...